mandag, februar 26, 2018

Mandag og fine ting


Store tydelige snøkrystaller - her dessverre litt uskarpt pga bakgrunnen som er ulldressen til en baby in motion, men dere skjønner hva jeg mener. 



Vinyl, meter på meter på meter. 


Blomster og farger som bringer løfter om vår. 



New York, Paris og Bach, tre ting som opptar tankene mine mye og ofte. 



Skikkelig vinterferiestemning i uka som gikk, med mye (mye!!) lesetid og peis og te og det hele. 



Og sånn var det på morgenturen i dag tidlig. 


Ha ei riktig fin uke og en god mandag alle sammen! I dag skal jeg på en av mine stamkaféer, det gleder jeg meg til!


P.S. Les Bokmagasinet (Klassekampens litteraturbilag) fra lørdag! Veldig interessant essay av Silje Bekeng-Flemmen om babyliv i skjønnlitteraturen. "Når det å bære fram og ta vare på et spedbarn anses som så storslagent - hvorfor skrives det så lite om disse tingene i litteraturen? Er temaet for privat, for kvinnelig, for klamt?" 

3 kommentarer:

Anni sa...

Takk for lesetipset helt nederst. Rakk ikke å få med meg det, så håper Klassekampen legger det ut på nettsiden etterhvert.

Løvemunn sa...

Denne er fin: http://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Essays-lyrikk-og-skuespill/Jeg-satte-mitt-haap-til-verden

Kjersti sa...

God uke til deg! :-)

Populære innlegg