torsdag, november 22, 2018

Hvordan pakke inn presanger




Jeg bladde bakover i bloggen min, av og til er det morsomt å bruke den som minnebok! Jeg kom over et bilde av en julepresang jeg fikk av ei god venninne i 2007, og hun er meget nem, hendt, alt sånt, med papir. Hun kan å binde bøker og klistre og lime på penest mulig måte. I tillegg finner hun alltid de fineste gaver i inn- og utland. I 2007 fikk jeg den nydelige boka "Tea with Jane Austen" som jeg snart burde omtale nærmere her i denne bloggen, siden den ligger framme og blir bladd i titt og ofte, men jeg glemmer å skrive om de bøkene jeg ikke leser systematisk fra perm til perm! Det må jeg gjøre noe med. 

I alle fall: Se den gaveeska. Tipper hun har laga selve eska også. I alle fall kledd den i pent papir, og utenpå: bilder av hattemote fra gamle dager. Hun kjøper ikke slike esker og lignende, hun lager det alltid selv. Selve boka lå inni flere lag med delikat silkepapir. 

Inspirerende nå fram mot jul, hva?

(Lover å skrive om selve boka snart!) 

4 kommentarer:

A. sa...

Lekkert! Tydelig at hun har tenkt på hvem gaven er til. Selv er jeg sånn som står med teipbiter oppover armen og må klippe små skjøter av gavepapir for å fullstendig klare å dekke til gaven...jeg er sikker på at det er flere her som skjønner hva jeg mener:)

Anonym sa...

Min mormor pakket alltid gaver i esker hun hadde liggende (med gavepapir utenpå). En vaffeljerneske kunne for eksempel inneholde et strikket teppe. Vi lærte etter hvert at vi alltid måtte åpne eskene for å finne ut hva vi hadde fått, men det hendte vi glemte oss...
Astrid

Stine Arkeologine sa...

Lurt! Her blir det brukte bøker til alle tantebarn til jul - med en forseggjort innpakning skal de bli ekstra fine! (er litt misunnelig på minstejenta som skal få alle Bakkebygrenda-bøkene i de gamle, fine utgavene fra Tiden, den heldiggrisen!) :-D

Susanne sa...

Ah, dette var flott. Har også ei venninne som er flink med slikt, og jeg får lignende presanger. Samt at hun lager de fineste notatbøker. :) Herlig minne.

Populære innlegg