fredag, november 30, 2018

Glamorøs fredag


God morgen!
Tidlig morgen på hjemmekontoret, det er helt mørkt ute, regnet pisker mot ruta og jeg hører på Nat King Cole mens jeg lager te. Dagens duft er Poivre Piquant fra L'Artisan, jeg har sennepsgul genser og hestehale, og skal straks fyre opp i ovnen. Fredagsblomster blir erstattet med noe vintergrønt fra hagen i dag, det er jo så fint å plukke inn sånt i adventstiden. 

I helga har vi tenkt oss både på julemarked og julegrantenning, og i morgen er det jo desember! Teodors julekalender i NRK-arkivet er planen. Her i bloggen blir det jo forresten god gammeldags adventskalender som dere kjenner godt! Det er tolvte gang vi kjører den, hehe. (Selv har jeg som vanlig min tekalender, det er jo en like lang tradisjon som bloggkalenderen for min del.)  Jeg gleder meg til å tenne adventslys på søndag, henge opp julestjerner i vinduene - og ikke minst; å se "A Charlie Brown Christmas" som jeg alltid gjør om morgenen første søndag i advent! 

De andre to sover, men den minste skal snart leveres i barnehagen, så nå går jeg ovenpå for å vekke toåring.

Ha en fin dag alle sammen, og hjertelig velkommen med alle fredagsrapporter! Så koselig at så mange har lyst til å bli med i gjengen. Alle som vil får bli med, her stilles ingen krav om innhold - det er det dere vil formidle som gjelder. Bli med!

mvh
Glamourbibliotekaren

37 kommentarer:

Cand. med. sa...

Litt for varmt ute, men fortsatt mørkt nok om morgenen til julestemning... Glamouren i dag tror jeg blir å adventspynte litt hjemme, finne fram adventskalender og glede seg til en helg med Svanesjøen, innkjøp av litt adventste og kanskje en tur på julemarked på Maihaugen. God helg!

Anonym sa...

Jeg kom innom for å ta en titt på den gamle advendtskalenderen din. Jeg kjente liksom på meg at tida var inne for den akkurat nå - og for stemningen og inspirasjonen som jeg får her inne på bloggen. Det er liksom blitt en del av min førjulstradisjon de siste åtte åra, hvor jeg kan ha stille stund for meg selv og ta en pust i bakken med bloggen som fyller meg med en slags barnlig glede. Oh yoy! så oppdager jeg til min store glede at både du og kalenderen er tilbake igjen for fullt. Ja nå kan virkelig advendt bare komme! Og fra i dag skal fredagene mine igjen få en touch av "det lille ekstra". Begynner nå!
God advendtshelg til dere alle, hilsen fra Stine c",)

Frk. Frydefull sa...

God morgen! I dag startet vi dagen med pepperkakesmuler ved peisen og gaver som var hengt opp (av nissen) på kalenderen! Stor jubel. Kort dag på kontoret og helgebesøk av foreldre. Julemarked både lørdag og søndag så denne helgen skal vi virkelig komme i stemning. Også skal jeg servere min klassiske "ribbe og riesling" på lørdag. En asitatisk femkrydder-ribbe - perfekt opplading til jul.
Det gledes!

Anonym sa...

Her er både baby og jeg i pysjen. Det regner og er mørkt, så jeg har listet meg tilbake til senga med en kopp julekaffe. Dagen er uten planer, jeg tror det blir innedag med bok og baby foran peisen og med en av spillelistene dine på høyttaleren. Været frister ikke til uteaktiviteter. I helgen blir det middagsgjester, julemarked og julegrantenning med gode naboer. Nå er den koselige tida igang igjen - og jeg gleder meg ekstra over den sammen med fireåringen min. Akkurat som om advent og jul er noe helt nytt hvert år etter at jeg ble mamma, men likevel så kjent. Riktig god helg til dere alle!

Løvemunn sa...

God glamorøs formiddag - elsker dagens Audrey! Tyvstartet adventstiden i går kveld med et fint arrangement på Deichman - brevskriving med bar og deilig livemusikk fra Jazzpatruljen. Fikk skrevet tre førjulsbrev til noen jeg ikke har sett på lenge - det hadde ikke skjedd uten anledningen. Dagens duft er Guerlains Oud Essentiel, oud med rose og safran, glamorøs fredag til ære. Leppestift og kjole på det, så blir dagen fin uansett. Julemarked og julekonsert skal besøkes i helga. God helg og advent til alle, og takk til Glamourbibliotekaren som etter hvert står for noen av mine kjæreste tradisjoner - som fredagsglamour.

