torsdag, mai 04, 2017

12 år!



Nå er det på tide å ta et skritt til siden og oppsummere litt! I dag fyller nemlig denne bloggen hele 12 år! (Og det er 88 år siden bloggens skytshelgen Audrey Hepburn ble født, hurra for henne også!)

"Glamourbibliotekaren" som begrep er eldre enn det; det fant jeg på i tidlige studieår da jeg gikk på bibliotekhøyskolen og følte at standen trengte et strøk leppestift. Jeg lagde en webside som het "Glamourhjelpen kommer" hvor jeg gjorde alt av html og Perl-programmering, fine små skjemaer man kunne fylle ut og sende inn og be om hjelp til alle problemer man hadde som en glamourbibliotekar kunne løse. Det ble imidlertid litt tidkrevende oppi eksamen og det hele, og jeg la den på is. 

Jeg startet bloggen samme uke som jeg hørte ordet "blogg" for første gang, altså på denne dag for tolv år siden, og forstod at det var en utmerket måte å fortsette Glamourbibliotekar-konseptet mitt uten å måtte programmere alt selv. Bare skrive og publisere! Jeg visste ikke om en eneste blogg med temaer som lignet mine, og levde lykkelig i min egen lille glamourboble. Aller først var bloggen bare for mine nærmeste, så spredte den seg raskt, og fikk omtale i aviser og magasiner og vant konkurranser og sånt. Jeg har forsøkt å holde den litt i samme modus hele tiden, uavhengig av antall lesere, omtale osv. Det har vært en del forespørsler om bloggsamarbeid, reklame, blogge for magasiner, blogge for bloggportaler og denslags, men jeg har alltid hatt et sterkt ønske om å være min egen redaktør og ikke måtte skrive under noen andres ledelse, så jeg har takket pent nei til alt. 

Da bloggen fylte ti år, feiret vi ordentlig med noen slike "hvem er du?"-poster, og egentlig tror jeg det kunne vært morsomt å gjøre igjen - men det er nå en gang sånn i vår tid at mange leser bloggen på smarttelefon og det gjør det vanskeligere å kommentere. Sånn er det jo for meg også. De bloggene jeg leser, sjekker jeg når jeg har en ledig stund - og sjelden sittende ved en mac. Lesertallet har ikke gått ned de siste årene, selv om interaktiviteten med leserne har det - det synes jeg er veldig hyggelig. 

Her er flere "hvem er dere"-poster forresten! Kanskje noen finner igjen seg selv?
mars 2016
mars 2012
februar 2011
april 2009
oktober 2008
mai 2008

Hvis noen har lyst til å skrive noe i kommentarfeltet, enten om seg selv eller om hvordan de fant bloggen eller hva som helst, om det er noe dere savner og vil jeg skal skrive mer om, er det fritt fram! Det er forresten alltid fritt fram i kommentarfeltet, alle er velkomne, ung og gammel, kvinner og menn, hunder og katter. Alle som vil! Jeg tror jeg kan telle på én hånd hvor mange kommentarer jeg har måttet sensurere i disse tolv årene. Dere er så hyggelige og vennlige og bidrar kraftig til å opprettholde den gode stemningen jeg ønsker at bloggen min skal ha. 





Innholdet i bloggen har naturligvis endret seg litt gjennom årene i takt med mine interesser og livssituasjon, skulle bare mangle, men jeg tenkte å finne noen stikkord som beskriver det jeg har forsøkt å formidle i disse årene, og som jeg tror kan ha vært årsaker til bloggens popularitet. Her følger også mange linker til de nevnte stikkordene (forhåpentligvis til glede for nye lesere), og jeg tror alle skal åpne seg i et nytt vindu så dere slipper å klikke på bakoverknappen hele tiden. Håper også det kan inspirere til å bla litt i arkivet, det gjør jeg selv i blant, og finner mye jeg har glemt! 





