søndag, april 05, 2009

Burt Bacharach

Den 13. juli kommer Burt Bacharach til Norge, hurra! Låtskriver-gud! Her skrev jeg litt om han i fjor sommer. Jeg har vokst opp med hans musikk, og forlot aldri hans side selv da det på sent 80-tall og tidlig 90-tall liksom var pinlig å like han. No way. Bacharach er udødelig.  

Her synger Dionne Warwick "Alfie": 



Og her er Traincha, eller Trijntje Oosterhuis, en av de fremste Bacharach-tolkerne nå for tiden. "A house is not a home".





Og selvfølgelig: Carpenters!



Jeg gleder meg. 

2 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Hvilken nostalgitripp! Bacharachs sanger er trygg og melodiøs barndom for meg. Jeg går og venter på at samleboks med 3 cd-er skal komme i butikkene. Mannen min klarte ikke å finne den til bursdagen min søndag, men så legger du, kjære Glamourbibliotekar, ut disse sangene akkurat på burdagen min. Takk :)

Fruen sa...

Herregud, Karen Carpenter ser ikke spesielt frisk ut i det klippet der. Stakkars dame. Fantastisk stemme, dog.

Populære innlegg