mandag, november 19, 2018

Mandag og fine ting


Dette har vi drevet med i helgen!


Lille store jenta mi. 

I ny grønn kjole med blomster på, og krage heklet av oldemor. Og gullhjertet. Så glad for å ha bursdag, få besøk av alle hun er glad i, hoppe og danse til livemusikk i stua og spise jordbær. 



Roser til meg, for barnets fødselsdag er jo mammaens fødedag!



Stua søndag kveld etter to dagers feiring med tilsammen tjue gjester. Her var det deilig å slenge seg nedpå! Det brant i peisen, jeg fylte min aller største tekanne med krydderte, inntok horisontalen og leste om Håkon Austbøs nye Ravelplate i Morgenbladet. 



I dag starter jeg klementinsesongen! O lykke. 


Og vinterkoppsesongen, selv om jeg snikstartet den dagen snøen såvidt var her for et par-tre uker siden. 

Adventsteen har jeg begynt å drikke forlengst. Den jeg liker best (blant de som faktisk heter adventste) er stadig Majorstuen Te & Kaffe sin. Den er fin akkurat nå, før jeg begynner å fråtse i de virkelige favorittene mine for julesesongen! Cachemire, Lussete, Old English Christmas Tea, jeg gleder meg sånn!

Ha en fin mandag alle sammen!







11 kommentarer:

Erle sa...

Gratulerer med vel overstått 2-årsdag til vesla!
Har du noen tips til hvor i Oslo man kan kjøpe Twinings Christmas Tea?

Arnhild sa...

Jeg tror jeg har den samme grønne glassbollen! Foreldrene mine har en fin brun glassbolle med ruglete overflate på utsiden, som vi alltid pleide å ha potetgullet i, mens vi satt på fredager og så på Derrick. For noen år siden fant jeg, på forskjellige bruktbutikker, en likedan brun, en rød, og en grønn. Både nostalgisk og festlig! Jeg er veldig glad i farger, så trenden jeg synes jeg ser når jeg en gang har tid til å gå innom butikker og kikke, med hvitt og klart glass, er ikke helt meg.

Mette sa...

La inn en fredagskommentar som forsvant i skyen.....piff paff slikt skjer. Idag har det vært langyoga, og etter dusj og badstu ryddet jeg i treningstøyet mitt. Det er jammen i meg glam! Nå fyrer jeg i peisen og skal fortsette å lese biografier om Freddie Mercury som er mitt store musikkidol. Bohemian Rapsody anbefales til alle - Queenfan eller ikke. Bare se den!!! God mandag! Mette

Marianne sa...

Vel overstått hyggelig feiring og gratulerer til store og små :)

Ragnhild sa...

Så koselig med bursdag, gratulerer! Så fort som tiden går, hjelpe meg. Nydelig kjole på den lille tulla! :-)

Anonym sa...

Har lurt litt på en ting, og nå spør jeg deg siden du viser bilder fra hjemmet ditt. Håper du kan svare ærlig, og at jeg ikke oppfattes som frekk og uforskammet. For eksempel bildet fra stua di her. Har du det sånn til vanlig, eller "styler" du til bloggen? Pene ting helt klart, men føler du av og til at du bor i et utstillingsvindu siden du tar mange bilder fra hjemmet ditt? Eller har du det sånn fra før? Håper du skjønner hva jeg mener. Jeg følger deg på Instagram også, og mange andre personer og bloggere, og av og til er det noen som skriver at de bruker mye tid på å "style" bilder til innlegg både i blogg og på Insta. Jeg har mistanke om at noen også går til innkjøp av ting fordi det tar seg bra ut på bloggen. Hva mener du om det? Jeg synes kanskje det høres litt lite miljøvennlig ut å kjøpe ting av den grunn.. Så er det også mange ting som "går igjen" i blogger og på instagram, moteting sikkert, man ser liksom den samme stripete vasen overalt. Jeg forstår at det er trender her også. Men det forsterker inntrykket mitt av at mange "styler" og kjøper inn for å være "innafor" og få mange likes. Håper jeg ikke virker frekk nå, tenkte bare det kunne være interessant å høre mer om akkurat denne black friday uka.

Glamourbibliotekaren sa...

Erle: Tusen takk! :) Jeg har ikke sett den teen noe sted i Oslo, jeg pleier å kjøpe den herfra.

Arnhild: Ååh, fredag med detektime! Bruker min alltid til klementiner, men den funker sikkert bra til potetgull også, hehe.

Mette: Takk for tipset!

Marianne: Tusen takk! :)

Ragnhild: Tusen takk, tida flyr! Og hun var så bedårende i den kjolen :)

Anonym: Jeg kan gjerne svare ærlig, men tror ikke jeg bruker et helt innlegg på det. Akkurat dette bildet tok jeg fordi det plutselig var så ryddig etter at alle 20 gjester var reist, og jeg hadde tatt oppvasken og satt på plass ting. Jeg føler ikke at jeg bor i et utstillingsvindu, jeg tar bilder av sånn jeg har det. Jeg pleier ikke å "style" annet enn at jeg f.eks. flytter på et par ting for å skape balanse i et bilde hvis jeg tar det typisk "te og bok"-bilde ovenfra på Instagram, eller på Perchs eller noe. Å flytte tekoppen noen cm til siden kaller jeg ikke styling i alle fall :) Interiørbilder styler jeg ikke, det er sånn vi bor og lever. Jeg har aldri noensinne kjøpt noe fordi det skulle ta seg bra ut på bloggen eller instagram. Jeg pleier heller ikke å kjøpe ting som er populære for å være innafor, det er helt uinteressant for meg. Jeg kjøper ting jeg liker, ting som sikkert dermed gir uttrykk for personligheten min og er veldig meg, stort sett brukt, og jeg har ikke endret mye stil de siste ti årene. Jeg er den jeg er og jeg er i grunnen ikke så veldig interessert i interiør og trender osv. Håper det var svar på spørsmålet ditt.

Anonym sa...

så fint, den Twinings juleteen liker jeg også, og har lett etter! Takk for tips. Noe annet jeg burde bestille mens jeg er på Herb? Et eget innlegg om det? ;-)

Anonym sa...

Tusen takk for svar og at du ikke syntes jeg var uforskammet i min nysgjerrighet :-) Ønsker deg en god førjulstid.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Vi får se hva jeg får tid til :)

Anonym: Slett ikke uforskammet! :) Takk, ønsker deg det samme!

Anonym sa...

Åh, vi har to sånne mummikrus, et til hvert barn. Vi innviet dem også den dagen de aller første snøfnuggene kom, da fikk de kakao. Vår nyslåtte 2-åring stirret leeenge på kruset før han jublende utbrøt «det snøøøj hos mummitjollet OG hej».

Populære innlegg