fredag, juli 06, 2007

Glamorøs fredag

Endelig fredag igjen. Og nå er det plutselig ikke så lenge til ferien heller. Glamourbibliotekaren hilser morgensolen velkommen i Chanel Rouge Noir både på lepper og negler, arvesmykke med grønn sten og matchende grønn øyenskygge fra MAC (surreal), svart skjorte og grå bukse - kanskje ikke så sommerlig, men so what. Og Chanel No.5. Planer for dagen: Katalogisere mest mulig, høre mest mulig på musikk, slappe av mest mulig i kveld... En god venninne tar meg med ut på middag i morgen i forbindelse med min nylig overståtte bursdag, og ellers består helgen av trening og lesing. Nice! Hvordan er glamouren der ute hos leserne?

19 kommentarer:

Anonym sa...

Skjørt, rosa topp og sandaler! Og forhåpentligvis en tur ned til sjøen i ettrmiddag etter å ha stirret inn i dataskjermen en hel dag.

Anonym sa...

Ettersom jeg jobber hjemme starter jeg hårreisende uglamoröst- vil ikke en gang avslöre detaljer! Men når jeg har sökt på to jobber (vil ha dem!), oversatt et kapittel av en skolebok som skal inn i dag og vasket badet, skal jeg ikle meg svarte capribukser, röd, prikkete topp med små puffermer, kopperfargede sko med liten häl, stoffblomster i håret og röd leppestift- jeg skal nemlig på bursdagsfest og spise kake med jordbär og vaniljekrem!
Jeg tar leppestiften på med en gang og skrider til verket!

elisabeth sa...

I dag må det storinnsats til for å opprettholde glamouren i Stavanger:

1. Stadig færre av klærne mine passer overhodet pga. to glupske, 6 1/2 mnd gamle krabater i magen. (Inkl mammaklærne!)
2. Det har høljet ned i hele natt, og ser ikke ut til å slutte. Ever.
3. Flyttesjau... fører med seg en noe ad-hoc livsførsel.
4. Dagen bringer så forskjellige ærender som å møte rørlegger i nytt hus, møte med bankrådgiver, og å skru sammen ikea-senger.

Satser nok på en praktisk, halv-glam stil. Oppbretta mammajeans, hvite, nye pumasneakers, himmelblå norrøna regnjakke og selvsagt hårbånd. Så får jeg heller brette ned jeansen og sette inn et par pyntelige perleøredobber når jeg kommer til banken...

Men det er på dager som disse man virkelig trenger Glamourbibliotekaren!

Glamourbibliotekaren sa...

Snosen: Sjøen.. heldiggris!

Sara: Lekkert! God helg!

Elisabeth: Husk nå endelig leppestift! Høyner glamfaktoren med ca 10000%.

Ie sa...

Brune bukser, oransje topp og flate, brune sko med glitrende steiner. Og sol i sinnet!
Kvelden skal brukes til å pakke kofferten for en barnløs uke på Korsika. Da satser vi på noen lett glamorøse plagg i bagasjen ...

Anonym sa...

Sort linbukse, hvit bluse, cardigan, sorte flettede sandaler, perler i ørene og en liten dæsj ck one summer.... fjorårsutgaven...
Avspasering fra kl. 14, - ut på show og middag med to venninner. Hærlig!!!

Anonym sa...

I sjokoladebrun singlet med en beige silke/bambus(!) genser over, jeans og småsko i rosa/gull gjør jeg meg klar til helg! Og leppestiften er på plass. Det er helt klart mye mer glamour i leppetstift enn i lipgloss!

elisabeth sa...

Leppestift er en selvfølge, på linje med å børste håret og ta på seg sokker! :)

Anonym sa...

føler meg litt uglamorøs - 4 måneder på vei (altså i små-feit stadiet av graviditeten) og enormt treningsverk i hele kroppen etter gårsdagens treningsinnsats.. men har svart kort skjørt, lang rosa topp og rosa jobbesko. ikke så verst, omstendighetene tatt i betraktning! Skal jobbe i helgen men glammer opp med litt is fra pascal kanskje..

Glamourbibliotekaren sa...

