søndag, januar 14, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Antrekk på disputas & middag

Hei,
En antropolog og to arkeologer skal i disputas og påfølgende doktormiddag til en biologvenninne, Invitasjonen sier antrekk dress, men hva er egentlig passende antrekk for oss jentene? Er bluse og skjørt greit, eller bør vi trekke i kjole? Bør vi ha med pensko, eller kan vi gå med pene støvletter til kjole? Og så videre. Forslag mottas med takk.

Hei!
Jeg har forhørt meg litt med venner som har vært på disputaser og middager, og det høres ut som at skjørt og bluse er helt fint og helt vanlig. Hvis dere vil ha på kjole, tror jeg kanskje pensko er bedre enn støvletter - men det avhenger jo selvfølgelig helt av hvordan kjolen er. Min svigerinne sier at da hun var på disputas var alle pent antrukket i skjørt, og ingen i kjole. Disputanten hadde en tekkelig drakt - jakke og skjørt. Jeg foreslår skjørt, støvletter og en fin topp med en cardigan/jakke over, oppsatt hår og litt mer makeup og smykker enn det dere bruker til hverdags.

Mvh
Glamourbibliotekaren

1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for det, du var spot on som vanlig.

Hilsen Glamourakademikerne

Populære innlegg