tirsdag, juni 21, 2016

Dagen i dag

La oss ta en titt på this day in Glamourbibliotekaren history! (Altså bloggens)
En ganske ordinær dag, midt i kalenderåret. 


21. juni 2015 vasket jeg flasker mens mannen min plukket inn rabarbra og lagde saft. 

I 2014 shinet jeg litt på gjesterommet og hengte opp sommerlige gardiner. 

I 2013 var jeg på pilegrimsferd til Johann Sebastian Bachs hjemby Leipzig. 



I 2012 feiret vi årets lyseste natt ved å sitte ved sjøen til jeg nesten sovna. 



I 2011 var jeg begeistret for Woody Allens "Midnight in Paris", som akkurat var kommet. 

I 2010, som i mange år før og etter, var vi i Risør på kammermusikkfestival. 



I 2009 tipset jeg dere om at "Hannah and her sisters" gikk på tv. 

I 2008 lovpriset jeg daværende Kaffe Grams gulrotkake. 



I 2007 var jeg hjemme i mammas hage. 


Og i 2006 forberedte jeg meg til bryllup! Den 21. juni var jeg åpenbart på hudpleiesalong. 


Det er morsomt å ha en blogg så man kan gå tilbake og mimre på denne måten. Akkurat disse bildene representerer ikke nødvendigvis noen highlights (ikke alle i alle fall, haha!) - men det er uansett en slags dokumentasjon over hva jeg drev med akkurat denne dagen.

Det ligger mye i bloggarkivet som jeg nesten har glemt!



7 kommentarer:

Anonym sa...


Tusen takk for en flott sommerlig oversikt! Litt av en dagbok dette.

Randi sa...

Skjønner hvor du har hageinteressen fra! Mammas hage 2007 - nydelig! <3
Enig med Anonym over; litt av ei dagbok!

Stine Arkeologine sa...

Mye forskjellig, men felles for alle disse 21. juniene er at du gjorde og viste fram noe fint! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Ja, det blir jo en fin dagbok over gode minner og gledelige ting av mange ulike arter!

Randi: Det har du nok helt rett i! Hagen hennes er veldig fin.

Stine Arkeologine: Det er sant! Tenkte jo ikke på det sånn, men det var en hyggelig vinkling :)

Norsklektoren sa...

Kjære Glamourbibliotekar
Min søster vil hente rabarbra i hagen til svigers mens den ennå er spiselig, men fryseren begynner å bli full, og hun liker bedre å lage ting av fersk rabarbra. (Den blir visst litt vannete etter en tur i frysen.) Hun vil derfor gjerne lage noe nå, som hun ikke trenger å fryse, men som kanskje kan holde seg litt. Har du noen gode tips? En god oppskrift på rabarbrasaft, for eksempel? En god kake/pai? Hun vil ikke lage kompott.
Med vennlig hilsen norsklektoren.
PS. Jeg har latt meg fortelle at rabarbraen ikke skal spises (plukkes) etter Sankt Hans, men søsteren min mener at det går fint siden det hele tiden kommer nye skudd, og det bare er de gamle skuddene man ikke bør spise. Hvordan stiller du deg til det? DS.

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Helt enig med din søster, man kan fint spise den utover sommeren så lenge man plukker jevnlig. Gamle skudd er ikke noe særlig. Jeg lagde Underbara Clara sin rabarber-kladdkaka her om dagen, sjekk bloggen hennes! Ellers tror jeg jeg googla rabarbrasaft og laget den første og beste, det ligger mange oppskrifter der ute :) Lykke til!

Norsklektoren sa...

Da tror jeg vi går for kladdkaka! Og muligens saft :)
Tusen takk!

Populære innlegg