tirsdag, desember 15, 2009

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 15


Hvis du er i byen og stresser rundt og trenger en pause, gå innom et antikvariat og la skuldrene senke seg. Gå langs hyllene og snus inn lukten av gamle bøker, trekk ut en tilfeldig bok og bla i den, og kanskje finner du fine julegaver til mottagere som setter pris på sånt. Det gjorde jeg forleden. Jeg ble helt paralysert av forfatterbiografiene og de litterære analysene... og skal definitivt tilbake en dag når jeg har litt mer oversikt over hvem jeg mangler julegave til.

Hadde jeg ikke vært bibliotekar, skulle jeg.. eh.. jobbet i antikvariat. (Eller vært musikkhistorieforsker uten undervisningsplikt)

(Det litt sommerlige bildet er fra bokbyen i Fjærland sommeren 2005)

2 kommentarer:

Glamourlektoren sa...

Forsker uten undervisningsplikt - hm... Selv synes jeg formidlingsdelen av arbeidet mitt er svært givende. Og med dine formidlingsevner er jeg helt sikker på at du ville fått fornøyde studenter :)

Glamourbibliotekaren sa...

Nuvel, de skulle være *svært* interesserte i faget i såfall! :)

Populære innlegg