mandag, februar 13, 2012

Oscar: The Artist


F A N T A S T I S K !!!!!!


Her er min Oscar-favoritt i år, det kan jeg si allerede nå! 


"The Artist" er rett og slett en stumfilm som handler om overgangen fra stumfilm til lydfilm på tjuetallet. Tematikken er ikke ulik "Singin' in the rain", men historien er litt annerledes. Hovedrolleinnehaver Jean Dujardin er så å si Gene Kelly når han smiler til kamera i begynnelsen, og den kvinnelige birollen Bérénice Bejo er smellvakker og meget sjarmerende. Begge er nominert for sin innsats, regissøren likeså, og filmen er nominert i klassen beste film. Ti nominasjoner totalt (kostymer, musikk, manus osv)










Og her har vi filmens virkelige stjerne! Uggie, ni år gammel Jack Russell terrier! Han står også for filmens mest rørende scener. Han burde vært nominert for beste bikkjelige birolle. Han har jo en konkurrent i Arthur fra Beginners. 


I tillegg er filmen stappfull av fin musikk, vakker scenografi, nydelige kostymer og spenstig dansing! 
En tjuetallsrenessanse er helt klart i gang. 

Filmen har premiere den 24.02, to dager før Oscar, så planlegg helga nøye!

5 kommentarer:

Ine sa...

Den har jeg kjempelyst til å se, skal kjøpe billetter snarest. Gleder meg til Oscar!

koristen sa...

Må sees, og sånne terriere er sååå fine :-)))

Synnøve sa...

Gleder meg, og takk for apetittvekker! Og skal vi ta BAFTA-utdelingen som en forvarsel til utfallet av Oscar-utdelingen, kommer filmen til å gjøre storeslem!

fru winther sa...

Tjuetallsrenessanse kan man like :) Det ser absolutt ut som en film som må ses!

Stine Arkeologine sa...

Ja denne ser så fin ut! Rekker dessverre ikke å se den før Oscar her jeg bor. Men det er en trøst at "Midnight in Paris", som jeg ikke fikk med meg på kino, venter i DVD-utgave hjemme. Nå er det ikke mange dager igjen. :-)

Populære innlegg