*Leseglede. Bokomtaler, både klassikere og nyere bøker. Inspirere til å lese mer, alltid ha med ei bok i veska. Fine lesesteder, i hager, lenestoler, i parker

*Fine bokhandler, både her i byen og i utlandet. Bibliotek! Gå hyllelangs og plukke med seg bøker man nærmest plukker ut i blinde, enten på biblioteket eller hjemme hos seg selv. Bokvalg etter innfallsmetoden.

*Te. Ikke fordi det har mer verdi enn kaffe. Ikke feinschmeckeri. Rett og slett gleden over en god kopp te, alene eller sammen med venner. Teselskaper! Man er aldri alene når man har en varm tekanne. Jeg har drukket te siden jeg var fem, og kan virkelig ikke forestille meg et liv uten







*Hage. Blomster. Trær. Hageliv, hageselskaper, hengekøya mi!, hagen i syrintiden,  vår elskede hage. Den har jeg dokumentert intenst her i bloggen - alle årstider og det som vokser og gror til enhver tid. Sitte under morelltreet, puste dypt og snuse inn den himmelske duften. Alle lesestedene i hagen. Alle stedene man kan drikke te. Balkongen vi hadde før vi flyttet hit. Plukking av markblomster, hvitveis om våren, svarttrostens sang i skogen.

*Musikk. Det beste jeg vet. Det jeg har drevet med hele livet, spilt, lest, lyttet, studert, jobbet med. En blogg uten musikk hadde vært helt meningsløst for meg å skrive. Musikk er min reason for being. I denne bloggen har jeg formidlet mye musikk som jeg liker, og som kanskje ikke spilles så ofte på radio lenger. Mye av litt eldre art. Jeg har lagt ut et tredvetalls spillelister til dere. Jeg har også skrevet mye om klassisk musikk, noe jeg opplever det har vært interesse for her. (I tillegg har jeg jo musikkbloggen min der jeg omtaler konserter jeg er på, og vinylbloggen som jeg burde få fart på igjen)




*Reiser. Byene vi er så glade i, som vi alltid reiser tilbake til. New York, Paris, Berlin. Fine steder vi har vært på - bokhandler, kaféer, platebutikker, parker, markeder, hoteller. Små pensjonater i Sverige når man trenger å slappe av. 

*Fine kjoler. Kåper. Stil-collager

*Gjenbruk. Loppemarked, finne fine tekanner og -kopper, bøker, andre ting man trenger og kommer til å få bruk for. Møbler

*Å leve litt grønnere. Stå i mot fristelser hva shopping angår. Kutte forbruket i blant. 




*Interiør. Skape et lunt og personlig hjem man trives i, helt uavhengig av trender. 

*Affeksjonsverdi. Ting man har arvet av noen man er glad i, ting man har kjøpt på reiser, ting man forbinder med noe. Farmors kaffekopp med et lite skår i. Mormors øredobber. Bryllupsgaver.  

*Nostalgi. Henger sammen med så å si alle punktene her for min del. Jeg er nostalgisk på de fleste områder i livet. 

*Oslo. Den fine byen vår, dit jeg flytta som tjueåring. Så mange hyggelige steder å være. Sagene særlig, hvor vi bodde i en god del år, og som jeg stikker innom så ofte jeg kan. Jeg har skrevet mye om Oslo. Kaféer jeg liker, bokhandler, platebutikker, parker. Dronningparken. Botanisk hage når magnoliaene blomstrer. Fagerborg når duftskjærsminen blomstrer. Sankthanshaugen, som var min barndoms Oslo. 

*Det vakre i naturen. Fjellet, sjøen, landet. Kvelder ved fjorden med eller uten bok. Landlige utflukter.



*Filmer. Kinofilmer, særlig i Oscar-sesongen. Cinemateket. Klassikere. Gamle filmer. 

