mandag, mars 04, 2019

Fine ting på en regnværsmandag

Det plaskregner her i hovedstaden, men det er mars, vårmåned og fuglene kvitrer, så det gjør meg virkelig ingenting med litt regn. (Selv om jeg glemte paraplyen min i dag, og derfor dufter våt ullkåpe.)

Flere fine ting:



Fine pryd-esker fra Paris og New York. Så langt brukt til å oppbevare bittesmå parfymeprøver, men en brutal gjennomgang av disse parfymene har nå gjort at beholdningen er mer enn halvert. Hva skal jeg bruke eskene til mon tro?



Å plukke inn slike fra hagen. 


Pasteller på kjøkkenet - 


- og på beina. 

En mangeårig vårtradisjon for meg er som dere vet å kjøpe et nytt par Gazelle, samtidig som jeg bruker fjorårets og forfjorårets osv osv til det omtrent går hull på dem. Noen ender opp som hagesko. Det er noe så inderlig barndom over denne modellen! Jeg har vært innom de fleste farger nå, og endt opp på blå igjen - men de forrige blå som jeg kjøpte i Paris en gang for hundre år siden, var mørkere. Favoritten er nok allikevel de mintgrønne fra Barcelona 2015, på Urban Outfitters, jeg husker fremdeles følelsen. Vår, bølgeskvulp, lesing på stranda med skjerf og jakke. 



Å legge puslespill med bilder av morsomme hunder. 



3 kommentarer:

A sa...

Fine ting på min mandag:
- Hjartesmil sin fredagsspilleliste
- blodappelsin-te
- italienske mandelmakroner med sitron
- at terrassen er fri for snø, takket være flinke barn i går
- en mugge med fastelavensris ved min side på hjemmekontoret

Ha en riktig fin mandag!

Elisabeth sa...

Mine fine ting denne mandagen:
- Strålende vintervær (etter ei helg med strålende vær)
- To nye kolleger som jeg har gledet meg til å få i hus

...og en litt ambivalent ting: Å lese gjennom glamorøs fredag fra sist uke. Jeg glemte helt å stikke innom der pga travel og innholdsrik dag, og syns det er trist å bryte tradisjonen. Men det er fint å lese nå i ettertid, selv om jeg ikke bidro selv, og se hvordan andre sine fredager var. It never gets old :)

Anonym sa...

Rara små händer:) hälsar din svenska kollega, the medical librarian

Populære innlegg