søndag, august 25, 2013

Den siste uka via Instagram - del 1

(Et forsøk på å blogge fra iphone..!)

Vi har det så fint her i Provence! Våkner tidlig om morgenen, drikker te, hører på Mozart, hører rådhusklokka slå hver time... Kjører til andre småbyer i omegn, bader, leser, spiser god mat. Vi kunne gjerne bo her i lengre perioder. Jeg kunne hatt en liten kafé ved fontenen og servert te...

C'est la vie!



Det blir knapt franskere.



    
Nabolaget.



Fra markedet kommer jeg hjem med brød og blomster i kurven min.



Frokost på balkongen vår.



Middelhavet! Her i Frejus, hvor vi badet her en kveld.


Bakeriet nedi gata, hvor vi kjøper brød hver morgen (og croissanter og pain au chocolat...)










7 kommentarer:

Regnboge sa...

Vakkert, altso!

Hermia Says sa...

Ljuvligt!

Stine Arkeologine sa...

Det ser helt herlig ut!

Ida sa...

ser helt fantastisk ut!

Synne sa...

Akkurat slik skal det være, hoho!

Anonym sa...

Ikke vært utenlands i sommer (bortsett fra i Sverige, da!) - og nå kjenner jeg at det rykker ekstra i reisefoten og i skattepengene (raust i år) som står og godgjør seg på sparekontoen..!

For en deilig ferie dere må ha hatt! Heldigvis er det ennå sommervær her i Oslo-området, så man kan i hvert fall nyte det! Vi satt på "nærpiazzaen" her om kvelden og det så absolutt ikke ut som Provence - men vi lukket øynene og følte at vi var på sydligere breddegrader likevel :-) Hilsen Glamourlektoren

Anonym sa...

oh lala! Jeg håper du liker noen lokale oppskrifter som for eksempel: "piperade", egg à la provençalsk salat nicoise brød Bagna, med en god "Côtes de Provence" er en stor verdi i ferie. (Jeg lærte nylig at min familie av min oldefar ukrainske produsere vin i Provence, og i Alsace, vil jeg se disse "vakre" skjule, "salon du vin" snart! ). For meg er det også den sørlige havsalt og lys swing bølge spray, eller den kraftige Mistral og Tramontane pa hver svømmetur . men det er også godt å nyte skyggen av "platanes" i den varme solen og duften av en brann tre bladene i sin hule av en liten landsby torg. Jeg ble fortalt at det kunstutstilling (popesses) til Avignon er interessant. lykke til med "klassisk radio!" bruno

Populære innlegg