lørdag, april 23, 2016

Sometimes it snows in April


Iskald Oslo-morgen! Jeg ruslet rundt i Botanisk Hage som en del av min årlige magnoliaovervåkingstradisjon, og kunne konstatere at snømagnoliaene ikke har kommet så veldig langt i blomstringen ennå. Faktisk blomstrer de bare i toppen, ikke sånn at man kan stå rett under og inhalere den nydelige duften. De trenger nok noen dager til på å godgjøre seg. 


Men pent er det jo, høyt der oppe. 


Dog holdt jeg på å fryse ihjel, så en kopp varmende sencha på Munchmuseet var redningen. Inne i vinduet, i sola. Med jakka på. 



Etterpå dro jeg til bibliotekbaren på Bristol i afternoon tea-selskap, og på vei dit begynte det jammen å snø mens sola skinte. I april.  

Prince, altså. Han eier for alltid en stor del av mitt hjerte. 

5 kommentarer:

Ragnhild sa...

Det ser jo riktig so lovande ut med tanke på blomemengda! I fjor planta vi eit ørlite magnoliatre (med berre tre blomar) i hagen, og eg er veldig spent på å sjå om det blir blomar på det i år.

Glamourbibliotekaren sa...

Ragnhild: Absolutt lovende, trærne i Botanisk Hage er alltid helt praktfulle når det blomstrer for fullt der. Som å stå midt i en sky av velduftende magnoliablomster! Den ene magnoliaen i hagen min har begynt såvidt å blomstre, men jeg ber den holde igjen litt siden det fremdeles er kaldt her. Flere hundre knopper står på vent! Den andre er smart og venter litt til :)

koristen sa...

Men fikk du med deg rhododendronene i Botanisk hage? Med hundre humler i? Til og med joggerne sakket farten forbi dem da jeg var der i begynnelsen av forrige uke :-)

X sa...

Så mange flotte bilder, materalisten i meg lurer på hvilken nydelig brun veske du har?

Glamourbibliotekaren sa...

Koristen: Nei, det var så kaldt at jeg løp inn på Munchmuseet for å varme meg! Får ta en større runde i hagen til helga :)

Sykepleiern: Den er kjøpt på en veskebutikk i Paris for noen år siden, aner ikke om den har noe kjent merke :)

Populære innlegg