lørdag, februar 23, 2008


En leser stilte et interessant spørsmål i kommentarfeltet tidligere denne uka:

Blir du ikke litt skuffet og oppgitt av å se hvor mange som bryr seg om motestoffet ditt o.l. i forhold til de litt mer intellektuelle temaene du tar opp?

Jeg har igrunnen ikke tenkt på det på den måten. Klart, det kommer jo flere kommentarer til en "Dagens kjole" enn en bokomtale, men det spiller egentlig ikke så stor rolle. Jeg skriver om det jeg selv er opptatt av, dette er ikke en brukerstyrt blogg, jeg skriver ikke on demand. Bloggen speiler litt av meg og noen av mine interesser, den er ikke et demokratisk nettforum eller et magasin, så hva som fenger mest eller minst blant leserne betyr egentlig ikke så mye for meg. Jeg tilhører ikke noe bloggmiljø, jeg ypper ikke til diskusjoner i kommentarfeltet, jeg bare skriver om det jeg vil akkurat der og da. (Som igjen er årsaken til at jeg konsekvent har takket pent nei til alle intervjuer og henvendelser fra magasiner/TV, jeg vil ikke frontes som en bloggekspert eller moteekspert eller noe som helst)

Jeg synes det er veldig hyggelig med kommentarer, men antallet, innholdet eller fordelingen av dem påvirker ikke hva jeg skriver om. Jeg kommer ikke til å slutte hverken med det ene eller det andre uansett hvordan reaksjonene er, hehe.

Jeg vet egentlig ikke om det besvarte spørsmålet ditt - hvis ikke, si fra, så prøver jeg på nytt! :) Og takk for spørsmålet forresten - det er interessant å tenke litt rundt dette i blant.

10 kommentarer:

Eva sa...

Det er jo også litt lettere å kommentere på en kjole, enn på en bok man selv ikke har lest, eller en spesiell musikkinnspilling. Og når du skriver om ting som ikke er mote eller ting, er ofte innleggene dine så innsiktsfulle og fine at det kanskje blir overflødig med kommentar.. Som her ;)

Anonym sa...

...og nettopp derfor liker vi deg så godt :). Din blogg er perfekt - pls aldri stoppe å blogge eller forandre noe på innholdet... :).
Hilsen trofast leser gjennom mange år nå...

- B sa...

Jeg måtte også mobilisere slik at jeg fikk sagt hvor fornøyd jeg er som leser av din blogg (ikke at du skal bry deg om hvorvidt leserne dine er fornøyde hehe..)!
Jeg liker nok faktisk aller best dine mer intellektuelle innspill, men det er kanskje fordi jeg ikke alltid føler meg like glamourøs. Imidlertid må jeg si at jeg etterhvert setter veldig stor pris på også den delen av bloggen, og jeg får faktisk litt inspirasjon til å fiffe meg litt mer opp innimellom. Det hører med til historien at jeg er hjemmeværende med mine snart 5 mnd gamle tvillinggutter for tiden, og hverken intellekt eller glamour blir pleiet spesielt godt...

wine-fueled narcissism sa...

Enig med Eva. Kommentarer synes liksom overflødige for mange av de intellektuelle innleggene, men det betyr ikke at jeg (vi?) ikke verdsetter de like mye som alt det andre. Jeg leser bloggen din hver dag, og liker nettopp den litt distanserte og tilbakelente, men samtidig personlige stilen du har. En herlig symfoni av så mange av de gode tingene i livet.

Jeg synes du skal fortsette akkurat sånn som du gjør jeg, noe som jeg skjønner er meningen. :) Ha en kjempefin helg, glamourbibliotekar, og alle dere andre!

Anonym sa...

Hei. Det var jeg som stilte spørsmålet til denne bloggposten og jeg må si at kommentarene fra leserne svarte på spørsmålet mitt. Selv, som jeg har sagt tidligere, er jeg veldig glad i denne bloggen og ser faktisk at jeg og glamourbibliotekaren har ekstremt lik smak på det meste, så selvsagt vil jeg ikke at noe skal forandres, men det bare undret meg at ingen syntes å være noe særlig interessert i nevnte blogposter. Jeg ser nå andres synspunkter i saken og det gleder meg. Keep up the good work..

Glamourbibliotekaren sa...

Alle sammen: Supert! :) Det er jo så klart hyggelig å høre at jeg treffer noen med det jeg gjør, selv om jeg hadde gjort det samme om jeg bare traff meg selv også ;)

Anonym: Så fint at du fikk svar på det du lurte på! :)

Anonym sa...

Fint med litt småplukk om mye rart syns jeg, sjøl om jeg nok har mer sans for begrepet hverdagsglamour og budskapet "stil er ikke lik penger" enn konkrete merkeanbefalinger f.eks. For øvrig hopper jeg bare over til musikk-bloggen din hvis jeg ikke finner noe hos glamourbibliotekaren jeg syns er interessant eller morsomt. Heia heia!

Ps: Er nå godt inne i Boktyven, etter å ha vært nr 20 på reservasjonslista til biblioteket. Og det er takket være en intelek... intell... bra anbefaling fra glamourbibliotekaren.

Glamourbibliotekaren sa...

Fruen: Bra, hopp i mellom! :) Og husk å ta det du regner som "anbefalinger" med en klype salt (med mindre det står "glamourbibliotekaren anbefaler") - ettersom det er ting som passer for meg, men som ikke nødvendigvis passer for andre. Jeg skriver ikke om det for å anbefale det til andre, jeg skriver om det fordi jeg liker det. En liten forskjell der :) (ikke minst når det gjelder parfymer!)

Anonym sa...

Det er befriende med denne miksen av mote og litt tyngre stoff!! Og det bidrar til å legitimere at det ikke er noe som tilsier at man ikke kan være både intelligent OG opptatt av moter og make up. Jeg digger denne bloggen - jeg blir i godt humør av å lese den, og hver gang jeg har en dårlig dag på jobben (det er rett som det er :-) ) så popper jeg inn her!! I alt virrvarret i det daglige glemmer jeg å dulle med meg selv, bruke tid på å lytte til god musikk, vindusshoppe og drømme meg bort! Snart skal jeg bruke denne pluss musikkbloggen for å realisere en gammel drøm: nå skal jeg lære om klassisk musikk, sånn at jeg bli i stand til å finne ut hva jeg liker ikke bare være prisgitt alltid klassisk på NRK P2..

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Det er bra å høre! Hvis du tenker å bygge opp en samling, skrev jeg en post om det en gang - her. Og takk for hyggelige ord :)

Populære innlegg