Kammerpiken sa...

God morgen! Sitter på jobb og forbereder meg til "Mørketidsfest" på barneskolen. Det blir to timer med høytlesing, og biblioteksjefen er kjempeglad for å bli invitert til slik en hyggelig stund.

Ser at mange har pyntet til jul allerede; har til og med sett ferdigpyntede "private" juletrær! Selv er jeg kjempestreng på at juletiden er julen og romjulen. Men adventstiden er også hyggelig, så det bli nok både rydding og litt ekstra lys i løpet av helgen. Og så kan vi begynne å spille julemusikk!! I min familie har adventstiden også vært en "nedtrappingstid" frem mot jul; kanskje bare to sorter pålegg, lette middager (suppe, fiskeboller...) osv. Dette gjør at vi fremdeles kan skape en kontrast mellom hverdag og høytid.

Men vi sier selvfølgelig ikke nei til invitasjoner og selskaper!! Så i morgen blir det på med sommerklærne! - Da skal vi på "flyttefest" hos venner som skal flytte utenlands for en periode. De skal til varmere strøk, så det blir både hawaii-skjorte og paraplydrinker. Gleder meg!

Ønsker alle en fin advent og riktig god helg!

Anonym sa...

Hei, da var det fredag igjen. Etter to netter med lite søvn føler jeg meg klar for helg. Føler meg litt friskere i ansiktet med min himmelblå ullgenser og sølvmedaljongen etter mormor. (Skulle gjerne hatt ett bilde av henne og sønnen min inni der) Ferskvannperler i ørene og neroli parfyme jeg fikk i gave fra Yves Roscher. Da er det bare å pakke seg inn før man går ut i uværet. Jeg har ingen planer for helgen utenom å bake brownie og hente opp adventspynt. Ha en fin helg! :)
-Yvonne

S sa...

Fin fredag!
Her i nord er mildværet tilbake, og det innebærer at sneen som kom har smeltet. Ulempen er at vintermørket da blir ekstra mørkt. Ingen spesiell ytre glamour her i dag, annet enn nyvasket hår. Den indre glmaouren er derimot stor, da jeg har fått sove godt og lenge i natt. Og mitt nye kontor er godt opplyst, jeg har kaffe i koppen og en fagbok i hånden. Tenk å få jobbe med å lese fag!

Planene for helga er å fortsette vask og rydding, og deretter skal vi hente frem noe av adventspynten. Jeg har også planlagt noen adventsdekorasjoner, må bare handle inn noe av det jeg behøver for å teste ut ideene mine. Dette under parolen om å gjøre det aller beste ut av advent og julen, selv om jeg egentlig ikke er så glad i denne årstiden eller høytiden lengre. Og jeg har fortsatt tro på at det å endre holdning skal gjøre susen. Om tia strekker til tenker jeg å forsøke meg på litt baking også. I tillegg til at pepperkaker med blåmuggost og sirup blir tilbehør til kaffepausene. Kanskje akkompagnert av Nord-Norsk julesalme av Moddi? (Et paradoks for en ateist som ikke liker jul...).

Ønsker dere alle en fin, fin fredag og ei riktig god helg!

S

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra København! Her er det glamour i lange baner, selv om jeg foreløpig sitter i pysj i senga og jobber litt på morgenkvisten, men om en times tid er jeg ferdig og da bærer det ut i byen. Det er MANGE år siden jeg var her på annet enn gjennomreise, og femtenåringen jeg reiser med har aldri vært her før, så det blir stor stas for begge to. Noen løse planer på agendaen, inkludert, julemarked i Tivoli, et par lunsjbookinger gjort i god tid for å sikre seg bord (La Galette og i morgen: Afternoon Tea på Perch's...!), men ellers: Løse planer og masse rom for utforsking og impulsive ting.

I dag er planen å ha på seg sort kjole/skjørt, lilla genser og sorte strømper, og å ha Chanel på leppene. Har ikke tatt med meg parfyme, men kanskje jeg finner en mens vi er ute på vift? I går var jeg hos frisøren før vi reiste, så jeg er glamorøst nyklippet og veldig fornøyd med å ha kort hår i nakken igjen.

