fredag, februar 15, 2008

Glamorøs fredag


Hurra, fredag! Denne helgen skal jeg ta alt som det kommer, noe jeg gleder meg veldig til etter en travel periode! Tre reiser på under fire uker (derav to utenlands med altfor mye tid tilbrakt ventende på flyplasser) gjør at en lengter til lenestol og kamin og platene sine og vannkoker og TID. Og helgeavisene og tulipaner. Jeg klager ikke, jeg elsker å reise - men jeg liker jo å være hjemme også.

I kveld blir det to motevisninger til, også rett hjem for å innta horisontalen på sofaen.

Casualt antrukket, men med ny parfyme fra Barcelona (så å si mitt eneste innkjøp der - mer om det senere); Etro Sandalo.

Nå: Te og Dakota Staton.


18 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Hoppas du får en lugn och skön helg efter alla strapatser! Själv skall jag på week-end-tripp till sommarstugan och är stilenligt klädd för tågresa i rutig ylle-kjol från Sisley och pärlor i öronen.:) Svart polotröja, även den i ylle till. Allt för att håll värmen ordentligt i den ännu icke uppvärmda sommarstugan.

wine-fueled narcissism sa...

Her på universitetet er fredagen bare delvis glamorøs. Jeg har gjort mitt beste med nyklippet pannelugg, litt ekstra smykker, 3(!) cappuccini før kl12, og sist men ikke minst; årets første dag uten tunge vinterstøvletter. I dag har jeg skinnende hvite nyvaskede Keds i stedet. Kanskje ikke voldsomt glamorøst, men akk så deilig! Og for ikke å snakke om det deilige været! Ellers blir det oppgaveskriving noen timer til fremover, før 4 timer kaffebarjobbing, og endelig middag hos svigers i kveld. :)

Anonym sa...

Corp-glam i dag: Sort skjortebluse, sort satin-pencil-skirt, sorte knehøye støvletter, og grønne strømpebukser. De synes ikke så godt, så da kunne jeg dra til med noe som ikke var sort. ;)

Plan for helgen: Sy ferdig en kjole. Og kanskje gå noen turer i det fine været.

Anonym sa...

Å, for et nydelig vær å starte helgen med!

Idag er det denne ukens første skjørt-dag, så jeg slo til med et dip-dyed i lillatoner og grå strømpebukse fra HM sammen med grå genser i kasjmir fra Benetton. DocMartens og skinnjakke ute, det føles jo nesten som vår!

En god helg ønskes alle :)

A sa...

Hei!

Her er det vanlig casual glam i dag: Svart bukse og lang svart genser. Langt kjede og øreringer, god parfyme.

Er alene en hel uke og skal ha en usedvanlig glamorøs helg: Bare kose meg helt alene uten mann og barn. Drikke te, litt rødvin, gå på biblioteket, høre på musikk og lese masse aviser. Og sove.

Anonym sa...

Fredagsglamour: Sort ullkåpe i trench-aktig snitt, høye sorte støvler. Creed-parfyme og forlovelsesring. Har vært ute i lønsjen og kjøpt meg nye Acne jeans med sleng :) Når det er så fint vær ute må man feire med to kaffelatte også! Ellers skal lørdagen feires på Fjord, den nye fiskerestauranten. Gleder meg! :)
God helg!

Glamourbibliotekaren sa...

Bokmat: Takk! Tog-glamour høres også fint ut!

Stïne: Absolutt glamorøst! :)

Kaisa: Fortell mer om kjolen!

Lene: Ja, det føles som vår! Deilig at sola er oppe når man går hjem fra jobb.

Amalie: Enjoy!

Gullpels: Creed... mmmm.....

Anonym sa...

Koristen spiser marsipankake mens solen skinner inn på kontoret :-) Antrekk svarte jeans, svart yndlingsbluse og selvlagde smykker. Planer for helgen? Klubb med god mat og masse rå latter. besøk hos venner med helt ny liten hund, desperate forsøk på å få litt orden på en leilighet som er sterkt preget av pågående rehabilitering av bad!