*Stemninger. Gyldne stunder. Skumring med tente lys. Junikvelder. Tidlige morgener på frokostplassen om sommeren. Søndag formiddag på høsten. Regnfulle dager på forsommeren med Chopins nocturner. Når man kjenner hjertet dunke ekstra hardt og bare lever i nuet. 

(Er det noen som henger med helt hit? Hehe. Denne bloggposten har jeg brukt mange dager på å skrive.)




Slik tror jeg essensen av denne bloggen kan beskrives, i litt vel mange ord. Dette har jeg ønsket å formidle i alle disse årene. Og nå er bloggen i sitt trettende år. Takk for følget så langt, håper dere blir med videre! Slå dere løs i arkivet - og som sagt - har dere noe dere vil dele akkurat i dag, er dere hjertelig velkomne til å benytte kommentarfeltet! 

mvh eders Glamourbibliotekar


Slik kan man feire et bloggjubileum!


46 kommentarer:

Ingvild sa...

Gratulerer med bloggjubileet! Tenk at det er tolv år, og jeg tror jeg har hengt med i over ti av dem! Oppdaga bloggen da jeg gikk på bibliotekstudiene på Høgskolen i Oslo. Håper du fortsetter lenge! :-)

Maje sa...

Gratulerer med bloggjubileum! Jeg vil gjerne rette en stor takk til deg for at du skriver om ting som handler om takknemlighet og glede over det man har, om det er en fin hage, en god bok eller en god kopp te. Det er spesielt godt i tider med mye usikkerhet i verden, et nærmest umenneskelig press om å ha den fineste fasaden osv. Jeg har fulgt bloggen din i mange år og koser meg med alle tips fra deg og de andre leserne om alt fra reiser, bøker, te, filmer og hage. Gratulerer igjen - og keep up the good work:)

Stine Arkeologine sa...

Gratulerer, kjære blogg og forfatteren din! Takk for alle fine innlegg, inspirasjon og glede som du gir! <3

Miss Golightly sa...

Gratulerer med dagen! :) Håper du fortsetter minst 12 år til. Det er den rolige stemningen i bloggen din jeg alltid har satt pris på. Og jeg liker at du slår et slag for bøker, musikk, film, reiser, mat, natur og hvile. Å være oppmerksom og takknemlig for alt det fine rundt oss er noe som bare blir mer og mer viktig for meg. Jeg er så glad bloggen din fortsatt er som den er. Jeg kommenterer sjeldent, men jeg er alltid innom og ofte tenker jeg: "Å nå har hun det bra! Nå skal jeg gjøre det samme!:)". Ha en fin dag.

Anonym sa...

Fant meg selv i en av postene fra 2008! Gøy å lese, mye har skjedd siden da. Gratulerer så mye med jubileet! Jeg anser meg stolt som veteranleser nå, har vært med i ti år! Det sier litt, at jeg har fulgt denne bloggen i nesten en tredjedel av livet mitt! Har akkurat fått barn selv, så hvis det er lov til å etterlyse noe, kunne jeg gjerne tenke meg å høre mer om hvordan du har det i permisjon, mer om babyen og sånt. Men forstår hvis du synes det er for "privat". Ha en fin bloggbursdag, takk igjen for en suveren blogg som jeg leser hver eneste dag, og håper du holder på i mange år til!

Ina sa...

Gratulerer med jubileet! Jeg fant bloggen din for omtrent to år siden, og leser den trofast. Koser meg veldig med fine tekster og stemningsfulle bilder! Den er en nydelig motvekt til de kommersielle og overfladiske bloggene, og jeg håper du fortsetter lenge. Om jeg skulle komme med et ønske, hadde det vært litt mer utfyllende bokanmeldelser noen ganger - selv om jeg forstår at det tar tid. Er selv ivrig bokleser, og henter ofte inspirasjon og tips til nye og gamle bøker på bokblogger.

Janne sa...