Irene: Korsika.. mmmm...

Barnebiblio: Heldiggris, her blir det tvertimot overtid!

Pip: Helt enig! Leppestift er tingen! Det finnes mange fine lipglosser også, by all means, men vil man ha farge som sitter bra er leppestift absolutt best.

Elisabeth: Nemlig! Et must!

Anonym: Treningsverk er glamorøst! Da kjenner du at du har brukt kroppen din! :) Sweet pain!

Anonym sa...

Går for litt semi-corp glam i dag: Hvit bluse med enkelte striper i forskjellige beige toner, med langt "belte" til å snöre rundt livet, offwhite topp under og beige linbukser. Pent sminket, og med röd 8 hour cream lipgloss, siden den var lettere å ta på på t-banen enn leppestift. Plan for dagen: Få på Lancome Candy Apple leppestift. ;) Plan for i kveld: Komme meg hjem fra Stockholm.

Bokomaten.. sa...

Lät i alla fall bli gummistövlarna idag, har rak jeanskjol och svart cardigan ihop med hängade guldbollar i öronen och lääängtar efter helgen. Får en vän jag inte sett på 1 år på besök över natten och får även träffa hennes sambo för första gången.. Skall försöka bjuda på en smarrig middag. Imorgon blir det temafest igen med tema OS och jag skulle bli jätteglad för ev förslag på utklädnad som inte gör att man ser ut om en rysk kulstöterska även om det kanske hade varit roligt på sitt sätt...:)

Anonym sa...

Rosa kjole med lyserosa sløyfe, favoritt sky-høy-hel-sandalene i lilla og rosa, rød leppestift og tidlig avspasering for en rolig start på en helg i landlige omgivelser. Juristen skal markere bursdag med ny kantatecd fra Aktiv Klassisk, myntete fra egen hage, masse kaker og glade mennesker!

Glamourbibliotekaren sa...

Kaisa: Candy Apple, aay? :) Høres fint ut!

Bokomaten: Har du en 80talls turndrakt? Eller kan du fikse håret a la Patrik Sjöberg? :) Nei, NÅ vet jeg det! Flo-Jo! Florence Griffith Joyner, med superlange negler og one-legged tights!

Jurist: Hvilken innspilling? Quasthoff?

Anonym sa...

Det er nok gode, gamle og utrolig dyktige Gardiners innspillinger jeg samler på:-) Aktiv Klassisk yter super service og sender bestillinger øyeblikkelig til Trondheim! Få ting er bedre enn å slappe av med bok, god te og bach trillende ut i enten stue eller friluft...

Glamourbibliotekaren sa...

Jurist: Aha, du mener disse. Trodde et øyeblikk du siktet til universalkampanjen. Gardiner er definitivt den beste blant de som gir ut samtlige kantater, selv om flere av Koopman-innspillingene også er flotte. Suzuki også til tider, men kanskje litt "kalde".

Anonym sa...

Jeg har liksom ikke helt fått sansen for Suzuki.. Din beskrivelse som "kalde" er faktisk slående korrekt! Jeg har kjøpt min andel av Universalkampanjen hos AK ja... Bartolis innspillinger anbefales sterkt! Forbruk i form av "varige" verdier som bøker og musikk, må man kunne unne seg!

Anonym sa...

Candy Apple er min favorittleppestift. Den er en av Juicy wear duo-leppestiftene, og sitter veldig godt. (Sånn to-faseopplegg, med en base og en gloss.) Fargekoden er 173. På websidene til Lancome ser den helt annerledes ut enn hvordan den ser ut i stiften, den er litt mørk bringebærrød. Den ser egentlig mer ut som den røde leppestiften det er illustrasjonsbilde av, ikke den lilla-aktige som du får opp hvis du velger den. Kjøpte den første gang da jeg skulle gifte meg, den er perfekt rød. Ganske farget, uten å bli helt brannbil. Og så er den ganske kyss-ekte, i motsetning til f.eks. Diors Kiss Kiss... (bomkjøp, ja.)

Glamourbibliotekaren sa...

kaisa: Takk for info!

Populære innlegg