onsdag, februar 13, 2019

Justea Kenyan Earl Grey


Alltid interessert i å teste ulike Earl Grey-teer! Denne er fra Kenya, fra JusTea (som skaper arbeidsplasser og passer på at bøndene får betalt ordentlig.)

Kenyansk te er ofte ganske sterk; jeg mener at den eneste gangen jeg har ligget nattevåken pga å ha drukket te sent på kvelden, var etter en kruttsterk svart te fra Kenya. Harahjerte og smånervøs hangover dagen derpå, husker jeg nå! Denne fra JusTea er jo en Earl Grey og har derfor bergamot-olje i seg - men ikke så tydelig som andre Earl Greyer jeg har smakt. Egentlig ganske fin balanse. Jeg har jo tendensen til å velge Twinings eller Mariage Frères uansett, men det er gøy å prøve andre. 





5 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Det høres ut som noe for en litt trøtt onsdags morgen! :-) Så bra å få vite om flere temerker som forsikrer seg om rettferdige arbeidsforhold.

Susanne sa...

Ah, det er fint med produsenter som tar etiske ansvar. Spennende med en anmeldelse :)

Erle sa...

Takk for omtale! Apropos Earl Grey fra Mariage Frères: vet du om det er mulig å kjøpe produktene til Mariage Frères i Norge? Jeg handla hos dem i Paris i fjor, men har dessverre ingen planer om å reise tilbake med det første. Det er mulig å bestille fra Mariage Frères' nettside, ser jeg - dog til en ganske avskrekkende porto. På forhånd takk for innspill!

Anonym sa...

Fin kopp! Hvor får man tak i sånne?

Glamourbibliotekaren sa...

Stine A: Helt klart en bra te på en trøtt morgen, hihi!

Susanne: Absolutt viktig!

Erle: Jeg har aldri sett det i Norge selv, kjøper alltid i Frankrike, men husker noen nevnte en gang for mange år siden at det fantes en butikk i Stavanger som solgte det merket. Tror jeg. Har ikke testa å bestille fra nettsiden heller. Du får sende handleliste med noen som skal til Frankrike - eller til London; de finnes i Covent Garden!

Anonym: Man arver den av en eldre polsk nabo som rydder skap og skuffer med jevne mellomrom :D

Populære innlegg