Hjemme har jeg gjort alt klart til adventsstart, men jeg har ikke tent adventsstaken for tidlig, ei heller hengt opp/tent adventsstjerna i kjøkkenvinduet. Det siste jeg gjorde var rydding, vasking og pynting sånn at det er fint å komme tilbake. (Pleier ikke å gjøre det, men hadde gode grunner til unntak denne gangen:) Mamma kommer på besøk søndag kveld, og mandag skal vi ha et aldri så lite juleverksted, hun og jeg. Gleder meg allerede. Men først, altså: København, baby. Det blir bra.

God fredag, godtfolk, og god helg!

Marianne sa...

God fredag alle sammen!
Det som så ut til å bli en veldig travel dag på jobb, viste seg å bli betydelig mer fredelig. Så nå ble det tid til en ekstra kopp te og hygge med fredagsrapportene. For egen del gleder jeg meg til hytte overnatting med to gode venninner i kveld. Hadde planer om bålpanne og gløgg, men med fare for at både vi og gløggen blåser til sjøs, blir det fyr i peisen inne og ønskekonsert på Spotify :-) Hjem i morgen til hyggelig adventspynting og konsert med mannens kor på søndag.

Alene sa...

Hei fredag!

Det regner, blåser og dagen i dag kommer ikke til å bli lys. Perfekt innevær med fyr i peisen og nyinnkjøpt adventste i koppen.
Chat Baker i høyttaleren og stua er allerede full av juleforberedelser.

I går hadde ei venninne/kollega fødselsdag. Hun fikk sin årlige kalender i gave. En snor med 24 poser fylt med te hver dag + en godbit eller annen julehygge. Den henger på arbeidsplassen hennes og er selvfølgelig gjenstand for misunnelse 😄 Etter jul får jeg tilbake snor og poser med et lite hint om at det passer nok bra med kalender til neste år også. Det er hyggelig med tradisjoner.

Ellers er det ingen idyll her. Har spist et par tradisjonelle brødskiver og går fremdeles i pysjen. Vi hadde tenkt oss en tur til Gøteborg, men dette været frister ikke til å ta ferga over fjorden. Så vi får se hva helgen bringer.

Ha en fin første desemberhelg alle sammen!

Kirsti sa...

Siste fredag før advent og desember. Det er glamour på ein mørk dag i seg sjøl! Eg har meir eller mindre fått/tatt ansvar for adventskalenderen på jobb dei siste åra, så også i år, så eg går for diskret julegenser og juletrehatt i dag. Når dei unge på jobb er litt forsiktige, må dei på 50 trå til! No er fellesarealet pynta og det blir klemntin og pepparkake til alle.
Eg tok fram kassa med adventspynt heime i går, og skal pynte litt i morgon, gler meg til å få opp stjerne og lyskule i vinduet. Og adventslys med grønt frå skogen. Alle dei små tradisjonane som ein lagar seg i ein heim, som må til for å bygge forventing og stemning!

Gry sa...

Teodor ruler! Glamouren her er ivaretatt med nyinnkjøpt strømpebukse (skal ikke så mye til). Helgen tilbringes på hyttetur, med forsiktig advent, peis og musikk.

Hermia Says sa...

När jag lite försenad kom till jobbet i morse hördes julmusik på mitt bibliotek och kollegorna höll som bäst på att montera bibliotekets stora gran som nu står och tindrar. En fin början på en sömnig dag som höjde glamournivån ett snäpp..
I eftermiddag ska jag packa resväskan och sedan dra på en efterlängtad semestervecka på finfin plats. Ser fram emot en vecka med glamorösfredagskänsla. :)

God helg till er alla!

Agatha sa...

Herlige siste dag i november! Jeg har lengtet etter advent de siste fire, fem dagene. Nå er den her straks, og jeg gleder meg med hele kroppen. Fordi jeg har en feriedag i dag kan jeg pusle litt rundt. Har funnet frem lilla lys, men ikke satt dem i staken ennå. Jeg er enig med Kammerpiken som holder strengt på tradisjonen. Først advent, så jul. Lilla først, deretter rødt. Men jeg setter meg ikke til doms over dem som vil starte tidlig, jeg synes bare det er litt synd at vi ikke kan vente. Jeg oppfatter i allefall det som en egen verdi. Men nå skal jeg passe meg for å moralisere.

