tirsdag, oktober 31, 2017

Oktober-teselskapet 2017


Heldigvis rakk vi å samles omkring tekanna i år før oktober var over! En svært hyggelig tradisjon hver oktober, i år på en solfylt søndag med nydelige farger utenfor vinduene. 


Enkel, god og kjapp å lage: Glamourbibliotekarens marengskake. Alltid en vinner!



En gjest kom med solskinnsboller!



Kokosboller og Toffifee...


Vi hadde pynta oss i fine kjoler. Selskapets yngste var bedårende i sine rosenknopper, mens jeg hadde funnet fram min blå one-of-a-kind-hjemmesydd-kjole som jeg kjøpte på eBay i 2008


Denne kanna ble fylt opp mange ganger. Bouquet of Flowers, grønn te med eple og kanel, Arvikablanding, aprikos. 








Tidligere selskaper (til inspirasjon) :
Januar 2017
Oktober 2016
Januar 2016
Oktober 2015
Januar 2015
Oktober 2014
Januar 2014
Januar 2013
Oktober 2012
Januar 2012
April 2011
Januar 2011 
November 2010
Januar 2010
Januar 2009

Finn stilen: Teselskap 1

Finn stilen: Teselskap 2




6 kommentarer:

Trude sa...

Du gjør det så himla koselig ut av små ting - alltid inspirerende og også motiverende :-) Når hjemlengselen til Norge (Oslo), familie og venner blir stor så er bloggen din en utrolig fin dose medisin.

Astrid sa...

Så heldige venner du har :-) Nydelig kjole, den blå! Husker den faktisk fra da du kjøpte den (jeg har vært fast leser lenge!)

Maja sa...

Jeg foreslo en gang at du burde invitere alle leserne på teselskap, og det mener jeg fremdeles! :-D Jeg stiller!

Anonym sa...

Det ser alltid så koselig ut med disse teselskapene dine. Nydelig servise, er det Figgjo? Inger Marie

Anonym sa...

Alltid like inspirerende og koselig å se disse bildene fra selskapene dine. Ser for meg at dere sitter og nipper til teen med lillefingeren stående rett ut, ha ha. Er det kanapéer i etasjefat også? Lenge siden jeg har vært på afternoon tea nå. Det var en koselig liten kafé ved Frognerveien for noen år siden, men jeg tror den er borte nå. God onsdag til dere!

Glamourbibliotekaren sa...

Trude: Tusen takk, så fint å høre, nå ble jeg glad! :)

Astrid: Ja, jeg er så glad i den!

Maja: Hehe, ja, jeg får booke en storstue og sette opp småbord! Tar du oppvasken?

Inger Marie: Takk, det er Grand fra Gefle, design Arthur Percy omkring 1930.

Anonym: Å nei, så formelt er det nok ikke :) Her nippes det heller ikke, vi bøtter innpå! Jeg husker den kaféen du tenker på, drakk Afternoon Tea der en gang for mange år siden.

Populære innlegg