søndag, juli 27, 2008

Skjærgårdsweekend


Man sovner til lyden av sirisser og våkner av fuglekvitring.





Erteblomster i pensjonatets hage - bedre duft finnes knapt.





"Lantliv" ble det naturlige valg i skyggen av treet.





Når man er på Evi Bøgenæs-ferie på et ekte gammeldags pensjonat, må man ha tidsriktige kjoler så man kan kle seg om til middag.




Sengetøy og laken tørket fort i vinden bak huset.





På toppen av øya var det vakker utsikt - og jeg fant mitt drømmested. Det perfekte sommerhus! Egen strand, egen brygge, hage, trær, badehus... Og garantert ikke til salgs.




Sand-mosaikk, en av fordelene med å sovne halvveis utenfor håndkleet på stranda.








Her kunne jeg bo. 




Et ekte gammeldags pensjonat, oppusset i enkel, lys og luftig stil. Ikke en golf-resort. Ikke en spa i sikte. Ikke noe påtvunget shabby chic. Bare total avslapping i hagen, lesing, soving, krabbefisking på brygga, bading i havet, god mat. 100% idyll. 100% sommer.

8 kommentarer:

Lille søster sa...

Åh, for en drømmehelg!

Anonym sa...

finnes ikke noe bedre enn skandinavisk sommer på sitt beste

Anonym sa...

Nydelig klokke! Hvor kommer den fra?

Glamourbibliotekaren sa...

Det er Michel Herbelin, kjøpt hos urmaker Bjerke for åtte-ti år siden tror jeg. Julegave fra glamourgemalen way back when :)

Anonym sa...

Åh, det så virkelig herlig ut! Fine stemningsbilder du har tatt. Jeg likte forresten kjolene dine veldig godt. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk og takk! :)

Siri sa...

Så skjønt! Hvilket minner meg på å titte innom denne bloggen oftere! ;)

Anonym sa...

Aller først; tusen takk for en fantastisk inspirerende blogg!!! Jeg titter innom et par ganger i uken og koser meg alltid glugg med nye ideer og masse inspirasjon :)

Etter å ha sukket&dagdrømt over bildene fra skjærgårsidyllen i hele vinter, satt jeg entusiastisk i gang med leting etter et lite romantisk pensjonat ved sjøen i Sverige/Danmark.... Tenkte å overraske hverdagshelten min med en langhelg når solen varmer og pakke med piknikkurv og haug gode bøker - sykkel med kurv, blomster og iskald hvitvin får man vel skaffe seg når man har kommet vel frem :)

Men det er ikke lett å finne noe :-s

Hadde satt umåtelig pris på konkrete forslag eller anbefalinger :)

Populære innlegg