lørdag, august 25, 2012

Toscanabilder, del 3

Vi tok noen fine dagsturer. Lucca ligger bare en knapp time unna. 


 En vakker by! Vi var her mye i 2006, og det var koselig å komme tilbake.




 Siena, og katedralen som var kunsthistoriepensum for meg og sikkert flere av dere.


Gelateriene er noe av det jeg savner aller mest... Appelsinis, mintis, kokosis!


Stakkars varme trommespillende gutter. 37 grader, stekende sol og vindstille i en by omgitt av høye murer. 


Vinci, byen geniet Leonardo kom fra, måtte vi også besøke. 


Vinci er en yndig liten by!


Og kanskje noe av det mest toscanske jeg har sett. 

3 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Dobbeltsukk! <3

Lise B sa...

Vi har vært i Liguria vi nå. Neste gang blir det Umbria/Sør-Toscana igjen!Lucca er en av mine yndlignsbyer,ja sammen med Siena, Firenze, det er yndlingsbyer over alt!

Ellen sa...

Sukk, sukk, sukk! Å ja jeg så den katedralen på høstkurs for hovedfagstudenter i 1997! En dag håper jeg å se alt igjen og ha goood tid. Fin blogg du har!

Populære innlegg