fredag, mai 12, 2017

Glamorøs fredag


God morgen! Jeg jubler over at det ikke har snødd i natt! Det ser ut til at alt i hagen har klart seg disse siste dagene, til tross for vintervær. Det er det også grunn til å juble for!

En stor kopp Mariage Frères Ruschka står ved min side, og etter frokost skal jeg bake litt til formiddagens lille selskap - som etter planen skulle foregå ute under morelltreet, men vi får se om temperaturen når et tosifret nummer. En liten tur ut for å snuse på blomstene er uansett mulig! Nå er det forresten like før det rosa prydkirsebærtreet slår ut i fullt flor, det som står ved morgensol-lesebenken min lenger oppe i hagen. 

Antrekket er foreløpig ledige bukser og en t-skjorte med motiv fra Bryant Park, og hva det blir senere vet jeg ennå ikke. Babyen stiller i blomstrete kjole i dag, evig optimist!

Resten av helgen blir noenlunde sosial tror jeg, flere har meldt inn ønske om å besøke oss. Satser på hagevær!

Ha en fin fredag alle sammen, og husk å rapportere om den her i kommentarfeltet! Vær med, det er en hyggelig gjeng her og det er alltid plass til flere! Alle er velkomne. 

mvh
Glamourbibliotekaren

16 kommentarer:

Hermia sa...

God morgon!
Känner mig lite mjuk i kropp och själ efter en attack av migrän igår, det var ca fem år sedan sist så det är inte synd om mig även om upplevelsen är lite rar.
Här strålar solen men värmen har inte kommit än. Men det tror jag den ska göra i helgen, då väntar arbete i hagen tillsammans med alla grannar. Veckan har gått i randiga tröjor och röda naglar med det franska valet som stilinspiration. Helgens läsning är en bok jag började igår, en roman av Coco Chanel av en finlandssvensk författare, Den lilla svarta heter boken :)
Ha en riktigt fin helg i hagen!

Anna sa...

God fredag! Hjemmekontor i dag, med en stor kopp Darjeeling First Tiger. Bihulene er ikke helt fornøyd med det vekslende vinter/vår været her i Bergen, men i dag er det meldt 18 grader og sol, så vi håper på ettermiddag i hagen og kanskje kaffe på terrassen. Helgens planer er ikke så mange, planlegge 17. mai, passer jentenes bunader i år også (håpehåpehåpe)? Ompotting av en haug med planter må også til; Tomater, agurk, chili og krydderurter har vokst som bare det de siste ukene, så nå skal de få mer plass å boltre seg på. Kanskje våger jeg å sette de ut i det lille drivhuset på terrassen? Skal også se første episode av American Gods i kveld. Håper den lever opp til forventningene....

Anaruh sa...

happy Friday! Min dag startet med en deilig støl kropp etter en real hageøkt i går ettermiddag. Nå er nevnte kropp bekledd i gule striper og blyantskjørt, og straks skal jeg treffe en venninne (tidligere kollega) og hennes lille baby over en kaffe. Neglene er lakket med Essies watermelon, og på leppene har jeg Chanels Monte Carlo.

Planene for dagen og helgen er først og fremst å vie tiden min til bøker. Jeg lurer på om jeg rekker å lese ut den siste Paul Austerboken, og hvis barna ikke forsvinner ut til venner, tar jeg gjerne noen økter og leser for dem også.

Ønsker deg og alle dine lesere en riktig god helg!

Kjersti sa...

Dagens første glamoureffekt var virkelig at det ikke snør, ja. Den andre var morgenens kaffestund, og derfra er det kun stigning i programmet. Snart skal jeg sette meg på buss til Oslo for å se Murakamis utstilling på Astrup-Fearnley. Har tenkt på det lenge og nå rekker jeg det før den tar slutt. Deretter er det venninnetreff med tur i Ekebergparken før middag på Ekebergrestauranten. Meteorologene gir håp om sol og høyere temperatur utover dagen, og det hadde uten tvil vært velkomment.
God fredag og helg!

HildeSofie sa...

God formiddag!
Dette har vært en i overkant hektisk uke, og den er ikke helt ferdig ennå. Men jeg startet dagen med å kjøpe en kopp chai latte på vei til kontoret, og i ettermiddag synker jeg ned i stolen hos en av de hyggelige frisørene på Balanzera, klar for en klipp og minihårspa (beste bonuskortgevinsten!).
Antrekket er rimelig casual i dag, og jammen er jeg glad jeg ikke har pakket bort ulltøyet mitt ennå - det har kommet til nytte de siste dagene :)
Helgen skal brukes på den vanlige kombinasjonen jobb, film, te, aviser og besøk av en fin fyr. Og kanskje skal jeg kaste meg over American Gods i bokform, siden den nå kommer på skjerm. Boka har stått i hylla i laaaang tid, så nå fikk jeg et dytt til å ta den frem.
God helg til alle!

Anonym sa...

