onsdag, november 28, 2007

Glamourspørsmål fra leser: Restauranter i Oslo


Kjære Glamourbibliotekar,
Jeg skal på helgetur til Oslo og lurer på om du har noen restauranter å anbefale? Gjerne noen med vegetarmat, og helst ikke altfor dyrt.

Takk! :)
Silje



Hei!
Jeg liker Mucho Mas godt, fordi de har så å si alle retter i vegetarversjon. Det er en meksikansk meny, og de har to serveringssteder - Thorvald Meyersgate på Grünerløkka og Sporveisgata på Majorstua. En annen bra restaurant på Grünerløkka er Villa Paradiso på Olaf Ryes Plass, som spesialiserer seg på pizza - dog ikke så mange vegetariske varianter, men Parmiggiano er kjempegod! Auberginer og parmesan. Den tredje jeg vil anbefale er San Lorenzo i Ruseløkkveien i Vika. Italiensk der også - i tillegg til god pizza har de et par pastaretter uten kjøtt. Og de har byens nest beste Tiramisu. Den aller beste finnes nok på Villa Paradiso - blodsukkeret mitt går jojo bare jeg tenker på den.

Bon appétit!

mvh
Glamourbibliotekaren

3 kommentarer:

Snow Queen sa...

Jeg vil også anbefale Arakataka, rett ved Rockefeller. www.arakataka.no De har bare en vegetarrett men en jeg var der sammen med sa det var den beste vegetarmaten han noensinne hadde fått på restaurant...

De har forsåvidt ikke så mange retter uansett. Rettene endres etter årstidene og hva som er i sesong. Det koster ca 169-189 for bare middag.

Anonym sa...

Om dere skulle besøke Trondheim: Persilleriet, like ved TRøndelag teater, har spennende og veldig gode vegetarretter. Blir drevet at en dansk kokk som kan mye om mat og ofte arrangerer kurs i vegetarisk matlaging. Selv kjøttetere er blitt glade i stedet! Selv vet jeg ikke om noen andre plasser i Norge man kan få så god vegetarmat, Oslo inkludert! Anbefales altså på det sterkeste! :-) Minus er dog at stedet er knøttlite, og ikke akkurat egent for romantiske middager med kjæresten..

Anonym sa...

Heia Persilleriet! Genialt med et sånt "kjapp-sted" på travle dager, men jeg skulle også ønsket at de utvidet med en annen filial hvor man kunne sitte litt mer romslig og hvor stemningen er litt mer avslappende.

Populære innlegg