Gratulerer med dagen! Tror jeg har lest bloggen din i ti år og håper du vil fortsette å skrive og holde på "innholdslisten" din. Jeg har funnet mange boktips og musikktips fra deg, og synes du formidler en fin stemning her inne. Jeg leser daglig tre blogger, og dette er en av dem. Jeg håper virkelig du fortsetter å skrive og formidle. Ha en fin dag!

Anonym sa...

Gratulerer med jubileet! 12 år er imponerende lenge til blogg å være! Jeg har lest her bare i noen måneder, fant bloggen via via (Instagram), så det var skikkelig moro å klikke på de linkene! Skal utforske arkivet ditt resten av uka :-) ha en strålende feiring! Hilsen Vibeke

tea sa...

Gratulerer med dagen! 12 år er ganske lenge, altså. For 12 år siden var jeg ikke konfirmert en gang, hehe. Jeg har fulgt bloggen din i 2-3 år ca, og det er alltid koselig å stikke innom her. Håper på enda 12 år med blomster, hage, musikk, film, glamour, bøker og alt det andre fine du skriver om :)

Glamourbibliotekaren sa...

Ingvild: Tusen takk! :)

Maje: Takk for hyggelige ord! Glad for å kunne inspirere :)

Stine Arkeologine: Takk takk, og selv takk for din aktive deltagelse i kommentarfeltet i mange år! :)

Miss Golightly: Så fint å høre! Det er bare å kommentere oftere, hjertelig velkommen :)

Anonym: Mer baby- og permisjonsrelaterte greier kan jeg vel alltids skrive litt om! Takk :)

Ina: Takk for det! :) Det er egentlig litt bevisst at jeg ikke skriver lange omtaler, så jeg tror ikke jeg kommer til å begynne med det - men takk for innspillet allikevel :)

Janne: Tusen takk for det, hyggelig at du henger med! :)

Vibeke: En ny leser! Morsomt, velkommen hit! Håper du trives. :)

Teabooks: Takk for det! :)

Sol sa...

Yndlingsbloggen! Har plukket med meg mange gode tips herfra, blir alltid rolig til sinns når jeg leser her, og har kost meg i morgentimene med å klikke på absolutt alle linkene du la ut her, hihi. Gratulerer med bloggileet!

Anonym sa...

Ganske ny her, men synes dette er et skikkelig trivelig sted å være :-) kjenner skuldrene senke seg automatisk. Gleder meg til å ta fatt på arkiv og kategorier :-) Siri

Hermia Says sa...

Hurra för bästa bloggen!
Hänger kvar här och fortsätter att inspireras och få ny energi - precis som tidigare år... Är dock en av de som blivit så mycket sämre på att kommentera.

Anna sa...

Gratulerer! Tusen takk for en kjempefin blogg som jeg leser nesten hver dag. Mine favorittemner er hage, musikk og reiser, og her får jeg i stort monn av alt sammen. Som flere her sier, du skriver så fint om å være takknemlig og glad for det man har, og ikke hige etter andre ting hele tiden. Vi har for mange ting, og de blir bare liggende. Jeg har lært så mye av deg. Tusen takk!

Solbad sa...

Gratulerer og takk for følget som leser gjennom noen år! Alltid noe inspirerende påfyll å finne her! Og ofte noe å lære av. Da jeg leste gjennom oppsummeringen kom jeg på flere ideer jeg har fått herfra; særlig dette med lesesteder, å lage gode stemninger og at det å reise til spesielle steder ikke alltid betyr at man reiser langt! Og å glede seg over vakre og morsomme ting (gjenstander), om det så er en fin gammel kopp eller en LP-plate. Ha en fin feiring!

Q sa...

Gratulerer med jubileet! Jeg husker at jeg fant bloggen din i 2008 og leste alt på rappen. Takk for all inspirasjon opp gjennom, det er ikke lite jeg har funnet frem til ved hjelp av deg. Gleder meg til mer!

Marianne sa...