Jeg gleder meg til fredagskveld i sofakroken på hytta med bibliotekbøker og et glass vin! Resten av helgen går med til hagearbeid - for tidlig å plante noe ennå, men man kan drømme...

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra en Bodøby som bader i sol. Nydelig!

Her tilbringes dagen på hjemmekontor, og det har vært hektisk på morgenkvisten. Virker å bli roligere nå. Jeg har også rukket å lufte hunden litt, og senere i dag blir det en lengre tur ut, for nå er turorienteringa i gang. Hurra!

Den ytre glamouren er foreløpig ikke helt på plass, den indre dog i rikt monn. Glede over fersk bakst til frokost (bakte i går kveld), glede over en kopp Dammann Fréres (Amichaï), glede over å skulle på telttur i FANTASTISKE omgivelser i helga. Dessuten har jeg planta 'stubben' av et par hjertesalater som ble spist forrige helg, og den ene av dem har begynt å spire og strekke seg nå. Hurra! God helg, godtfolk!

Susie sa...

Etter dagens arbeid skal jeg til frisøren, og så blir det en rolig kveld hjemme mens han jeg deler livet med er på lønningspils. Hvis godtesuget blir for stort har jeg en pose Twix på lur. Resten av helgen er åpen foreløpig

Stine Arkeologine sa...

Det er vår overalt og jeg bobler over av kreativitet og ideer, noe som passer veldig dårlig da jeg har noen kjedelige tekniske greier jeg er nødt til å jobbe med nå. Blir litt smågal her jeg sitter og vrir meg og tenker på alt det fine jeg ikke skriver mens timene går. Hold ut, modige hjerte! Har fin, svart genser og hestehale i Audrey-stil i dag, og liljekonvallparfyme som minner meg om skogturer med mormor. Gleder meg til helg! Ha en riktig fin fredag alle sammen. :-)

Anonym sa...

Jeg nyter fridag på en fredag, og har brukt formiddagen til å øve på repertoaret til en korkonsert neste helg. Tannhäuser, Aida, Cavalleria Rusticana, Turandot... det kan ikke bli vakrere! Tar pause med en Darjeeling First Flush Singtom i koppen nå. Riktig god fredag og helg til alle!

Kammerpiken sa...

God glamorøs fredag! Her nord er været iskaldt og strålende, og jeg har tatt tidlig helg. Har spist lunsj på kafé, og nå sitter jeg hos frisøren og venter på at det skal bli min tur. Glamorøst så det holder! :-) Et spørsmål til vår kjære vertinne: Kjenner du til en innspilling av Faurés Requiem med DAMEKOR? - Strømmetjenestene er ikke de beste når det gjelder søkemuligheter... God helg, forresten :-)

tea sa...

Her går det stort sett i lesing til eksamen, men når sola skinner og man kan sitte ute i solveggen å lese, så gjør ikke det så mye. Videre er planen å stikke en tur innom biblioteket for å hente noen reserverte bøker og for å nyte det fine været enda mer. Sola må nok være den største glamoureffekten idag. Fredagspizza og lystlesing står på planen i kveld, vil jeg tro, og kanskje en film. God helg til alle!

Anni sa...

Min første glamorøse fredag!
Dagen startet med en pt-time. Deilig å få løst opp og styrket kroppen og spesielt skuldrene. Nå skal jeg lese ferdig "Bildet av Dorian Gray", og kanskje lakke neglene senere (med Essie Macks, min favorittrød)

.mette sa...

Fredag til ettertanke. På tur m longs under langbuksene - fy flate så surt. Etterpå har jeg vært i bisettelse - en vakker seremoni til et vakkert menneske. Kirkebesøk kan være godt for både kropp og sjel sett fra en ateistisk synsvinkel. Jeg ønsker alle en snøfri helg. .mette

koristen sa...

Akkurat nå er det nesten sol, og det er glamorøst i Oslo i dag! Jeg har riktig nok på meg en grønn kjole, men den er ikke akkurat tynn og flagrede, og tykke strømpebukser var helt nødvendig. Blomstrende skjerf med hovedfarge rosa og litt matchende smykker kvikker opp, det gjør også en dæsj Eternity bak hvert øre.

Jeg er på jobb enda, og hjemme i kveld blir det jobblesing og klesvask. I morgen en tur i skogen eller i byen, det kommer an på været.

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

IngSta sa...

Det er fortsatt fredag i 4 minutter til. Heimen er i total uorden, eg har på meg bukse med malingflekker, t-skjorte med hull og det er lite i matveien som tyder på fredag og helg. Men, eg har sminka meg og hatt mykje hobbytid så eg er svært fornøyd! I morgon kveld blir det Grand Prix (nektar å kalle det Eurovision!) og det er et høydepunkt i TV-livet mitt. Nå skal eg straks krype til køys og lese vidare i bokserien om Arn Magnusson, eller Arn de Gothia som er blitt hans nye navn i bok nr 2 (Jan Guillou: Tempelridderen).

Populære innlegg