Anonym sa...

Sommerlig kledd i dag; Gul blondetopp, slim jeans og brune sandaler. Lukker øynene og later som det ikke er tåke og kuldegrader utenfor vinduet. I morgen skal jeg til min glamorøse frisørsalong i klippe håret(endelig). Resten av helgen har jeg ingen planer.

Anonym sa...

Snufs, Juristen er på sykehus i en lengre periode, og det er ikke særlig glamorøst. I dag har jeg imidlertid benyttet muligheten til en smule glamour; sort, puffermete genser, nye, vide 70-tallsbukser, chanel no 5 og platinasmykker. Permisjon i morgen:D Ta vare på dagene, folkens, og ikke klag under stjernene på mangel på lyspunkter...

Anonym sa...

Juristen: Heia heia!

Spis, løp, les sa...

Er så glamorøs jeg kan få blitt med omgangssyke. Har kasjmirkjole fra Juicy, som jeg fant i en av dine Finn stilen collager. Den har gitt meg mye glede og varme, verdt hver krone!
Blå negllakk fra Chanel på fingrene og null sminke. I helgen blir det jobbing.
God helg :-)

Anonym sa...

Ah, endelig fredag. Datakurs i dag og lunch med gode venninner. Antrekk: grå dressbukse, sort polo og lilla/gullfarget smykke fra Pilgrim.
Besøk av familie i kveld og vi skal spise reker og drikke hvitvin.
Resten av helgen blir kos med barna og kanskje en tur i svømmehallen.

mvh SJH

Britt Åse sa...

Nyklippa og fin, med ferskenhud pga intensivert pleie i det siste, bl.a. inspirert av den nye flakongen med olje fra Decleor. Prioritert tid til makeup i dag morges - bra effekt på pågangsmotet :-).
Svart t-skjorte m/bordert afrikapynt. Den er endelig blitt passe :D. Dongeri, som også endelig er blitt passe, svart belte. Svarte, superenkle,lave vintersko. Den uungåelige svarte jakka.
Ingen duft fra morgenen av, pga deilig innkjøp i lunchen; 'Burberry' fra Burberry.
I kveld blir det litt vin, tv og planlegging av middag m/schwung i morgen kveld.

Anonym sa...

Juristen: ønsker deg det beste i den situasjonen du er i. Godt at du minner oss på å nyte de små gledene i livet. Jeg har det veldig bra i dag, og innlegget ditt forsterker følelsen av at det skal jeg være glad for. ER i Paris og skal på konsert, iført nyinnkjøpt parfyme, Philosykos fra Diptyque. Veldig fin synes jeg, men valget stod mellom den og to andre. Var ikke lett å velge, men fik flere andre prøver med på kjøpet. Deilig :-) Ønsker dere alle en fin fredagskveld

Glamourbibliotekaren sa...

Korist: En liten hund.. heldiggris!!

Randi: Gul topp og sandaler = sommer :)

Jurist: God bedring! Man skal absolutt sette pris på de små gledene i livet, helt klart, det er grunntanken i denne bloggen vet du :)

Kamilla: God bedring til deg også! Den kjolen er så fin, heldiggris!

SJH: Fint antrekk! :)

Britt Åse: Mmm, parfymekjøp på en fredag, jeg var på nippet jeg også.. men stod i mot. Nyt din nye duft!

Anonym: Mmm, Diptyque har så mange fine. Min favoritt er Tam Dao, men jeg liker også en av de grønnere - er det Freesia, tro? En av de som dufter bjørk, i allefall.

Anonym sa...

Kjolen ble påbegynt på sykurs forrige helg. Bringebærrød lin, i fin Audrey-stil, faktisk. :) Prinsessesømmer, korte smale ermer og vidde i knelangt skjørt. Mangler bare kanting, men har lyst å legge inn for og få til krage og ermekanter i grå moleskin. Får se hvor avansert det blir til slutt.

Glamourbibliotekaren sa...

Den høres kjempefin ut!! Send meg bilde når du er ferdig..

Populære innlegg