Gratulerer med dagen og takk for fin blogg! Det er den jeg har lest lengst av dem jeg følger, og det må jo være et kvalitetstegn?! ;)

Ønsker meg spillelister i Tidal, men jeg vet det er mye forlangt... Storkoser meg ellers med omtale av te (jeg er selv fan!), bøker og rolige dager. For min egen del blir jeg fort fristet til å få med meg alt av konserter, filmer og diverse, så det er godt å bli minnet på at av og til er det fint å bare være uten planer. Takk!

Elisabeth sa...

Gratulerer med jubiléet!

Anonym sa...

Gratulerer med tolvårsdagen! Du er en forbilledlig formidler! Og som en annen leser kommenterer; med verdensbildet nå trenger vi å lese dette, se bildene dine og å kunne gå i arkivet og finne igjen tips.
Hilsen Kringkastaren

Maja sa...

Hurra for favorittbloggen! Jeg har hengt med lenge lenge, og fortsetter å være her lenge også, hvis jeg får! Synes bloggen har en perfekt balanse av alle ingredienser ❤

Anaruh sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Trude sa...

Det hageselskap-bildet er helt nydelig! Jeg får så lyst til å være med :o) Tusen takk for mange trivelige år, Glamourbibliotekar! Håper det blir mange flere. Jeg husker ikke når jeg fant bloggen, men mener det var i et blad, Stella magasinet tror jeg kanskje? I alle fall var det full match, og bloggen din er det første jeg går inn på hver morgen når jeg logger meg på! Til lykke med dagen og stå på!

Anonym sa...

Jøss, 12 år! Hvor ble tiden av. Husker så godt den pensjonatferien du linker til, ble så inspirert at jeg og daværende kjæreste dro på noe tilsvarende den sensommeren. Fint! Gratulerer med dagen, takk for superb blogging i alle disse år, den beste bloggen jeg veit! Gunn M

HildeSofie sa...

Gratulerer med jubileum! Jeg har vært med siden sommeren 2008 - fant meg selv i nesten alle "Hvem er du"-innleggene, hoho :)
Dette er definitivt på min topp tre-liste over blogger, og jeg er innom daglig for å se om det er noe nytt og koselig her. Teanbefalinger, boktips, hagebilder (for meg som ikke har hage lenger er det fint å leve litt gjennom andre) og reiseskildringer er noe av alt det som gjør denne bloggen så fin. Et ordentlig pustehull i hverdagen!

Anonym sa...

Gratulerer med bloggjubileet! Dette er den koseligste bloggen jeg vet om, så befriende jordnær og opptatt av de nære ting, samtidig som den kulturelle innslagene av musikk, bøker og reiser gir inspirasjon og påfyll. Jeg kommenterer ikke ofte, men gleder meg over å lese, og kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Håper du fortsetter å blogge i mange år!

Anonym sa...

Gratulerer med 12 blogg-år og tusen takk for den inspirerende og energigivende kavalkaden i dette blogginnlegget. Jeg har fulgt deg i tre fire år (men kost meg med mye fra arkivet ditt og føler derfor "bekjentskapet" er enda lengre). Jeg fikk bloggen anbefalt av en god venninne som er venninne av søstera di. Alt godt til deg og nyt fine maidager slik jeg ser du er særdeles dyktig til! :-)

Anonym sa...

Hei!
Gratulerer med 12 års jubileum. Jeg oppdaget bloggen din da jeg googlet tips til en New York reise. Der fant jeg mye spennende, såpass mye New York stoff at jeg trodde faktisk du bodde der:) Har kost meg daglig med bloggen din i mange år og fått masse inspirasjon. Spesielt til nye musikkbekjentskaper og jeg elsker finn stilen collagene.
Håper du fortsetter bloggen din i mange flere år.

Kristin sa...