Og så må jeg si hei til Elisabeth som er i førjuls-København; noe så glamorøst! Kos deg gløgg!

Mine glamoureffekter så langt er stripete morgenkåpe og en haug med tente lys. Senere i dag skal jeg på afternoon tea i byen, og da skal jeg pynte meg. Noe så heldig!

Ønsker alle her en inne en strålende fredag, og en herlig første advent!

Agatha sa...

Haha, en liten freudian slip der kanskje? Det skulle iallfall stå kos deg glugg :-)

Anonym sa...

Det er deilig med fredag! Og koselig at vi går inn i desember og førjulstid. Jeg gleder meg til å finne frem lys og stjerne til vinduet hjemme, og på søndag står pepperkakebaking på planen. Det er en koselig førjulsaktivitet, som også 16-åringen gjerne er med på. Gleder meg også til kalenderen her på bloggen. Slike forventninger danner dagens glamorøse effekt her.
Takk for at du er så flink til å trekke frem det fine med november, Glamourbibliotekar! For meg har det i mange år vært en ganske tung måned fordi det skjedde noe forferdelig for oss en gang den måneden. Men så er den jo ganske så fin på sin måte også. Og nå er det altså straks desember. God helg!

Jonas Lie sa...

God fredag!
Her skal dagen brukes til å lage Boeuf Bourguignon til gjester som kommer i kveld, og så skal jeg forsøke etter beste evne å overraske med en dessert jeg aldri i mitt har laget før, og heller aldri har smakt.
Spennende!
Dagens glamoureffekter er minimale foreløpig, sett bort i fra en Bach-plate på LP-spilleren, bustete hår som var vått da jeg lag meg sent i natt, og at jeg for andre gang i mitt liv var hos negledesigner i går for å legge på ny, skinnende og rød juleneglelakk. Ikke noe falske, lange negler eller noe, men vanlig lakk i to strøk som ble enormt mye penere enn om jeg skulle ha lagt den selv. Og det kosta omtrent ingeting.
Gleder meg til duften av kongerøkelse i helga, og så må jeg sannelig huske å kjøpe lilla lys!
Nå skal jeg ta på meg tøfler, for jeg fryser på bena :)

Maje sa...

Ojoj, her var det mange glamorøse fredager! Ribbe og riesling (!), julemarked i Tivoli, og Agathes lille freudian slipp var herlig. Jeg har litt Boss Jour på meg i dag (signaturduft), en t-skjorte med ordene "I'm silently correcting your grammar" på (ikke veldig snilt, men kanskje litt morsomt) og skal ellers på Juleoratoriet-konsert i kveld (hva kan være mer glamorøst enn det?). I morgen skal adventsstjernen opp og jeg tenker det nok blir en tur til et julemarked også. Velkommen, desember! God helg:)

Susanne sa...

Hei, alle sammen. Vi har hatt litteraturformidling, og glamoureffekten nå er god krydder- te og snart helg. Ellers er det rolig her på biblioteket. Ønsker alle en god helg :)

Maja sa...

Veldig stilig Audrey i dag :-) Jeg sitter fremdeles i pysjen, men skal straks hoppe i dusjen og komme meg ut i regnværet. Planen er å kjøpe julepresanger på Tronsmo og deretter drikke varm sjokolade på Bristol! Jeg avspaserer nemlig, åh, elsker å avspasere annenhver fredag. Verdt alle kveldsarbeidstimene jeg legger inn resten av uka! Ellers vil jeg takke Glamourbibliotekaren for alle glimrende musikktips, jeg har lagt inn to bestillinger og vet noen som kommer til å bli superglad for å få nye plater til jul. Føler meg dannet bare jeg tenker på det, ha ha! Elsker slike kvalitetskulturtips som kommer fra hjertet, for det virker det som det gjør. Ha en fin fredag alle sammen, samme hvor dere er og hva dere gjør!

Skydronninga sa...

