lørdag, januar 21, 2006

Hverdags-makeup

I en av de svenske bloggene jeg leser, ble det linket til denne siden, der diverse kvinner lister opp hva de tar på seg om morgenen før de går på jobb. Kanskje ikke så interessant å lese hva slags makeup helt fremmede personer bruker, men hva med dere? Hvor mye skal til før dere stormer ut døra? Hva er minstekravet, og hva gjør du om du har god tid?

Selv tar jeg på en dagkrem (Dr Hauschka) eller en med spf15 (Kiehl's). Deretter følgende:
*YSL Touche Éclat for å skjule ringer under øynene
*Eyeliner fra MAC - for det meste Tarnish (mørk grønn) eller Prunella (mørk lilla)
*Mascara - merke varierer, men Chanel extreme cils er favoritt
*Leppestift - alltid leppestift. Eller lipgloss. Farge/merke varierer så å si daglig - Chanel, MAC (Sophisto, Viva Glam IV), Guerlain (Divinora #274), Bobbi Brown osv.
*Parfyme - varierer nesten daglig her også.

Har jeg bedre tid, eller ser ekstra sliten og trøtt ut, bruker jeg øyenskygge fra MAC, Chanel eller Stila, samt litt blush fra MAC (angel, ser ikke ut som de har den lenger). Jeg bruker ikke foundation og nesten ikke pudder.

Nå vil jeg høre hva dere alle gjør! List opp ditt hverdags-fjes i kommentar-feltet!


Audrey gjør seg klar til å møte en ny dag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer min enklaste look:

- concealer under ögonen, Lancome Effacernes har jag använt i över tio år och den är superbra!
- MAC Canton Candy paint, en rosa skimrande krämskugga som jag lägger på ögonlocket och uppåt
- en mellangrå skugga i vecket ovanför ögonlocket och även för att rama in övre och undre fransraden
- en ljus silverfärg lägger lätt på ögonlocket
(För de här färgerna fungerar duon Lancome Voile de Brume som tyvärr
inte säljs längre. Men det finns många liknande ögonskuggor.)
- en ännu mörkare grå-svart färg, kanske MAC Print, längs övre fransraden och längst ut på ögonlocket
- mascara gärna Helena Rubinstein
- läppstift eller läppglans, som pricken över i:et!

Anonym sa...

Minstekrav:

- rens og alt det der (for tiden Estée Lauder Perfectly Clean som rens, Vérité Soothing Spray Toner og fuktighetskrem DayWear Plus.
- YSL Touche Eclat
- Estée Lauder Lash Primer Plus
- Helena Rubinstein Lash queen
- En eller annen gloss, eller leppestift

Glamourbibliotekaren sa...

Jenny b: Imponerende rutine! Enig i at Lancome Effacernes er bra; den er min andre favoritt-concealer.

Siri: DayWear har jeg også brukt mye; den dufter godt av melon og agurk!

Populære innlegg