Hurra for glamourbibliotekarbloggen! Jeg har i anledning jubileet gjort meg litt flid med å tenke over hva jeg har lært av denne bloggen, såpass synes jeg du fortjener :-) Først og fremst å sette pris på stemninger og "små" ting. En enkel kopp te, en bukett hvitveis om våren, en potteplanteavlegger som slår rot, et blomstrende tre på min vei, en kjole, en fin leppestift! Deretter ting man kan gjøre, som jeg nå gjør og tenker på bloggen din rett som det er! Som å gå hånd i hånd med kjæresten for å kjøpe is en sommerdag, å ta et kveldsbad i fjorden, den første sykkelturen om våren, ligge og lese bøker i hengekøya, steke croissanter på en tirsdag, slå seg ned på en benk i en park, sitte ute i hagen til langt på natt! (Hihi, når jeg skriver dette, føles det nesten som å kopiere deg skamløst.. men jeg ser det heller som at jeg har lært av deg! Håper du ikke tror jeg er en copycat og en slags stalker..) Skal ikke ramse opp alt. I allefall, slike ting forbinder jeg nå med livsnyting, og det har jeg i stor grad lært av din blogg, og det er jeg evig takknemlig over. Nå håper jeg du får en fin mai og at du vil inspirere oss videre! Tusen takk!

Hilde sa...

Her har du en tidligere kaffedrikker som har blitt hekta på te. Det sier ganske mye. Takk for følget så langt, jeg henger med videre naturligvis!

Stella sa...

Du glemte å nevne parfymer! ;-) Det var sånn jeg fant bloggen, husker jeg. Kommer alltid tilbake hit, elendig til å kommentere.. sorry, skjerpings :-) grattis da!

Anonym sa...

Gratulerer med 12 årsadagen for en alle tiders blogg! Føler meg heldig som fant denne for over 10 år siden. Vh Astrid

Ine sa...

Takk for den fine bloggen din ❤️

Oda sa...

Hjarteleg tillykke med jubileet, kjære Glamourbibliotekar! Tenk 12 år! Eg er så glad for bloggen din, og så glad for å ha fått følge den frå slutten av tenåra og langt inn i tjue åra mine. I tillegg til alle dei fine tinga du sjølv nevner den er, så vil eg også seie at den har slik ei god RO over seg. Som eg trur i løpet av desse åra har fått meg mang ein gang til å senke skuldrene, puste med magen og gjere det eg har aller mest lyst til (som til dømes er noko av dei andre tinga du nevner). Tusen takk for det! Eg gledar meg til å følge bloggen vidare på si ferd <3

Glamourlektoren sa...

Gratulerer så mye med 12-årsdagen for bloggen! Jeg må ha hengt med de fleste av disse årene, og det er ikke mange dagene i året jeg ikke er innom! Ble tipset om den av en venninne. Husker vi satt på en kafe på Sagene i Oslo :) Bloggen din er ofte et lite fristed i jobbhverdagen - mye sunnere og mer inspirerende enn enn røykepause.! Jeg takker så mye for all inspirasjon over år! Fortsett å være fri og uavhengig og din egen. Du er unik slik bloggverdenen utvikler seg!

Glamourbibliotekaren sa...

Sol: Takk for det! Bloggileet, haha, flott ord! :D

Siri: Velkommen hit! :)

Hermia: Du har vært her lenge, håper du blir med videre! :)

Anna: Så fint å høre, selv takk! :)

Solbad: Morsomt at du har plukket opp slike ting! :) Takk takk!

Q: Hyggelig å høre! Heng med videre! :)

Marianne: Tror du må vente lenge før det blir spillelister i Tidal - er mer enn nok ambivalent til strømmetjenester i utgangspunktet, hehe. Hyggelig at du liker bloggen! :) (og te!)

Elisabeth: Takk for det! :)

Kringkastaren: Tusen takk! :)

Maja: Takk skal du ha, og takk for hyppig interaktivitet! :)

Trude: Stemmer det, den var månedens blogg i Stella en gang! Morsomt at du fant fram hit! :) Takk for gratulasjon!

