søndag, januar 31, 2016

When it happens to you - a novel in stories / Molly Ringwald. - London : Simon & Schuster, 2012. - 240 p.


Fin helgebok! Sola har flommet inn her to dager på rad, og varmet meg i fjeset mens jeg har sittet og lest litt innimellom. 

Molly Ringwald, den evige bratpack-heltinne, har skrevet et par bøker. Denne kom i 2012, jeg fikk den til jul samme år, og nå kom den fram igjen da mine venninner plukket ut lesestoff til meg i teselskapet forleden søndag. "When it happens to you" er en litt vemodig roman bestående av kortere historier om forskjellige mennesker som har tilknytning til hverandre på ymse vis, noen ganske perifere, men tilsammen gir de et mer nyansert bilde av hovedhistorien - og det funker bra. Skrivestilen minner litt om Lisa Jewells. 

1 kommentar:

Maja sa...

Jøss, ante ikke at det bodde en forfatter i vår heltinne Molly! Så gøy.

Populære innlegg