Jeg kommer stadig tilbake til denne perlen fra Prefab Sprout fra fjorårets album "Let there be music". Og jeg, som vanligvis glemmer å høre på tekster når jeg hører på musikk, blir helt rørt av denne - og nikker samtykkende i alt han sier. Dette er et Gesamtkunstwerk; melodi, harmonier, tekst, vakker stemme og fin produksjon smeltet sammen i en høyere enhet. Og den er fin å søke trøst i når man frykter en forflatning i holdningen til musikk og kultur i dette landet.
6 kommentarer:
Takk! En herlig "Oppkvikker"
Nydelig!
Dette var nok ikke helt "my cup of tea". Smaken er forskjellig;)
Å - dette er bare en av mine desiderte favoritter! Har sikkert spilt den hundrevis av ganger.... og går aldri lei.
"..man frykter en forflatning i holdningen til musikk og kultur i dette landet". Kan du utdype dette litt?
Tja, et eksempel kan jo være norske medier med tabloidaviser og kjendisoppslag, radiokanaler med bare et par tusen låter i omløp, eller andelen sendetid realityserier og annen dau underholdning får på tv sammenlignet med kultur- og musikkprogrammer. For eksempel. Men mye mer også.
Legg inn en kommentar