fredag, mars 21, 2014

Glamorøs fredag



God morgen på denne glamorøse fredag, nr. 410 i rekken, tenk på det! Her på hjemmekontoret er dagen godt i gang før kl åtte, jeg har vært ute og matet fuglene i morgensola, og plukket inn en liten blomsterbukett fra hagen - krokus, eranthis og snøklokker som står ved siden av meg her. Helgen bringer mer jobb (hyggelig jobbing), Wes Anderson-premiere og ellers håper jeg å bli ferdig med boka jeg leser. 

Dagens antrekk er heller casual, men jeg har piffet det opp med Chanel no. 5. God te på kanna, en bunke fine plater, godt humør, sol utenfor verandadøra. Hurra!

Ha en fin dag alle sammen, og vennligst legg igjen fredagsrapporter dere også!



(nb! Mellomlagring på skjenken bak der grunnet baderomsoppussing - alt fra kjøkkenhyllene måtte tas ned) 


26 kommentarer:

Siri sa...

Dette er en ualminnelig glamorøs fredag, ettersom det er den første på seks uker hvor jeg har våknet opp i min egen seng. Baderomsrenoveringen har endelig kommet så langt at jeg har kunnet flytte hjem igjen. Halleluja! Dagen i dag - og egentlig hele helgen - skal dels tilbringes i det nye badekaret, og dels brukes til å rydde og komme i orden igjen. Ellers har jeg absolutt ingen planer, og det er en fryd. Parfymen min har dessuten dukket opp igjen etter alle disse ukers fravær, så i dag lukter jeg av Guccis Flora Glorious Mandarin.

Anonym sa...

Rosa joggesko og Prada Candy parfyme.
Grå cardigan over svart topp med sølvfarget hjerte. Jeg skal også se The Grand Budapest Hotel i helgen håper jeg.

Stine Arkeologine sa...

Minstemann våkna før 6 i dag, så jeg har hatt en lang formiddag allerede med frokost, kaffe, snømåking, spasertur til skolen og jobbing på hjemmekontoret. Heldige deg som kan plukke inn fra hagen allerede! Mine kostbare spirer ligger nå godt innpakket i et mykt teppe av glava og snø. Håper de greier seg der inne en uke eller to til varmegradene er tilbake. Snøklokker og påskeliljer og krokus ville vel klart seg uansett, men jeg tror ikke de fem centimenter lange peonene mine setter pris på tjue effektive kuldegrader om natta. Jeg er altså på jobb, men tenker mer på vår og sånt og det er godt at det er fredag! Her er antrekket foreløpig ullundertøy og skistrømper, men det skal ta seg opp etterhvert og parfymen er iallefall god (Boucheron Jaïpur) og det er fint å være hjemme.

Riktig god helg til deg og alle på besøk her inne. :-)

Annette sa...

God fredag!
Sol! Hurra :-)
I ettermiddag skal jeg og samboeren spenne på oss skiene på Frognerseteren, gå litt og så finne oss en fin teltplass for natten. Der vanker det biff, hjemmebrygget øl og hygge. Og på en så fin dag som denne må jo det bli bra.
I går fikk ei venninne dårlige nyheter om kreft hos en i nær familie, og det minner meg på at det er viktig å ta vare på de rundt seg og fortelle dem at man bryr seg om dem. Glamourbibliotekaren, du er en av de som formidler gode verdier og jeg setter stor pris på deg og bloggen din i disse tider som er preget av et høyt forbruk og fokus på utseende og materielle ting. Takk for at du minner oss om å nyte de hverdagslige øyeblikkene og å glede oss over menneskene rundt oss.
God fredag og helg!

Kristine sa...

Det er glamorøst nok at solen stråler i hovedstaden og at vi nå er på den siden av vårjevndøgn der dagslystimene er flere enn nattestimene!

Lukter ellers godt av Tom Fords Sandalwood Blush og har mascara for en gangs skyld.

Glamourbibliotekaren sa...

Annette: Takk for hyggelige ord, og alt godt til venninna di med familie. En kompis mista kona si i kreft tidligere i vinter, det rammer så tilfeldig og man er aldri forberedt på sånt. Uhyggelig.

Maje sa...

Teen er en ganske alminnerlig Earl Grey i dag (men i kveld skal jeg brygge en kanne med Jasminte fra Solberg & Hansen), ute skinner solen og vinden sørger for rask snøsmelting. Jeg er så klar for vår, men prøver å smøre meg med tålmodighet. Er det noen som har tips til fine blomsterløker til blomsterbedet i det nye huset mitt? (Mest morgen- og formiddagssol der i det aktuelle bedet..)

Glamouren ivaretas av et herlig, nytt skjerf jeg nettopp kjøpte på Gran Canaria og dagens duft er DKNY pure og det er EOS mint på leppene.

