fredag, januar 12, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Leppestift



O Store Glamourinne! Om en uke skal jeg ut å fly, og tenkte benytte tax free-anledningen til et leppestiftkjøp. Jeg tenker meg en rød-rosa, bringebærlignende farge, og kanskje litt transparent. Fra før har jeg nemlig en knallrød, matt og fullfarget leppestift, og jeg vil gjerne ha en som er mer hverdagsglamorøs. Spørsmålet blir da: Hva har Glamourbibliotekaren å anbefale? Hva sitter bra? Hvilke leppestifter holder leppene myke? Hvilke merker har fargen som jeg leter etter? Det kan forøvrig nevnes at jeg har lysblondt hår, blå øyne og hud med en litt gulaktig undertone, så om du har også forslag til farger som eventuelt passer bedre på meg blir jeg veldig glad. MVH Frøken Freken.

Hei! Jeg håper du har tenkt å satse på flere enn én? Life's too short! Man må ha flere å velge mellom! Jeg skal i allefall gi deg flere tips, så får du se hva du liker best. Nå vet jeg ikke hvor du skal reise, men tax-free vitner om utenlandstur, og da kan det jo hende at det er shoppingmuligheter og andre merker der du skal. Iallefall - dette kan du jo ta en titt på:

*Yves Saint Laurent har mange fine leppestifter, særlig de som heter Rouge Pur Shine og Rouge Vibration. Førstnevnte er ganske transparent, en veldig behagelig konsistens. Jeg har nr. 8, som er en gyllen plommerød - kanskje ikke helt det du hadde tenkt. Men kjempefin!
*Chanel er blant de beste på leppestifter. De har forskjellige typer, men Hydrabase er min favoritt, og særlig nr. 34 - Sirocco. En nydelig rosafarge som muligens er på vei ut, så se om du får tak i en før det er for sent. Ellers ser de nye leppestiftene som heter Rouge Allure veldig lekre ut.
*Guerlain sine KissKiss-leppestifter er lette og litt transparente - jeg liker de som heter noe med Rose.
*Helena Rubinstein har en fin rødrosa med skimmer, som heter Starshell.
*Lancome har også noen fine - min favoritt heter Prune Améthyste og er av typen Rouge Absolu.
*Clinique har sikkert noen som passer deg også - her har jeg ingen favoritter; jeg er nok ikke en Clinique-jente.

Hvis du har tilgang til andre merker dit du skal, kan jeg anbefale følgende:
*MAC - Sophisto (midt i blinken!! Akkurat den du trenger!), Viva Glam IV (det finnes fem, men fireren er finest), New York Apple (litt skarp), Capricious.
*Nars - Flair - en herlig bringebærrød.
*Cargo har en fin transparent bringebærrød som heter CeCe (og er designet av Courtney Cox).
*BeneFit har hatt noen fine, men de bytter hele tiden ut sortimentet sitt.
*Laura Mercier har mange fine leppestifter også (og disse kan kjøpes på Gimle parfymeri i Bygdøy Allé).

Da har du kanskje noe å starte med? Ingen av de jeg nevnte er uttørrende og matte, så du kan bare slå deg løs. Men den jeg anbefaler aller mest er altså MAC sin Sophisto, som også kan fås kjøpt på Glasmagasinet i Oslo.

mvh
Glamourbibliotekaren.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for gode tips! Jeg skal ta med meg listen til flyplassen og på reisen og se om jeg får tak i noen av disse.

Anonym sa...

Et lite oppfølgingspørsmål: Jeg prøvde noen av de helt lyse, nesten hvite fargene til Mac. Jeg så jo både syk og gammel ut. Betyr det at jeg rett og slett skal skygge banen for disse fargene, eller prøvde jeg feil type og fargenyanse?

K-løkka

Glamourbibliotekaren sa...

K-løkka: Alle ser syke ut med bleke leppestifter... "Nude lips"-looken er virkelig ikke vakker altså; det er en stor misforståelse at det liksom er hot. Det ser ut som om man har prøvd å dekke over leppene med concealer. Sats på farge istedet!

Anonym sa...

Politely Butting In!

Ännu ett tips på läppstift: Vincent Longo Cherry stain. Den är transparent, ljusröd och glansig, men kanske inte så lätt att få tag på. Vincent Longo säljs nog inte på så många ställen.

Jag har ett riktigt ljusrosa läppstift från MAC, Pervette, som jag sällan använder. Det passar mig egentligen bara på sommaren, när ljuset är starkt och jag är litet mer brunbränd.

Anonym sa...

Chanels Sirocco har vært min favoritt i snart 7 år nå, og det er forskjellige beskjeder jeg får om den. Noen sier den skal gå ut, andre sier den ER utgått men så sier atter igjen noen at "Nei, den lever i beste velgående". Hva skal en kvinne egentlig tro??

Glamourbibliotekaren sa...

JennyB: Takk for tips! Vincent Longo selges ikke i Norge, men man kan jo alltids reise til f.eks. Stockholm! :) (Eller Göteborg - de har det på NK)

Elin: Den har nok blitt en slags Urban Legend... Jeg vet ikke; jeg trodde den var utgått for et par år siden, men den lever i allefall i beste velgående i Norge. Må kjøpe en ny snart...

Populære innlegg