torsdag, april 13, 2017

Påske


Er man heldig, kan man finne noe a la barndommens påskepynt på loppemarked, særlig off-season. I fjor fant jeg masse små trefigurer - rare fugler, egg, kaniner, alt i glade farger. De får henge på magnoliakvistene jeg tok inn fra hagen.


En hane jeg har fått av mamma, en hane fra loppis, et polsk påskeegg vi har fått av naboen, og en slags kyllingkanin som mannen min lagde da han gikk på barneskolen. Gleder meg til vår lille datter skal begynne å lage slike ting! De skal få hedersplass. 



Kvister og lyng hører også med. 


Forsythiakvister fra hagen og noen dinglende egg jeg kjøpte på loppis for noen år siden. Duken er også fra loppis, den fant jeg her om dagen. Og påskeliljer må man ha!



I år ble det nelliker også. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Deilige pasteller! Vi reiser til Paris og pynter derfor ikke i år. Men hyggelig å se ditt påskestæsj. God påske!

Glamourlektoren sa...

Koselig påskepynt! Jeg har også tatt inn kvister fra hagen og pyntet med fine egg og kyllinger i malt tre - ervervet for mange år siden. Vasen er plassert på stuens høyeste punkt grunnet at en av kattene ikke kan motstå noe som helst i vase - særlig ikke når det er noe spennende på grenene - som fastelavensfjær eller dinglende pynt..

Har ellers blant annet et herlig ensemble av kyllinger laget av mine barn gjennom tidene. Med skjevt ganglag, hodet på skakke og fjøra vendt fremover, noen på ski på ispinner - fremdeles noe lutende, men stående :-) Du kan bare glede deg til å få slikt i hus! Jule- og påskepynt laget av barna er det like koselig å ta frem hvert år.

Populære innlegg