Denne gangen gleder jeg meg til jul! Før har jeg nok tenkt at det er litt koko, og har tidvis fått avsmak. Men i år har jeg har virkelig gått inni jula på en annen måte, med å tenke enkelt, hva som gir mening og glede, for oss selv og andre (med fare for å høres pretensiøs ut!). Jeg tenker at vi kan eie jula, og ikke la oss sluke! Prøver å tenke at dette er en tid der vi som foreldre kan være forbilder! Dagens glamoureffekt er dermed ro, ettertenksomhet og mulighet til å planlegge hvordan vi kan få en god desember for oss og andre, og hvordan vi skal starte nyåret. DET gir klarhet og overskudd! Ellers blir det avslutning i helga, baking av kjeks og feiring av en jubilant! Og sikkert mange kopper med te, klemmer og tid sammen! Kanskje vi får hengt opp adventslys i tide i år? Lys er kanskje det jeg liker best med desember!

En ekstra god tanke til alle som går inn i desember med såre følelser, når kontrastene blir så store i forhold til mange forventninger om lykke og glede rundt! Det er lov å være trist, sur og sint også nå! ;-)


Mette sa...

God ettermiddag i gråværet. Startet dagen med kaffe, vann og rugsprø før jeg dro på 75 minutter yin yoga. Dusj og badstu, hjem til sein frokost/tidlig lunsj, husarbeid, tømt aske i ovnen (plutselig må det fyres igjen). Foreløpig ikke mye glam, men etter litt klesvask og farging av klær, skal kjolen på og håret settes opp. Ektefellen har lovet meg stekt torsk m bacon, grønnsaker og potetmos, ass. oster og mørkt øl til dessert. Dessuten har jeg fått et splitter nytt barnebarn - det er glam det! Fin helg til store og små, gamle og unge. Mette

Randi sa...

Siden jeg har jobba de siste helgene har sjefen - jeg - bestemt at jeg har fri både idag, lørdag og søndag! Jippi! Det er fredagsglamouren sin det!
Nyvaska hår og Weledas sitrusbodylotion får veie opp for slaskete hjemmeklær sånn foreløpig.

Vinduene er nyvaska, de eldgamle lingardinene fra forrige huset er nystrøket og får duge her i "nyhuset" iallefall i vinter, jeg har sansen for gjenbruk! Adventsstjerner er på plass og skal tennes enten i kveld eller i morratidlig, ja jeg vet det er å tyvstarte, men det blir bare bittelitt i tilfelle. Elsker lys i denne mørketida.
Lysslynger skal også opp i noen busker ute, og den flinke blomsterdekoratøren på låven rett borti her skal lage kranser både til kirkegården og til utedøra vår, gleder meg til å se dem. Vi må bruke de lokale, helt enig!

Det som er litt trist oppi det hele er at vi ikke får følge Ume Ammara lenger siden Pakistan har pålagt Plan å legge ned arbeidet i landet. Det er selvsagt aller mest trist for Ume og alle de andre barna som ikke får hjelpa de så sårt trenger. Vi har fått tildelt et nytt barn i Sierra Leone.

Sier som Skydronninga: Det er lov å være trist, sur og sint også nå! ;-)
Og så er det så veldig godt når det snur og en kan slippe gleden inn. (oy, det hørtes alvorlig ut :-) )

En fortsatt god fredag, og ei riktig god helg ønskes dere alle!

Dahlia sa...

På kontoret spilles det partylåter i dag. Gleder meg til julebord med mine fine kollegaer. Kleskoden er smart casual, og jeg har favorittkjolen fra Jumperfabrikken på. Den er nokså fargerik med plogstriper, og tas frem straks det er pyntings på gang. Så heldig å ha en 14-åring i hus som allerede er langt forbi sin mamma i makeup-ferdigheter, så på morgenen fikk jeg en full sminkings. Veldig koselig start på dagen!

Kammerpiken: vi hadde skikkelig smalhans før jul i oppveksten. Føler det har blitt litt borte i dagens samfunn, men jeg prøver så godt jeg kan å sette på bremsen før jul, både mat og pengebruk. Bruke det man har og kjøpe kun det man trenger. Mer av det!

Tigram sa...

Sit inne på fridag og nyt den siste novemberdagen. No prøver eg å glede meg til badstu og fjordbad i ettermiddag, skrekkblanda fryd! Uansett veldig godt etterpå. God helg alle!

Helga sa...

Dagen begynte veldig tungt, men så fikk jeg tatt den telefonen jeg burde ta og fikk gode nyheter om at jeg sannsynligvis får ny jobb etter nyttår. Det var gode nyheter etter måneder med ledighet.

