torsdag, oktober 04, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Mannlige bibliotekarer

Hei Glamourbibliotekar!

Takk - du får meg til å tro på en framtid for profesjonen. MEN; hvorfor ikke tilfredsstille det sikkert begrensede, men akk så viktige mindretallet med MANNLIGE glamourbibliotekarer også? Jeg savner kort og godt en presentasjon av tilsvarende stoff for menn - tar du utfordringen?

Magnus (tidl. bibliotekar og en gang i tiden moteoffer)



Hei og takk for mail!
Du har absolutt et poeng! Behovet er skrikende hos de mannlige, det fikk jeg bekreftet på Bibliotekmøtet i Trondheim i fjor! Mange flotte vester og tøfler der... Den gang ble jeg inspirert til å lage collagen under, og jeg burde kunne lage flere slike. På den annen side burde det også finnes en egen glamourbibliotekarblogg for menn - skrevet av en mann... Hvis noen (kanskje du?) føler seg kallet, gi lyd!

Inntil videre skal jeg forsøke å huske på den andre delen av vår yrkesgruppe i blant!

mvh
Glamourbibliotekaren


7 kommentarer:

Anonym sa...

Dette er en usedvanlig nydelig blogg som jeg bli glad og inspirert av å lese. Jeg stiller meg imidlertid spørrende til at du heller ville møtt en gjeng pastellkledde bibliotekarer i Trondheim. Selv har jeg ofte tenkt at manglen på den slags er en av de store fordelene med ikke å være en del av for eksempel meglermiljøet.

Anonym sa...

Heia pastellkledde bibliotekarer! Jeg vil gjerne se stilige menn mellom bokhyllene. Mennesker som tør å være fargerike og skille seg ut er inspirerende, uansett kjønn.

Glamourbibliotekaren sa...

Men Anonym, du må ikke ta meg så bokstavelig! :) Dette er jo ingen fasit. Uniformer er kjedelige, uansett om det er skinnvester eller meglerdrakter. Jeg forsøker bare å oppfordre folk til å think outside the box i blant :)

Student: Absolutt! :)

Anonym sa...

Hei, Glam-babe

Jeg skulle så gjerne kledd meg penere, men jeg er så usikker på hvilke klær som speiler min personlighet best. Og så er jeg så skiftende: noen ganger føler jeg at islender formidler mitt sanne arbeiderklasse-jeg perfekt, mens andre ganger heller jeg mer til "mitt" tiårs luftignaive BALL-gensere. Akademikeren i meg vinner stadig vekk frem med småslitne kordfløyelsjakker. Kan du gi noen eksempler på matsjende personlighetstrekk og klesstil?

Glamourbibliotekaren sa...

Oledole, du klarer deg så fint selv! :) Promise never to change!

Anonym sa...

Takk for tips og fint collage, Glamourhjelper! Hyggelig at de kvinnelige glamourbiblitekarene ser behovet for (nød-)hjelp til mannlige kollegaer. Bibliotekmøtet ... jeg reiste aldri på dit, det estetiske sjokket vile være for stort - et omvendt Stendhal-syndrom. Selv eide jeg bare bagen - et godt valg.

MÅ tipse om noen spennende eau de toiletter i tillegg til ditt forslag:

Habit Rouge fra Guerlain - fresh citrus, lemon, mandarin, spices, leather and vanilla.

Terre fra Hermes - du glemmer den aldri

Glamourbibliotekaren sa...

Magnus: Takk for tips! Skal prøveteste disse på min glamourgemal og se om de passerer allergikontrollen! :)

Populære innlegg