fredag, april 24, 2009

Så ble man med ett overrumplet av kokken i seg:

Av og til har man flaks. Som f.eks. når man sitter på balkongen i ettermiddagssola en torsdags ettermiddag og plutselig blir inspirert til å lage god middag. Og når man kommer til Ica, er det jammen 40% på all frukt&grønt, til og med på urtene. Man hamstrer, mest mulig økologisk naturligvis, og tar like gjerne med seg en pakke økologisk kornblanding også.


Og jammen ble det middag:




Og ferske brød...



Som igjen ble til kveldsmat:




Og av sitronmelisseplanten får man den deiligste te:


Mums!

7 kommentarer:

Ragnhild sa...

Mmmm, den salaten såg digg ut! Eg tipsa nettopp gubben om å finna ein sunn rett på Matprat.no, men no skal eg skal jammen be han om å gå HIT i staden og susa ned på vår lokale Ica som ligg 2 minutt unna. Kva er dei kvite prikkane, forresten?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei - det var altså i går det var 40% på grønnsaker, bare så det er sagt :) (I dag er det visst på noe kjøttgreier) Og det hvite er quinoa, som jeg ofte bruker istedet for ris. Sunnere og bedre! Dette ble en slags bulgursalat uten bulgur men med quinoa, haha.

Ragnhild sa...

Aha, quinoamjøl brukar eg i brød, har ikkje sett det i denne varianten før. Veldig bra erstatning for bulgur, då, sidan det er glutenfritt! (Eg toler ikkje gluten). Takk for tipset!

Juristen sa...

Sitronmelisse og mynte er supert i urtehagen (eller på balkongen); de vokser raskt, lukter herlig og man har tilgang på "te" konstant! Man kan selvsagt også tilsette urtene i andre typer te. Ååå, nå savner jeg urtehagene mine...

Sara sa...

Herlige tider!
vil bar esi hei og at it opplegget på jobb plutselig gjör at jeg ikke kan legge inn saker derfra! Teit!

Jeg er lutter lykke over småfugler som synger når jeg går til jobb og önsker både deg og alle andre god vår! Må si hei til Mette også, så at hun hadde presentert seg på bloggen som en av dine faste lesere. god natt!

Alt godt sa...

Eg bloggar om quinoa her: http://altgodt.wordpress.com/2009/03/02/gode-gryn/

L sa...

Det så utrolig godt ut.. Tror jeg skal bake rundstykker selv... Du er en inspirasjon...

Populære innlegg