Gunn M: Hyggelig, tusen takk! :)

HildeSofie: Så fint å høre! :) Takk og takk!

Anonym: Håper du kommenterer mer heretter, for dette var jo riktig koselig! :) Takk!

Anonym: Jeg lover å nyte fine maidager, er allerede godt i gang! :) Tusen takk!

Anonym: Glad for at Finn Stilen slår an! :) Og New York kunne man jo fint ha bodd i! (Vi leide en leilighet der en sommer for 13 år siden, men byttet ikke postadresse dessverre.)

Kristin: Oi! Det må jeg si, du har vært grundig :D Glad jeg kan spre mine greier på den måten, og det føles samtidig litt rart å få æren for det, haha! Men veldig fint å høre at det jeg prøver å formidle blir plukket opp av dere blogglesere. (Jeg tror ikke du er stalker altså.)

Hilde: Jeg bøyer meg i støvet! Det krever mot å gi opp kaffe til fordel for te! Men helt rett, så klart! :D

Stella: Det har du helt rett i - hvordan kunne jeg glemme parfymer!? Kanskje fordi jeg ikke bruker parfyme daglig akkurat nå pga baby. Bra du tok det med her i alle fall! :)

Astrid: Takk for det! :)

Ine: Bare hyggelig! :) Ses til uka!

Oda: Så fint å høre! Ro er viktig. Takk for gratulasjoner! :)

Glamourlektoren: Takk! Der lagde du akkurat bloggens slogan: "Mye sunnere og mer inspirerende enn en røykepause!" - jeg ser det for meg i en gul stjerne à la Se&Hør :D Hyggelig at du er med, fortsett med det! :)

Jorunn sa...

Jeg vil også være med! Mange årig leser, tror jeg kom hit i 2007 (via kusine som er bibliotekar), men har ikke kommentert så mye. Følte det var på tide å melde seg :-) Morsomt å se tilbake på noen av de tingene du linker til, er så glad i hage og blomster, og din ser helt perfekt ut synes jeg. Kjøpte enebolig i Asker i fjor og rakk ikke å gjøre så mye i hagen, men gleder oss til å se hva som dukker opp nå utover. Enn så lenge er det i alle fall en del tulipaner på vei ser jeg. Takk for en alle tiders blogg som har gledet meg mang en trøtt morgen, ikke minst i min forrige jobb der jeg mistrivdes og trengte et positivt kick av noe slag hver dag. Nå går alt så mye bedre som det heter, og bloggen er med meg til stadighet. Håper du fortsetter i mange år, for jeg tror virkelig du gleder mange mennesker på denne måten. Ha en fin helg!

Clara A. Hagtvedt Lunndal sa...

Gratulerer så masse med bloggjubileum! Og tusen takk for en blogg som alltid får meg til å senke skuldrene og huske på hva som er viktig i verden! Jeg har hengt med i mange år, ogåper du fortsetter å blogge riktig lenge! :)

Anonym sa...

Tusen takk for den nydeligste bloggen! Jeg liker så godt at den er personlig men ikke for privat, ikke kommersiell, men heller ikke bare hverdagssysler liksom. Synes du har den perfekte balanse! Har lest den i mange år (Aftenposten skrev om den, eller var det Dagsavisen?), vil gjerne lese videre! Ha en fin helg og gratulerer med jubileet! Heidi Marie

Anne Marie sa...

