mandag, november 12, 2018

Mandag, fine ting og et spørsmål

God morgen! 
Til spørsmålet først! Noen av dere har spurt om det blir adventskalender her i bloggen i år. Jeg har ikke tenkt så langt ennå, men lufter idéen her - synes dere fortsatt det er koselig med den gamle som har vært hvert år siden 2007? Eller er dere skikkelig lei av den og orker ikke synet av den lenger? (Å lage en ny er ikke et alternativ)

Ting som har gledet meg den siste uka: 



Tåke, grå dager og nydelig natur. At naturen til tross for gnistrende høstfarger nesten blir svart-hvit. Fascinerende og pent!


Mens andre dager kan veldig gjerne få være solfylte og fargesprakende! Dette er veien til barnehagen. 


McCoy Tyner på blank vinyl på en søndag ettermiddag mens vi tegner og bygger lego. 


Å teste ut en av mine sommerdufter, L'Artisans Povre Piquant, i november. Spennende! Den inneholder jo pepper, lakris, honning og sandeltre, så den burde jo absolutt funke nå også. Og det gjør den!



Te, te, te. Jeg tror min besettelse har nådd nye høyder. 



Og det kommer fram av min instagram-feed, haha! Her tok jeg en screenshot av mine ni siste bilder en tilfeldig dag. På seks av dem er te avbildet (og tre av dem er fra Perchs, woops), og i tillegg drakk jeg te på et av de tre andre uten å ta bilde av koppen. Temmelig enspora instagramkonto. 


Hank Mobley på øret mens jeg vandrer gjennom Oslogater fulle av løv på en foreløpig grå morgen. Værsågod, her kan dere også høre!




Ha en fin mandag alle sammen!

17 kommentarer:

Stine sa...

Den gode, gamle kalenderen <3

Anaruh sa...

Et rungende ja takk til kalender!

Maje sa...

Den gamle er så fin, så den holder et år til - minst! Ja takk!

Anonym sa...

God morgen! Litt off topic, men jeg må bare fortelle at i dag tidlig satt jeg ved frokostbordet hjemme sammen med et grinete og trassig barn. Stemningen i hele familien var amper, og jeg kjente at jeg bare hadde lyst til å gå og legge meg igjen. Det pøsregnet da jeg dro på jobb, og bussen var full av bråkete ungdommer med store vesker og gymbager. Men så tenkte jeg: hva ville Glamourbibliotekaren gjort? Hvordan kan jeg snu denne dagen til noe positivt? Og med en gang kjente jeg en lettelse i kroppen, og jeg gledet meg til å sette meg på kontoret med en tekopp og Radio glamourbibliotekar (nr 22 for anledningen). Nå er alt mye bedre, og jeg tror dette kommer til å bli en fin dag likevel. Så tusen takk for all inspirasjon og glede du sprer, og vit at du har gjort en stor forskjell for meg i dag!

Og siden du spør: gjenbruk av adventskalender er kjempefint! Tradisjoner, you know :)

Linn sa...

Den gamle kalenderen er en tradisjon, så ja :)

Ingvild sa...

Ja takk til den kjære gamle julekalenderen!! Og et spørsmål, jeg har blitt parfymeinteressert på grunn av deg nemlig, og har mye glede av parfymebloggen din! Jeg lurer på hvilken av L'Artisan-parfymene du liker best, siden du nevner en av dem nå. Har prøvd noen av dem og de er spennende. Jeg er glad i Mûre et musc! :-)

Trude sa...

Skulle gjerne hatt en adventskalender med Finn Stilen-collager, jeg, men det er kanskje litt voldsomt å be om :-D Så jeg takker ja til den gode gamle, alltid koselig når den dukker opp! Men apropos Finn Stilen, kommer det noe mer snart?

Anonym sa...

Ja til den gamle julekalenderen, tradisjoner må følges! :)

Kirsebærblomster sa...

Den gamle, selvfølgelig! Gleder meg allerede, og til te-kalenderen min som jeg sikret meg i begynnelsen av oktober!

Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Notert! Takk for svar! :)

Anonym: Oi, så fint å høre! Nesten overveldende! Blir litt paralysert av ansvaret, haha! Men veldig glad for at du klarte å snu dagen på den måten, inspirerende for oss alle - meg selv inkludert! :)

Ingvild: Jeg tror egentlig jeg eier de L'Artisan-parfymene jeg liker best. De jeg ikke har kjøpt, finner jeg heller ikke så interessante. (Det er ei stund siden jeg har oppdatert meg på dem, dog.) Passage d'Enfer er "min" L'Artisan-parfyme, gode minner, kjøpte den på bryllupsreise i 2006 og den er en trofast sommerkveld-duft for meg. Kjenner ingen andre som bruker den, så jeg er glad for å ha den for meg selv. Ellers liker jeg jo Piment Brûlant kjempekjempegodt, den er jeg også alene om, og den er for meg rett og slett vår i New York. Mûre et Musc Éxtreme er litt mer tradisjonell, og den dufter av New York i januar :) og ellers er jeg jo fascinert av Traversée du Bosphore, den er ganske unik. La Chasse aux Papillons Éxtreme har jeg også, den har jeg ikke brukt så mye de siste årene. Jeg har så mange andre hvite blomsterparfymer som jeg liker enda litt bedre. Poivre Piquant som jeg har på i dag er jo veldig fin, og Mechant Loup liker jeg også godt. Du kan lese alle omtalene mine her. Men det er altså Passage d'Enfer som er min nærmeste av disse, og en av de beste jeg har - uansett merke. Hyggelig at parfymeinteressen er vekket, og at du leser duftbloggen!

Trude: Du kan jo alltids drømme, men det kommer ikke til å skje, haha! Lager ikke Finn Stilen-collager lenger, det ble for tidkrevende - og noen av dem ble stjålet og lagt ut i en annen blogg (som heldigvis ble slettet), så da var det ikke så veldig lystbetont å bruke tid på lenger. Men jeg legger ut repriser i blant! Kan godt komme med en denne uka :)

Kirsebærblomster: Hehe, jeg også. Jeg har hatt te-kalender lenger enn jeg har laget julekalender her i bloggen, dette året intet unntak!

Christina sa...

JA! til gjenbrukskalender :) Får julestemning bare av å tenke på den :)

Susanne sa...

Kalenderen din er like herlig hvert eneste år,og jeg heier på den, jeg!

Anonym sa...

Åja, vil gjerne følge den gode, gamle adventskalenderen her inne. Den hører liksom med, og er en deilig motvekt til all reklame og stress ellers i desember. Venter i spenning :)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle svar! :)

Ingerid sa...

Jeg er også for adventskalenderen! Den er et kjærkomment pusterom i den ganske travle adventstiden.

Bliss sa...

JAAAAA til god, gammel julekalender :)

Tolken sa...

Ja til julekalenderen din i år også!!

Populære innlegg