onsdag, desember 02, 2009

Glamourbibliotekarens julefavoritter i Spotify


Update: Den lyseblå glitrende MixPod-spilleren ved siden av her inneholder Glamourbibliotekarens førjulsfavoritter, og dessuten har jeg laget en spotify-liste til dere etter ønske fra leser. Her er mine sirlig utplukkede old-fashioned-førjulsperler på engelsk (jeg tenker at de norske er "helligere" og hører selve jula til), ikke Celine Dion eller Bettan eller DDE så langt øyet rekker, ikke en eneste helga natt, absolutt ingen stjerner som skinner i natt, men derimot en del låter som sannsynligvis er nye for noen av dere. Enjoy!

(linken blir også liggende til høyre i hele desember)

18 kommentarer:

Kristina sa...

Supert! Hiv gjerne ut flere Spotify-lister, liker godt musikksmaken din :)

Glamourbibliotekaren sa...

Klabert! Det kommer flere før jul :)

Anonym sa...

genialt!!!

Leila sa...

Hyggelig med ferdig julemusikkliste til oss:)

Gratulerer med ny "pynt" på bloggen din - utrolig lekkert!

Anonym sa...

Fantastisk herlig førjulsmusikk!

Anonym sa...

Ah! Eple og kanel-te, Aftenposten Innsikt, og en herlig spotify-juleliste. Deilig kveld!!

Ida Victoria sa...

Åh, herlig sammensatt playliste! Tusen takk! :)

Annie sa...

Fantastisk! Mer spotify-lister takk, du har ypperlig musikksmak :) Nyt adventstiden!

Unknown sa...

Kjempefin liste.
Men kremt, jeg skjønner ikke helt hvordan man deler spotifylister med andre?

frøken nellik sa...

Dette blir mange timer glede, tusen takk!Jeg stemmer også i ønsket om flere Spotify-lister, har oppdaget mye nydelig musikk takket være deg:)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk alle sammen, hyggelig at dere liker musikken! Jeg innså behovet for en samling kvalitetssikret julemusikk etter å ha hørt Klem FM sin non-stop-jul ombord i en buss. Jeg bestemte meg der og da, midt i en Brøndbo-aktig radbrekking av "Deilig er jorden", at jeg måtte ta affære og presentere et alternativ for julemusikkglade mennesker. Både lista og mixpoden blir fylt på utover i måneden, så bare klikk dere inn rett som det er.

Trine sa...

Så bra med spotifyliste fra deg! Det passer bra til dagens arbeid og en kopp julete. Ha en fin dag!

Ragnhild sa...

Herleg, tusen takk for nydeleg speleliste! Eg var på ein restaurant her om dagen, der dei hadde laga si eiga Spotify-speleliste som tona ut over høgtalarane (i same stil som på bussen din) - det skjønte eg då det første Spotify-reklameavbrotet kom. Og eg blei rimeleg overraska over at nokon frivillig hadde plukka ut alle dei låtane og verkeleg trudde at gjestene ville lika musikken. Huff og huff, takk og lov for at vi har Glamourbibliotekaren!:-)

fru winther sa...

Takktakktakk, dette var herlige greier. ;)

Christine sa...

Ah, takk! Jeg koser meg på jobb med nydelig musikk og en stor kopp te.

Rosagaffa sa...

Ja til flere spotifylister! Det var genialt. Herlig liste!

Fruen sa...

Spotify hurra! :-) Mere Spotify er fint, både nå før jul og hele året attpå.

Hjertens enig i at Bjarne Brøndbo kan ødelegge mye fint, jeg hørte ham "synge" O helga natt med over en oktav vibrato! Grusomt!!
Men det skal DDE ha: deres sang "Julkortet" er en av de fineste nyere norske julesangene jeg vet om. Fantastisk flott melodi, og en rørende tekst. Anbefales! (Men ikke den versjonen som ligger ute på Spotify, den er en nyere innspilling og ikke så fin. Bjarne blir visst bare mer og mer skjelven ettersom årene går stakkar...)

hege sa...

Tusen, tusen takk!

Populære innlegg