onsdag, desember 29, 2010

Julestemning i stugu

Tidlig morgen. Tenner opp i ovnen. Drikker te.



Granbar i trappa. Dalmatiner i trappa (skytterpremie fra min manns barndom).




Dette telys-huset fikk jeg da jeg var ni. Still going strong!




Bach med to av sine 21 barn.



Årets juletrekule-innkjøp - gammel teddybjørn fra en antikvitetsbutikk i Göteborg.



Arvegods-juletrepynt etter farmor, noe av det beste jeg vet med jula.




I år fant vi ikke juletrelysene, men lysgirlandere i stjerneform fungerer bra som erstatning.







7 kommentarer:

La luz del norte sa...

Ser ut som en fin og avslappende jul med julepynt som minner om barndommen. God jul til deg videre!

Hilsen Solrosa

Kjersti L. A. sa...

Koselig julestue! :-)

Glamourlektoren sa...

Koselig med julepynt som har levd en stund - enten det er kjært arvegods eller funnet på loppemarked med nostalgifremkallende effekt! Selv er jeg en ivrig samler av gammel julepynt - klarer liksom ikke å overlate slikt til en usikker skjebne på loppemarkedet. Tenk hvis pynt som noen kjærlig har tatt frem igjen og igjen, skulle havne i den store, stygge containeren ved loppemarkedets slutt.. En skrekkelig tanke! Derfor har jeg eske på eske, og selv med stort hus kommer ikke alt frem hvert år, da jeg ikke er av den supermaksimalistiske typen, tross alt. Men det får lov til å ligge sirlig innpakket og komme frem en gang i blant og supplere den kjære pynten som henger med fra år til år og som rommer gode minner fra barndom, reiser jeg har gjort, barnas barnehageår og så videre. Elsker den "nye" juletrebjørnen din! Den har nok sin historie å fortelle om noen som pakket den kjærlig ned år etter år. Og så har noen arvinger ikke forstått hva tings betydning egentlig består i!

Hermia sa...

Hihi fina barn han har, Bach :-)
Fina bilder också!

Synne sa...

Så mye fint! Det er hyggelig å snike seg rundt blant pynten og gjøre ingenting iblant. Godt nytt år når den tid kommer!

Trine sa...

Det er så digg å se en blogg som ikke kjører den Norske Interiørblogger-shabbychic-stilen :) :) :) Godt nyttår!

Glamourbibliotekaren sa...

Solrosa: Takk det samme!

Kjersti: Tusen takk! :)

Glamourlektoren: Jeg innså akkurat at jeg har glemt å ta fram snøkula med Pluto inni. Hmm.. hvor kan den være?

Hermia: Ja, er de ikke søte? Dette er Carl Philipp Emmanuel og Wilhelm Friedemann :)

Synne: Takk i lige måde!

Trine: Takk for det! Nei, jeg tror ikke jeg ville følt meg helt hjemme i det bloggmiljøet der :)

Populære innlegg