lørdag, juli 05, 2008

Hvilket eksotisk uvær! Har ikke opplevd maken siden mitt livs skumleste natt, i Toscana for to år siden (på bryllupsreisen) - da lynte det i det fjerne helt fra kl. 17 om ettermiddagen, og rundt 01 kom det til vårt lille hus og holdt seg over oss i fire-fem timer. To-tre lyn I SEKUNDET. I timesvis. Glamourgemalen filmet utover dalen og jeg lå med puta over hodet og hylte. Og gjett om det slo ned i nærheten, gjett om strømmen gikk, gjett om gelatoen i fryseboksen smeltet...

However, jeg rakk å ta en liten piknik i dag før det ble blixtar och dunder. Oppskrift: Man tager en kurv (ny for anledningen, kjøpt på den bittelille marokkanske butikken
Lille Medina på Sagene), fyller den med friske jordbær, økologisk cola (!), makroner fra Pascal, Donald, og boka "Den fullkomne Eva". Og et gammelt pledd. Enjoy!

Øcola - slett ikke verst. Som en blanding av vanlig cola og ingefærøl? Flott i kombinasjon med B-gjengen.



Vanilje-, sitron-, pistasj- og solbær-makroner. Mums.




Denne boka slutter aldri å fascinere. Det sies at oliven- og nøtteolje er det beste å smøre inn huden med når man skal ta et solbad! iiiiih...

(Mitt fine armbånd er forøvrig kjøpt i fristaden Christiania.)

9 kommentarer:

fru winther sa...

Den Øcolaen testet jeg også for noen få dager siden, og den falt i smak her også-en litt gammeldags type smak,syns jeg, og den lille flaska var sjarmerende. Og makronene til Pascal er bare himmelske, jeg har en mann som er villig til å gjøre omtrent hva som helst for dem, tjihi. :-D

Anonym sa...

Hadde et lite anfall av dysleksi, og leste plysj i stedet for pistasj. Plysjmakron - I don't think so. ;)

Kan forsåvidt muntre opp med et særs uglamorøst bilde av regnværet, sett fra min veranda.
http://blogs.spipp.net/photos/kaisa/images/16729/500x375.aspx
Omtrent 5 min før satt jeg og sydde på bordet som synes i forkant, men fant ut at elektrisk symaskin og syndeflod var en dårlig kombo... Har ikke sett sånt regn siden jeg var i Zimbabwe for 11 år siden, tror jeg.

Glamourbibliotekaren sa...

Skriversken: Ja, den er litt gammeldags!

Kaisa: HAHA, herlig bilde!! Det ser kaldt ut! :-D (plysjmakron = pistasjmakron som har ligget for lenge... uuuugh)

Lille søster sa...

Torden og lyn og styrtregn er koselig - så lenge det ikke er veldig nært.

Glamourbibliotekaren sa...

I dag var det VELDIG nært :) Lyn og torden samtidig, høye smell!

Anonym sa...

Det small skikkeleg i bakgården her hos meg, eg var redd dei gamle bjørkene våre skulle knekke, men det gjorde dei ikkje, heldigvis.

No kosar eg meg med store søte jordbær, Liptons russiske Earl Grey i koppen og filmen Être et avoir, av Nicolas Philibert. Ei nydeleg forteljing, akkurat passe bli frisk-film. :D

Anonym sa...

Jeg har akkurat tagget deg vedr. din favorittmusikk nå som det er sommer. Hilsen annema

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourinnkjøper: Jeg satt og venta på bjørk i fritt fall inngjennom vinduet mitt jeg også.. heldigvis ble det ikke sånn!

Annema: Her er mine svar! (gjorde dem forrige helg) :)

Anonym sa...

Lyn og torden kan være fanatstisk. Vi kom hjem fra amalfikysten i går, og hadde to kvelder der med fantastisk vær over middelhavet. Men den store lynopplevelsen var for noen år siden; vi stod ute og beundret uværet som raste over oss. Plutselig slo lynet ned, tordenen rullet og like etter kom en hvit fjær dalende i sikk-sakk mot bakken.

Populære innlegg