Ha en riktig god helg! (Og ekstra tanker til Annette og hennes venninne..)

Anonym sa...

Fantastisk fredag! Solen skinner og jeg tar avspasering halve dagen for nettverkslunsj, alltid både nyttig og svært hyggelig. Glamour: "festgenser" selv på jobb.

Helgen vil bestå av spennende basketballkamper samt middagsselskap hos venner.

God helg!

Trude

KariM sa...

For en fantastisk morgen her i hovedstaden! Jeg somlet så godt jeg kunne fra bussen og inn på jobb - det er så deilig når vårsola varmer! Sitter nå ved plassen min og titter ut på blå himmel, og skulle ønske jeg var der ute. Bare 7 timer til nå...

Glamouren består i en litt merkelig gammel kjole og høye hæler (det er sjelden glamour for meg!).

Helgen er ikke så full av planer (digg!) bortsett fra et bursdagsselskap for en meget god venninne. Og kanskje det er på tide å begynne å stelle litt i hagen? Iallefall så frø inne.

God helg alle sammen!

HildeSofie sa...

Riktig glamorøs fredag til alle!
Ute skinner sola, og jeg har mørkerøde strømper og fredagskjole på, akkompagnert av Chanel Chance.

Akkurat som Annette over her har jeg også fått sjokkbeskjeden om kreft hos noen nær meg - for min del fra ei venninne i dag morges, og jeg er fortsatt litt satt ut. Prognosene er heldigvis gode, men det fikk meg til å innse to ting: 1: man må leve og nyte mens man kan og 2: vi må sjekke brystene våre jevnlig, damer!!

Helgeplanene tok en uventet vending på onsdag, da kjæresten min plutselig spurte om ikek vi skulle ta en tur til Bergen. Så jeg har pakket regnfrakk og et par bøker, og ikveld sjekker vi inn på Hordaheimen. Tips til fine kafeer og butikker i vestlandets hovedstad mottas med takk!

En riktig god helg ønskes alle :)

koristen sa...

Glamorøs fredag markeres med nye lyseblå jeans, hvit skjorte og smykker fra Snö. Duften er Elizabrth Ardens "Green Tea", vårlig og deilig.

Jeg ser frem til innkjøp av tulipaner, opphenging av nye stuegardiner, noe hyggelig lesejobbing og søndagstur med fin kusine i løpet av helgen.

Gode tanker sendes til Annette og venninnen hennes, og det hun sier om bloggen din er jeg helt enig i :-)

God fredag og god helg til Glamourbibliotekaren og alle andre!

Julia sa...

Glad glamourøs fredag! Tyvstartet helgeglamouren med bubbel igår, da jeg fikk vite at jeg har kommet inn på doktorgradsprogrammet jeg søkte, hurra! Så fra høsten av vil mine fredagsrapporter være stemplet fra Morse, Lewis og Hathaways tjenestested.

Glamoureffekter sålangt er kaffe og hjemmelaget granola, skal løpe en tur og bake muffins til felles lesesalsslaver. Tenker videre i retning penere hverdagskjole for venninnedate, og håper å kunne møte familiens nyeste tilskudd (fire dager) i helgen. Gled dere til Hotel Budapest! Trengtes på førpremieren på Rockefeller med resten av hovedstadens hipstere, og filmen anbefales på det sterkeste. God helg til alle :)

Frøken Desibel sa...

Gledelig fredag:-)

Jeg har hatt en veldig god jobbeuke for første gang på veldig lenge, og det kjennes så utrolig godt. Så i dag tas det helg med veldig god samvittighet.

Tjuvstartet glamorøs fredag i går kveld med hyggelig venninnemiddag som fikk en litt trist avslutning som nevnt av Annette ang felles venninne. Men nettopp da er det så utrolig godt å kunne være sammen, grine litt sammen, le litt sammen, holde rundt hverandre og vite at vi er sterkere på grunn av hverandre:) Jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har så flotte venninner!

I dag venter en pizzadeig som har fått heve hele dagen på meg, etter jeg er ferdig med trening. Så er det sofatid før morgendagen bringer spilling og påfølgende konsert i Kolben. Tror det blir bra:)

Håper alle får en fin fredag og helg:-)

Glamourfilologen sa...

Glamouren denne fredagen (i likhet med forrige, oppdager jeg dessverre nå), består av selvstrikket genser i modell "Audrey" (ribbestrikket, med båthals og strikket blondekant)av britiske Kim Hargreaves, samt perler i ørene. En smule Audrey-faktor m.a.o. Gleder meg til herlig helg med familien + venninnelunsj i morgen.

Jeg vil også takke Glamourbibliotekaren for en koselig og positiv blogg, som er fin å lese bestandig. God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre:-)

namnam sa...

