onsdag, april 22, 2020

Flere fine ting




Trilleturene om kvelden er noe jeg har sett fram til. Husker med glede hvor deilig det var å ta med en tekopp og ei bok, trille ned til sjøen gjennom den ene duftskyen etter den andre etterhvert som blomstringen kom, og sitte på en benk på ei brygge og bare snuse inn saltvann og høre på måkene og kanskje en og annen liten båt som putret forbi. Grusveien langs det grønnmalte gjerdet, svaberg og båthus på den andre siden av veien. Og mandag kveld: en diger gås som satt i en hage og funderte. 





Så takknemlig for å ha denne idyllen i nabolaget!


Bratt oppoverbakke, men det hjelper med rosa himmel. 


Trilletur i morgensol med Blossom Dearie på øret. Og duften av dette treet. 


Te i hagen! Noe av det beste med våren. 


Kake på en tirsdag!


Klarte til og med å få rydda litt i skjenken. De store dukene er klar til hageselskapssesongen! Sølvtøyet ligger klart (dog upusset) i skuffene. 



Her om dagen hadde vi mini-teselskap. Ekte te i dokkeserviset!



Formiddagstrilletur langs kyststien, forbi det lange hvite felles-badehuset fra 1931. Tenk hvordan det så ut da folk badet her på den tiden! Jeg ser for meg stripete badedrakter med korte ermer og ben. 



Hei der borte, Oslo! Long time no see! Har jammen ikke vært over fjorden siden 8. mars. 




4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser bare helt nydelig ut! En gang i livet vil jeg bo ved sjøen - selv om jeg liker å være skogtroll også.

Glamourbibliotekaren sa...

:) Skogen er faktisk enda nærmere enn sjøen her, så det er heldigvis mulig med begge deler!

Kristine sa...

Jeg har lagt merke til at du har så mange fine duker! Den på utebordet er nydelig! Og de i skapet der ser fine ut også :-) Noen tips? Tusen takk for fin blogg!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det! Jeg er glad i duker, ikke minst ute i hagen! Den som ligger ute (som jeg også bruker mye inne) er fra India, kjøpt i en indisk nettbutikk en gang.

Populære innlegg