fredag, januar 13, 2017

Januarlyset


Lange morgener i januar. Man får jo lyst til å bare ligge her og slenge hele dagen. 



Men ute skinner sola! For meg som er vant til at januar betyr mørke når jeg drar på jobb og mørke når jeg drar hjem igjen, er det luksus å være hjemme på dagtid! Sola flommer inn og jeg blir enda gladere. Kjempefint vær å trille tur i! 


Hawaiirosen min blomstrer også. 


Sol på kjøkkenet er ekstra fint! (mannen min satte en frossen sjokoladekake til tining i sola)



Den avantgardistiske hunden Petter i pologenser kler også sola. På halve ansiktet, så klart. 



Og de grønne plantene blir alltid enda finere i sola. 



8 kommentarer:

Ragnhild sa...

Herlige bilder! Solenergi :-) Digger det hundebildet, hvor har du det fra?

Nienna sa...

Solen ønskes hjertelig velkommen tilbake her også! :)

Stine Arkeologine sa...

Ja det er så fint! Innser aldri helt hvor mye jeg har savnet sola før den kommer tilbake igjen. Jeg går omveier nå for å kunne gå med ansiktet mot den!

Forresten: Du må hilse den sjokoladekakespisende glamourgemalen og gratulere med ny plate! Så bra, dere må feire og kose dere sammen dere tre. :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Ragnhild: I Göteborg for mange år siden!

Nienna: Herlig!

Stine A: Takk for gratulasjoner! :)

Maja sa...

Så fine bilder. Lyset er helt spesielt i januar synes jeg, hadde ikke klart meg uten dagslyset i de mørkeste vintermånedene.

Anonym sa...

Så koselige bilder�� likte godt det med sengen....får lyst til å tilbringe litt ekstra tid det på denne årstiden. Vh Astrid

Trude sa...

Så flott å se. Når får vi se bilder av barnerommet? :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Ja, enig! Januarlyset hjelper mye!

Astrid: Ja.. jeg er både a-menneske og glad i dyner og puter, men løser det ved å legge meg tidlig enkelte kvelder. Mmmm!

Trude: Jeg tok oppfordringa di på sparket, værsågod! :)

Populære innlegg