tirsdag, februar 06, 2007

Flere bilder fra New York Fashion Week

Men først må jeg bare si at de fleste modellene er så tynne og skranglete at klærne ikke sitter fint. Jeg ser antrekk som i utgangspunktet ser kjempefine ut, men de henger på kvinner uten kurver, uten et eneste uttrykk i ansiktet, og jeg forstår ikke helt at det kan være den beste måten å presentere dem på. Men anyway - her er glamourbibliotekarens favoritter i de siste visningene:



Milla Jovovich og Carmen Hawk stod for gårsdagens bibliotekarreferanse. Flommende rødt hår, svart kjole med hvite detaljer, hvite sko + en bok = Glamourbibliotekar!




Marc Jacobs er tydeligvis glad i den mørke korallrøde / lakserøde / cranberryrøde fargen i år. Jeg liker plisséskjørtet og toppen. Og hatten. Og veska.

Det er noe Garbo'sk over Jacobs' nye kolleksjon. Antagelig pga hattene. Grønnfargen på kjolen var nydelig.




Carolina Herrera er en favoritt. Jeg liker denne retrourbane og kvinnelige looken.


Egentlig er jeg lei av stroppeløse kjoler, men denne svarte enkle
formløse fra Max Azria skiller seg betraktelig ut. Kombinert med tilfeldig oppsatt hår og totalt fravær av makeup og smykker ble det en nøktern eleganse.
Den andre kjolen er fra Adam + Eve, som ellers hadde en ganske grå kolleksjon i år - mange "koselige" klær i grått, hvitt og svart - men denne kjolen skilte seg ut. Fine farger.



Naeem Khan er designeren bak kjolene i Oscar-favoritten "Dreamgirls".

Oscar de la Renta er kongen når det gjelder elegante kjoler.

alle bilder: Style.com

2 kommentarer:

Anonym sa...

elsker de la renta - og er så heldig å ha funne eit vintage smaragdgrønt skjørt med høgt liv og 'vipp' nedanfor knærne... det er såå nydeleg!!

Glamourbibliotekaren sa...

Nice :) Ja, han er virkelig ekspert på å lage elegante kjoler!

Populære innlegg