fredag, desember 04, 2009

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 4

Det finnes adventste, og det finnes julete. Jeg har alltid kjøpt inn begge deler, hvert eneste år, men drikker dem sjelden opp. Disse teene blir nesten aldri førstevalget mitt når sannhetens øyeblikk kommer, vannet er nykokt og jeg står foran teskapet og grubler. Men! For to år siden fikk jeg denne teen rett før jul av min snille mann, Cachemire fra Le Palais des Thés, og den er helt perfekt som julete! En blanding av svart og grønn te, med sitrus, nellik og kanel osv - men ikke altfor voldsom. Nå skal jeg brygge en kopp til.

3 kommentarer:

Fruen sa...

Så ut som en fin boks/eske også:-) Kjenner meg igjen ang krydderte/adventste. Mitt substitutt (som tydeligvis slår bedre an enn the real thing, da!) er munkete. Det er visst også en blanding av grønn og svart te? Jeg drikker den alltid med melk, da blir det julete nok for meg.

Veldig hyggelig med adventskalenderen din, kjære Glamourbibliotekar! :-)

Glamourlektoren sa...

Alltid mottagelig for gode te-tips - her jeg sitter med en stor kopp Lipton's gul.. Den blir jeg faktisk aldri lei. Sammen med hjemmebakt grovbrød med brunost - ummm! Her snakker vi basic i dag, og lite glamour. Ute laver snøen ned, jeg nyter roen og freden som hjemmekontor én dag i uken gir. Kongerøkelse på peishylla, en koselig samtale med eldstesønnen som studerer i en by langt borte, kattene som nyter at noen er hjemme på dagtid og helst vil ligge oppå det jeg jobber med - slike ting forgyller dagen! I helgen skal jeg passe to små nevøer mens foreldrene får seg en velfortjent liten tur. Vi skal nok bake litt til jul og kjøre masse BRIO-tog :)

Anonym sa...

Et lite tips fra meg: te kan brukes i bakst og faktisk også som hårkur:-)

Populære innlegg