onsdag, februar 13, 2008

Husker dere da jeg drømte at Norman Mailer stod bak alle intriger i Days of Our Lives?

Natt til i går opplevde jeg noe lignende. I en drøm, altså. Jeg var på en bokkafé/antikvariat i Barcelona, trangt om plassen og røykfullt. I det jeg gikk ut, så jeg at Gloria Steinem signerte bøker ved utgangen. Hvilken lykke, tenkte jeg, jeg har jo akkurat kjøpt en av hennes bøker! Men da det var min tur, var det ikke Gloria Steinems selvbiografi jeg hadde i hånden. Det var Gloria Gaynor sin.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sangen er jo kul, da!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja, absolutt!

Anonym sa...

Præhæhæhæh... Det var jo aldeles ubetalelig! Hva tror du Freud ville sagt? ;-)

Glamourbibliotekaren sa...

Aner ikke, kanskje han couldn't care less og heller virvlet bortover gulvet i rulleskøytediscodans til "I will survive"? :)

Jeg digger at jeg drømmer så interessante drømmer der svært ulike kulturuttrykk får utfolde seg i samkvem!

Anonym sa...

Hva betyr det, rent symbolsk, når man er ubetalelig klønete i en drøm?

Glamourbibliotekaren sa...

Aner ikke. Don't even go there. :-D Jeg husker jeg var SÅ sikker på at det var Steinem jeg hadde kjøpt. Det var i allefall den jeg hadde planer om å kjøpe, i drømmen altså. Men Gaynor snek seg inn med sin imponerende overlevelsesevne..

Populære innlegg