God glamorøs fredag!
I det ytre er det nok mer casj enn glam her i dag, men sola skinner, snøen smelter, sjefen er på reise, og kantina serverer fredagsgrøt i lunsjen, så ingen klager herfra.
Mine helgeplaner er i likhet med flere her å få med meg den nye Wes Anderson-filmen. Ellers ingen vidløftige planer. Etter flere dager på jobbreise er det deilig å bare være hjemme. Hvis været holder, så kanskje går det an å slikke litt sol på balkongen.
God helg til alle!

Anonym sa...

Avspaseringsfredag! Har vært til osteopatbehandling, lest bok på kafé, og etter å ha spist skal jeg sove en halvtime tenker jeg! Ah, så glamorøst. I ettermiddag er vi bedt på middag hos venner. I morgen har min kjære og jeg barnevakt, så da skal vi i likhet med de fleste andre her, se Hotel Budapest. I dag er det verdens poesidag. Gratulerer!

Mari sa...

Fantastisk fredag i hovedstaden! Jeg har feiret med en liten joggetur med frisk vind i håret, og nå slapper jeg av med en deilig, improvisert salat. På bordet står en fyldig bukett med liseanthus, og bak øret har jeg Dolce Gabannas Flora. Alt klart for helg, med andre ord!

Marit E sa...

Dagens glamoureffekt er yndlingstoppen, sol, og glitrende konfetti-neglelakk som gjør det litt mer festlig å skrive masteroppgave!

.mette sa...

Fri! Solen skinner - ut i skogen. Skarpt i lufta - vi er jo bare i mars - men flott ute likevel. Huset er blåst, veldig klar for helg! Glamourtingen får vente til kveldens middag. Bare ektefellen og meg, men ja, jeg tar på en kjole. Fredelig helg til alle og kom dere UT!!! .mette

Hilde 1981 sa...

God fredag! Helgen starter på flyplassen i Bergen etter å ha tilbragt 2 dager på jobbseminar med nydelige kollegaer. Nå nærmer det seg flytur hjem til østlandet :) I helgen: 4 barn i heimen (2 av dem låner vi) , besøk, sannsynligvis litt hobby-tid med barna i form av peiling, maling etc. Forhåpentligvis godt med søvn, litt mosjon , en god film eller to. Og så må reiseregninger registreres og arbeidsplan oppdateres. Julia: Gratulerer med opptak på Phd-program!! Og Annette: uff og isjj... Livet slår oss midt i trynet noen ganger...

Hazel sa...

Min uge har været utroligt blandet. I fredags fyldte min kæreste 35 år, vi var på restaurant at spise 7 retters middag, og jeg gav ham to billetter til en koncert med Anna Netrebko(!) i juni næste år. I tirsdag fik jeg at vide, at min mormor sandsynligvis har kræft - og at jeg selv med 99% sikkerhed har MS. Så denne weekend skal udelukkende handle om at slappe af og nyde de små ting så meget som muligt. I dag har jeg derfor taget en Diors Tendre Poison og en gammel favoritnederdel på, købt en ranunkel og drikker en fantastisk te, som min gode veninde var så sød at give mig i onsdags.

Kristin sa...

Nyter en stille fredag i en tom leilighet. Kjæresten har reist fra meg, men det er heldigvis ikke verre enn at han kommer hjem søndag kveld.

Hilde Sofie: Litteraturhuset i Bergen har en utrolig trivelig cafe; Kolonialen. I smågatene der den ligger er også ett av Bergens mest sjarmerende strøk. Ellers er cafeen "Smakverket" på KODE (Kunstmuseene i Bergen) et herlig sted. Bergen er bra!

.. Og til alle dere andre som er ute på reise eller bruker helgen til å planlegge: dere bruker vel den helt geniale reiseplanleggingsappen stay.com? Den er utviklet i Norge og er helt suveren. Anbefales!

God fredag alle og til glamourbibliotekkaren.

Ps, neste gang jeg skriver innlegg kan jeg skrive om min fantastiske sjef. Denne uka har jeg fått introduksjon til Brahms sene verker.

Glamourbibliotekaren sa...

Hazel: Knus!!!!!!

Hazel sa...

Tusind tak! <3

Maren sa...

En sen rapport, men jeg rekker det akkurat. Fin fredag i dag, med skolefri og togtur hjem til mor og far. Begynte på "Og været skiftet og det ble sommer og så videre" på toget, jeg elsker følelsen av å begynne på en ny bok! Helga blir rolig og uten andre planer enn å ha helg og fri. God helg til deg og alle!

Annette sa...

Takk for tilbakemelding på min post, og så håper jeg at helga blir fin :-)

Populære innlegg