mandag, februar 13, 2012

Lørdagshygge

Lørdag fikk jeg besøk av en venninne, og derfor pyntet jeg med den nydelige heklede løperen jeg fikk av min svigerbestemor til jul. Er den ikke fin??



Jeg bakte scones i en fei. Det finnes ikke enklere ting å lage! (Ingrid Espelid Hovig-versjonen fra en av hennes kokebøker, forenklet kraftig av meg når det gjelder selve utformingen av deigen på plata) 



 
Nam. 


Og jeg laget en bitteliten marengskake, med noen gigantiske jordbær på toppen som er alt annet enn økologiske. Utrolig nok smakte de jordbær, selv om de så virkelig plastic ut. Skummelt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

hei galmourbibliotekaren! har du lyst å legge ut scones- oppskrifta di? Rømmekaka di har blitt ein bakeklassikar, sjølv for meg som aldri bakar! :D Hadde vore morosamt om sconesoppskrifta di kunne bli det også! Klem, Mia.

Glamourbibliotekaren sa...

Hei, jeg tror ikke jeg skal begynne å legge ut oppskrifter fra bøker; jeg tar ikke noe credit for den. Men den er virkelig HELT basic altså, ikke noe hokuspokus. Søk på nettet, du finner helt sikkert tilsvarende.

Anonym sa...

Så koselig! Hygger meg med at du også, som er 10-15 år yngre enn meg, synes det er fint med hvite hekleløpere og potteblomster. Det har liksom vært så "ut" i vår minimalistiske tidsalder. Selv er jeg veldig glad i mine løpere, og i dem som heklet dem! Glamourlektoren

Glamourbibliotekaren sa...

Vi har arvet og fått så mye fint etter bestemødre, så det er jo synd om det bare skal ligge i skuffer! Dog er jeg litt redd for å søle på dem. Men det finnes nok noen kjerringråd!

Populære innlegg