lørdag, juni 28, 2014

De siste ukene via Instagram, del I.


En del av lavendelhagen vår, med stein som er fin å gå barfot på mellom kassene. 



Johan Borgen og ting fra hagen: Jordbær og mynte. 



Dette synet møtte meg hver ettermiddag når jeg gikk gjennom grinda tidligere i juni. 



De to aller første hagejordbærene i år!


Denne møtte jeg klokka halv sju en morgen. 



Sommerkveld med flagrende gardiner og velduftende roser. 



Fire King-koppen kler peonene, som blomstret helt uimotståelig de første par ukene i juni. 



Måtte pynte på badet også. 


En liten fjelltur!



Velduftende kaprifol i soveromsvinduet. 



Al fresco cooking. Her laga jeg gazpacho. 



King Crimsons "Red", en juniklassiker. 



Elsket og hatet, pene er lupinene i allefall. 



Og det er syrinene også (elsket og pene, ikke hatet!). 
I år ble sesongen så altfor eksplosiv og kort!



(jeg er @glamourbibliotekaren på Instagram)


2 kommentarer:

Salome sa...

Syrinene er riktignok pene, men de er også elsket og hatet! Syriner står på Norsk Svarteliste over fremmede arter som kan utgjøre en trussel for norsk natur. De er såkalte «hagerømlinger».

Men de dufter godt da!

Anonym sa...

oh oh! Jeg er misunnelig på din lavendel! heldig å ha en doe noen få meter i hagen når du våkner opp (i fjor på ferie, hadde jeg naer 50 meter). Jeg elsker peoner, selvfølgelig er de dronninger av huset, og enda vakrere i dette badet (akkurat nå jeg roser). (Du er heldig, å ha hatt i blomst så sent.). syrin er alltid en flyktig skjønnhet ( onsker jeg en annen type blomstring av mitt lys rosa syrin, men nå hadde jeg noen store vakre fiskeriene;., og en stor mengde aprikoser begynne å ha vakre farge. (bruno )

Populære innlegg