Hei og gratulerer så mye! Jeg har ikke kommentert før, men har fulgt bloggen ei god stund etter å ha blitt tipset av ei venninne som mente den måtte være noe for meg også. Jeg tror vi fikk barn omtrent samme uke i høst, så jeg er litt spent på hvordan det går med dere! Nyter trilleturer i godværet nå om dagene. Går innom biblioteket, og får en lesestund på en benk nå og da. Glad i te er jeg også, så det er mye fint å plukke med seg i denne bloggen :-) Jeg liker at den ikke er så overfladisk, og at det stråler så mye kjærlighet ut av den når du skriver om ting du liker og er glad i! God helg, ser fram til videre blogging! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Jorunn: Så fint å høre! Lykke til med hagen! :)

Clara A. H. L: Takk for det! Hyggelig at du henger her med senkede skuldre :)

Heidi Marie: Tusen takk! Glad du liker balansen! (Aftenposten har skrevet om bloggen, vet ikke om Dagsavisen har det) :)

Anne Marie: Så morsomt at du fikk barn samme uke som meg! God helg til deg også, og ha en fin barseltid!

Embla sa...

Gratulerer så mye med bloggjubileet! Snart konfirmant :) Jeg har fulgt bloggen din lenge - så lenge at jeg ikke aner hvordan jeg først kom over den. Og jeg vil benytte anledningen til å si at jeg virkelig verdsetter all tid du har lagt ned i den. Du har gledet mange med alle de fine innleggene dine! I likhet med andre synes jeg denne bloggen skiller seg ut med hvordan du balanserer det personlige og private. Du deler raust, men på en måte som ikke oppleves som selvopptatt. Og så er det en slik kvalitet ved alt du skriver om. Det står stor respekt av at du velger å holde på uavhengigheten og takker nei til sponsorforespørsler - denne uavhengigheten håper jeg du alltid vil beholde. Og så liker jeg godt at du kan la deg inspirere av vakre klær og ting, og formidle dette, på en måte som ikke oppfordrer til kjøpejag og forbruk. At man kan beundre skjønnheten i noe uten å måtte skaffe seg det, og at man kan verdsette alt det fine man har i omgivelsene sine - om det så er en gammel parfyme som vekker minner, eller en blomst i knopp med alle forventningene det bringer. Tusen takk for at du er deg!

Julia sa...

Gratulerer så mye med jubileet! Bloggen gir meg utrolig mye, jeg kikker innom hver dag (og har gjort det siden jeg snublet over den våren 2011). I enkelte faser leser jeg meg gjennom større deler av arkivet og kjenner at skuldrene senkes for hvert innlegg. Synes kommentaren ovenfor oppsummerer forholdet mitt til bloggen veldig godt, og jeg kan virkelig bare si tusen takk for glamourinnsatsen. Til tider tar jeg meg også i få litt hjemlengsel etter gamle, trygge Bjølsen og Sagene og Oslo, og da føles det ekstra godt å la bildene dine virke inn på meg. Tusen, tusen takk <3

Glamourbibliotekaren sa...

Embla: Tusen, tusen takk for det du skriver! Det er veldig hyggelig å høre, alt sammen :)

Julia: Tusen takk for det! Glad for å høre at skuldrene senkes og Sagenelengselen vekkes! :)

Glamourfilologen sa...

Gratulerer med bloggjubileet. Jeg er litt usikker på hvor lenge jeg har hengt med, men det er i hvert fall over ti år, med andre ord mesteparten av bloggtiden. Bloggen er koselig og inspirerende, med vekt på hverdagsgleder, kunst og kultur, og det passer utmerket for meg! Håper du orker å holde på lenge, Glamourbibiotekar, med å spre glede:-)

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourfilologen: Tusen takk for det! Over ti år, da er du veteranleser! :) Takk for fine ord!

Anonym sa...

Tusen tusen takk for den fine og nydelige bloggen din! Jeg har ikke hatt tid til å lese på en stund, men i tillegg til det mange over har skrevet, har du blant annet inspirert meg til å lage grove scones (som jeg spiser til lunsj), sette pris på te og tekanner (jeg har to jeg bruker), kjøpe friske blomster regelmessig (de trenger ikke være så dyre). Skaffe meg flere fadderbarn. Tenke over forbruk og livstil og prøve å forbedre meg. Glede meg over livet og små ting som lyser opp :)

Populære innlegg