mandag, mars 28, 2011

Kulinariske gleder på Manhattan

Et lite creperie i Bleecker street med panel på veggene.


Der kan man kjøpe crepes med jordbær og hvit sjokolade - i kremmerhusform.




L'Asso i Mott str (Nolita) har den beste pizzaen jeg noensinne har smakt!!



Tomatsausen var nesten som jordbærsyltetøy (umulig å beskrive). Helt perfekt.





Den obligatoriske svarte teen som etterfølger den obligatoriske grilled american cheese sandwich & fries, som er min lunsj minst annenhver dag når vi er i New York. Og helst her på Tom's restaurant ved Columbia University. (Første sommeren bodde vi rett ved, mao ble en del frokoster og lunsjer inntatt her.)

Og det er den beste dineren.



Frokosten på Library Hotel er heller ikke dum. Når man ikke klarer å velge mellom frokostblanding, jordbær-melon-blåbær-salat eller bagel, får man ta alt.


Vi skulle spise middag med en kamerat, som mente at den indiske kitsch-restauranten i East Village burde være noe for meg. Helt klart! Å spise middag med tusenvis av blinkende lyspærer i alle farger hengende rett over hodet, var en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Maten var god også - jeg spiste grønnsaker og spinat.

Ser det ikke lovende ut??




6 kommentarer:

Synne sa...

Åh, den indiske restauranten fikk jeg lyst til å besøke! Så herlig!

koristen sa...

Og jeg som var sulten nok fra før... herlig så det ut! Alt sammen!

Nanne sa...

Ser ut som om du har hatt en fantastisk tur! Deilig med et lite avbrekk fra vinternorge, vil jeg tro:) Herlige bilder!

Katrine sa...

I am sitting in the morning at the diner on the corner...?

Men grønnsaker _med_ spinat? Er ikke spinat en grønnsak? (Men jeg skjønner hva du mener, jeg går alltid etter saag/palak-rettene på indiske resturanter. Og jeg er bare spinatgrønn av misunnelse på den NewYork-vårturen.)

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: You should!

Koristen: mm..

MyFavouriteThings: Ja, veldig fin tur, vi trives så godt der og returnerer med jevne mellomrom.

Katrine: The very one! Og grønnsaker med spinat; du har helt rett i at det høres teit ut, kom bare ikke på noen bedre måte å beskrive det på. En av saag-rettene, definitivt.

Katja sa...

Å, Panna II spiste vi også på da vi var i NY örste gangen , etter anbefaling fra en kompis. Kjempemorsomt sted, og god mat :-)

Populære innlegg