Glamouren ble dermed de nyeste buksene jeg føler meg aller finest i, en gledesgul topp og en leppestift jeg hadde glemt jeg hadde. Dessuten, hvor glamorøst er det vel ikke bare å være nydusjet og stelle seg litt på håret?

Jeg har gleda meg til advent i mange uker, og fikk opp litt pynt tidligere denne uka. Blir ekstra koselig med juleplanlegging i år, i fjor var småen bare 6 mnd, så det blir gøy å utforske alle julegreiene sammen med han.

God adventshelg alle sammen!

HildeSofie sa...

God glamorøs fredag!
Igår var jeg helt sikker på at det var 1. desember i dag, og gledet meg vilt til å åpne første luke i adventskalenderen til Perchs. Men det viste seg at jeg må vente en dag til, haha!
Jeg er hjemme fra jobb i dag, for i formiddag lastet jeg ned hjemmeeksamen. Min helg skal altså fylles med definisjoner og drøftinger, men det hele skal krydres med nevnte adventskalender, klementiner og kanskje litt julemusikk. Og så har jeg skrekkelig lyst på pepperkaker, så det tror jeg kanskje jeg må skaffe meg :)
God helg til alle!

Lotta sa...

God glamorøs fredag, alle sammen! Denne fredagen er så velkommen. Uka jeg har lagt meg bak meg har jeg sett fram mot med skrekk i blikket i flere måneder, og det har vært langt utover det vanlige travelt og krevende. Men nå er det faktisk over - og jeg kom meg jaggu gjennom det uten varige mén. Hurra for det! Nå drar jeg straks fra en kontoret for en liten perlerekke med glamour - først svømmehallen med badstu, deretter en frisørtime, og til slutt venter middag hjemme med familien og en vennefamilie. Noe mer glamourøst enn dette kunne jeg faktisk ikke tenke meg akkurat nå. Toppen av fredagslykke! Jeg har grå, vid kjole fra Cos, gullkjede i halsen fra mamma og sneakers på føttene, bok og Morgenbladet i veska. God helg alle sammen! Og gratulerer så mye til Helga med ny jobb - så stas! Lotta

Stine Arkeologine sa...

En vanlig hverdagsfredag her, men jeg har piffet den opp med en stor dæsj Biotherms Eau D'Energie (dufter veldig som klementiner faktisk, passet bedre enn jeg trodde til årstiden!) og skjørt og bluse på jobb. Jeg er ikke veldig julete av meg, blir alltid så supersentimental i desember, men i år gleder jeg meg faktisk til adventstiden. Har gjort en avtale med guttene mine om at vi skal vente med å spise marsipan og annet julegodt (med unntak for pepperkaker) og generelt leve enkelt hele desember slik at vi kan glede oss ekstra til all overfloden i jula. Og så har jeg en egen fin, ny adventskalender fra Angela Harding med "bare" bilder i. Det har jeg ikke hatt siden jeg var lita, så det blir veldig koselig! Håper dere alle får ei fin første adventshelg!

Ingrid sa...

Her har klementiner, krydderte og en pen cardigan bidratt til å løfte arbeidsdagen. Vel hjemme skal tekalenderen settes fram i kveld, og ellers gleder jeg meg til et hyggelig førjulsselskap og å tenne koselig adventsbelysning både inne og ute. God helg til alle!

Ellen sa...

Om det regner ute, så er det sol inne! Og glamorøs fredag setter en ekstra spiss på det hele. Jeg har hatt en god dag på jobben, og nå senker helgefreden seg. Søster og svoger kommer på besøk, og imorgen kommer enda flere familiemedlemmer, så det blir bra!
Jeg gleder meg til å pynte opp til advent. Tiden går så fort, så jeg synes det er helt greit om folk begynner å pynte tidlig - men nå er jo faktisk tiden kommet for å gjøre det!
God helg til dere alle!

Inger sa...

Deilig med fredag! En travel, men god arbeidsdag er unnagjort, min kjære og jeg har kjørt i noen timer, og er snart framme hos familien. Det blir koselig! Mørkt og regntung er det, da er det desto bedre å kose seg inne. Nyt adventstiden og senk skuldrene, og husk at det er mye man ikke må! God helg!

Anaruh sa...

