mandag, september 22, 2014

Høstmusikk



Jeg må slå et slag for en høst-spilleliste jeg satte sammen for noen år siden. Radio Glamourbibliotekar vol. 14, som jeg hørte på i dag tidlig på vei til jobb, var akkurat det jeg trengte en mandag morgen. Ella Fitzgerald synger "Angel eyes", Paul Simon er med, Radka Toneff likeså, k.d.Lang, Bud Powell, Rosemary Clooney, Prefab Sprout, og ikke minst - Nat Adderleys nydelige melodi "The old country" blir tolket helt ypperlig av Kirsti Huke. Jeg ble like lykkelig for hver låt som kom. 

Ny høstmusikkliste kommer naturligvis snart også, men inntil videre er denne noe av det beste man kan høre på akkurat nå. 

RADIO GLAMOURBIBLIOTEKAR VOL. 14


4 kommentarer:

Kristin sa...

Takk for påminnelse om spilleliste! Så et spørsmål fra fast leser: var det ikke slik at du en gang i tiden var på jakt etter en fersken-te? Altså en ren *peach* uten andre frukter? Jeg fant en på en tur fra Twinings nylig og kjøpte med en pakke i tilfelle du fremdeles var på leting.

Glamourbibliotekaren sa...

oooh! Send meg mail, please! :) glamourbibliotekaren @ yahoo . com

KariM sa...

Jeg er ekstra glad i høst- og julelistene dine (selv om jeg gjerne lytter på de andre også, altså)! Det er liksom som om musikk blir enda viktigere når mørket og kulda kommer sigende, og da er disse listene perfekte :)

Glamourbibliotekaren sa...

Hyggelig å høre! :)

Populære innlegg