tirsdag, november 21, 2006

Glamourspørsmål fra leser: Tilbehør til julebordkjole IV

Det strømmer på med julebord-glamourspørsmål... og jeg som ikke en gang skal på julebord selv?!

hei,
jeg elsker siden din, snublet over den i går og er nå helt avhengig, hehe... Tenkte kanskje du kunne hjelpe meg. Jeg har kjøpt en nydelig fotsid sort kjole med halterneck-knyting, og lurer på tilbehør. Skal på julebord, samt tenkte den til nyttår også. Jeg er 1,65 høy, normalt bygd, mørkebrunt hår og blå øyne, 23 år. Problemet er at kjolen er noe for lang for meg, og jeg kan ikke legge opp. Tenkte å løse dette med å bruke støvletter som går til knærne, ingen kommer til å se dem. Går dette an? Eller har du noen andre forslag? har kjøpt noen lange sorte hansker, men det blir kanskje litt i det meste laget eller hva? Har du noen forslag til fine øredobber som ikke koster så mye? Som veske har jeg en en sort en som kan minne om Chanels berømte lille veske, men ikke helt sikker på om det er veien å gå. Er det best med en veske uten stropper, eller går det med en med lenker. Noen forslag? håret tenkte jeg å ha løst med littegranne satt opp på kronen. Lurer også på sminketips. Kler ikke kajal da. Kjolen har en sølvdetalj foran. Har du noen forslag til et bra antrekk til julaften? Skal lage mat så det må være praktisk... Takk for at du har laget denne fantastiske siden!!!
hilsen kjolejenta




Hei og takk for spørsmål!
Ettersom kjolen har en sølvdetalj, må du i allefall passe på at alt annet metall også er sølvfarget. Hvis veska har gull-lenke bør du velge en annen, men ellers synes jeg godt du kan ha den. En clutch/konvoluttveske er også lekkert, men det spiller ikke så mye rolle - fargene er viktigere. Du kan godt ha støvlettene under hvis kjolen blir i mer passende lengde da. Hvis ingen uansett kommer til å se hva du har på føttene, velger du det som er mest praktisk for deg. Hanskene tror jeg jeg ville droppe på julebordet - men på nyttårsaften passer det jo fint med litt over-the-top-glamour. Med håret løst / halvveis oppsatt, er det fint med øredobber. Her står du veldig fritt, så lenge de er sølvfargede. Du kan ha små eller store ringer, dinglende lengre øredobber, små perler.. Sjekk H&M eller Glitter, de har ganske billige øredobber. Makeup: sølvfarget øyenskygge, mascara, en tynn svart strek langs de øvre vippene, rødrosa lipgloss.

Når det gjelder julaften, kan man heller satse på en slags hjemmekoselig glamour - særlig om man skal lage mat. Forklekjoler er veldig in nå, eller andre kjoler man kan ha pologenser/hvit bluse/ langermet genser under. Utnytt det! Tykke strømpebukser og passe høye hæler er fint til. Rødt og grått er fint sammen, moderne - og rødt er jo julens farge. Eller mørkeblått.

Lykke til!
mvh
Glamourbibliotekaren.

Ingen kommentarer:

Populære innlegg