lørdag, juni 27, 2009

When we played our charade...


Jeg har jo glemt å vise dere bilder fra hotellet vi bodde på i Latinerkvarteret sist. Store La Belle Époque-malerier på veggene, både i resepsjonen og i hotellrommene, en skeiv trapp med trappetrinn som aldri noensinne var 90 grader, en trang liten heis med plass til én person + koffert, og et frokostrom i underetasjen med Toulouse-Lautrec-plakater, grammofon og et mekanisk piano hvis tangenter spratt opp og ned til musikken som lød ut i rommet. 



Og sånn så det ut utenfor...

Hotellet var sentralt i filmen "Charade", hvor Audrey spiller mot Cary Grant. Must-see!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Deilig hotell synes nå jeg ! Neste gang bytter vi fra 16.arr.
Har vært på seilferie en uke - deilig sol og flott vind.
Så til vesken : Coppola LV - nydelig ,anvendelig,deilig skinn . Bare 30 cm - litt liten? Som en Speedy? 2200
pund , dyr og kun til salgs to steder?? Limited !
På dine bilder ser den større ut ?
Fortsatt god helg !

"mor i nord"

Glamourbibliotekaren sa...

Tror det må være en annen veske hun har gjort for dem tidligere, muligens en type selskapsveske e.l. Eller hva vet nå egentlig jeg :D

Fair sa...

For et vakkert og koselig hotel. Det er alltid nye hyggeligere å bo på slike hotell enn på kjedelige vanlige hoteller uten sjel eller noe ekstra.
Men jeg har fått inntrykk av at du klarer å velge spennende hoteller. The Library Hotel i New York, og dette i Paris, Har du en oversikt over spennende hoteller rundt omkring?

Lauren B sa...

Dette er mitt favoritthotell i Paris! Tror til og med at jeg har bodd på det avbildede rommet. Perfekt beliggenhet og hyggelig personale. Bedre enn Ritz, synes nå jeg! (Takket være en litt ekstravagant bryllupstur, snakker jeg av erfaring... :)

Populære innlegg