God aften! Her ble planer om glamorøst julebord byttet ut med forkjølelse og varm eplegløgg i sofakroken. Jeg har stort sett brukt dagen på å sove og finne fram adventstjerna og kongerøkelse. Jeg satser på at formen tar seg opp i løpet av helga, og om ingenting annet skal jeg i alle fall drikke masse adventste og høre på julemusikk.

God første adventshelg alle sammen, og gratulerer med nytt barnebarn, Mette!

Glamourbibliotekaren sa...

Cand.med: Høres ut som en bra plan! :)

Stine: Velkommen tilbake hit! :) Så fint å høre at bloggen er førjulstradisjon, det blir jeg glad for å høre :)

Frk. Frydefull: Så koselig å starte dagen ved peisen! :)

Anonym: Åh, baby i pysj. Lite som kan toppe det! <3

Løvemunn: Høres ut som et fint arrangement! Brevskriving! :)

Kammerpiken: Åh, så koselig med høytlesing! :) Og advent er viktig, man trenger jo å lade opp til jul, lengte litt.

Yvonne: Høres ut som fine planer! Deilig å ta det litt med ro i ruskeværet :)

S: Å jobbe med å lese fag er luksus! Har det litt sånn selv :)

Elisabeth: Åh, ha det fint i København! :)

Marianne: God hyttetur! :)

Alene: Så heldig venninne! :)

Kirsti: Ja, alle de fine små tradisjonene! Juletrehatt hørtes interessant ut :)

Gry: Teodor er den beste! :)

Hermia: Åh, ha en fin ferie heldiggris! :)

Agatha: Det er jo fint å ha litt adventsstemning før jula går i gang for fullt. Vil ikke gå glipp av førjulstiden jeg heller. Det er så trist når man er lei av jula før den faktisk er her. Men det virker som den kollektive greia er litt forbi, og at det nå er individuelt når man begynner, når man pynter tre osv. Så da får man bare finne ut av det selv antar jeg. Tror nok det er mange som verner om denne adventstida også :)

Anonym: Takk for hyggelige ord! Glad for at november kan snus fra noe trist til noe fint :)

Jonas Lie: Heldige gjester! Overraskelsesdessert OG vertinne med ny manikyr! :D

Maje: Åh, Juleoratoriet! Pauker og basuner! <3

Susanne: God helg og god te! :)

Maja: Så gøy å høre! Blir så glad når noen følger tipsene mine :)

Skydronninga: Helt klart eie og ikke la seg sluke. Man gjør det til det man vil det skal være :) Her er det lys, rolig stemning og fin musikk som får sette adventspreget. Og stjerner i vinduene etterhvert.

Mette: Oioi, gratulerer! Så fint med novemberbarnebarn!! <3

Randi: Men åå, så trist med Plan i Pakistan :( Så håpløst når det ikke er noe man kan gjøre! Krysser fingrene for lille Ume. Man bryr jo seg ekstra om disse små som man er fadder for! (Jeg må sende julekort til mine tre, er for sent ute hvert år... hjelp)

Unknown: Hehe, ja, dagens tenåringer er proffe! Kjekt å kunne utnytte det :D

Tigram: Oi! Håper du ikke blir forkjøla til jul! God helg :)

Helga: Så bra, ny jobb! Gratulerer! :)

HildeSofie: Lykke til med eksamen! Pepperkaker er helt klart en viktig faktor :)

Lotta: Deilig å være ferdig med slike uker! Høres ut som en bra belønning du har planlagt der :)

Stine A: Så koselig med bildekalender! :)

Ingrid: Høres koselig ut! :)

Ellen: Ja, tida går veldig fort, særlig når det er mye som skal skje i desember. Prøver å holde igjen litt på planene :) God helg!

Inger: Det er helt klart mye man ikke må! :) God helg!

Anaruh: God bedring! Håper du har luktesans så du kan nyte røkelse og te :)








Ingerid sa...

I går var jeg så trøtt at jeg bare leste kommentarene her. Det var en fin avrunding av fredagen! Nå har jeg vært på julemarked på gården nede i gata og ingenting er mer glamorøst! Fullt av kos, kafe og hesteridning for barna. Vi har julekaker i bokser, krans til døren og juletre som venter. Ønsker alle en god helg med en liten gullkant uansett hvordan uken har vært!

Elisabeth sa...

@agatha: Jeg har gjort begge deler - gløgg og glugg :D Takkogtakk skal du ha!

Populære innlegg