søndag, september 04, 2016

Sommeren 2016



Sommeren 2016 vil jeg nok alltid huske. En lang sommerferie, mye fint vær, mye tid i hagen og på verandaen, mange koselige reiser, og ikke minst: mange tanker om hvordan framtiden blir. Dette var den siste sommeren hvor vi er bare to. Neste sommer blir helt annerledes - og enda, enda finere. 


Hagen var en DRØM i år. Aicha-morgener, hageselskap, peoner i hundretall. 



Jeg drakk te over hele hagen, det var bare å flytte med seg bord og stoler, overalt var det noe fint å se på. 




og apropos te - i år tok vi det årlige bursdags-hageselskapet innendørs, siden det regnet katter og hunder akkurat den ettermiddagen. 





Vi feiret ti års bryllupsdag! Da dro vi på sommerens første ferietur; til Skåne og Österlen. En veldig fin feiring av ti år som mann og kone! 






Ikke minst pensjonatet vi bodde på!






Selve bursdagen min feiret vi i en av mine drømmehager, Mandelmanns trädgård. Høner spaserte på veien foran oss. Koselig. 



Vi feiret også med jordbær på en lang hvit strand uten land i sikte. 






Vi tok flere hagevandringer her i bloggen. 



Jeg plukket inn slike buketter. 




Dette var en sommer hvor en av mine yndlingsartister slapp ny plate. 



Jeg leste mye, som vanlig. (mer om det senere)



En av sommerens utflukter gikk til kysten. 


En annen gikk til mammas hage. 


En tredje tur gikk over fjellet til bl.a. Odda. 



Mange tidlige morgener i sola på frokostplassen vår. 


Og som nevnt på morgenbenken min, ved Aïchaen!


Mange, mange dager og kvelder på verandaen og vår nye fine slagbenk som mannen min snekra i mai!


Turer ned til sjøen. Lese, bade, slappe av i fluktstol. 


Feriegjester medfører velduftende sommer-klestørk i varm vind.







Det har vært en ordentlig fin sommer! Vi har vært mye sammen bare vi to, og det er så fint å vite at man trives så inderlig godt i hverandres selskap etter alle disse år. Det tror jeg er et veldig godt grunnlag når man snart skal bli tre! 

Og nå i morgen er det tilbake på jobb, og jeg vet jeg har glemt passordet mitt. Tidenes lengste sommerferie har sørget for det. Men først skal jeg uansett drikke te i morgensola. 




7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint <3

Clara A. Hagtvedt Lunndal sa...

For en fin sommer! Og så utrolig spennende og koselig høst dere har i vente! Selv saumfarer jeg for tiden bloggen for Göteborg-tips, siden kollokviegruppa fra studietiden (kan det være 13 år siden den ble formet?? *gisp*) snart skal på bibliotekar-tur.

Leste ellers høstinlegget med stor glede, og er full av fryd over at favorittårstiden min endelig er her. Ser dog med skrekk at det fremdeles er sommertemperaturer i Göteborg (slikt har vi lagt fra oss nordpå for lenge siden!), og bekymrer meg for at det ikke skal være trenchcoat-vær likevel. :/

Ønsker Glamourbibliotekaren og alle lesere en strålende semptemberuke!

mbl_spl sa...

Tusen takk for flott sommeroppdatering. Selv har vi en tidlig høstferie med bading som hovedmål, Adriaterhavet!
Gled deg til barnefødsel og babytid, ser tilbake på min tvillinglykke for over 20 år siden som det beste minnet i livet.
Din hage og din sommer,dine bokoppdateringer og livsopplevelser gir inspirasjon i både hverdag og helg.
Lykke til i høst ��������

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Takk :)

Clara A. H. Lunndal: Så koselig å høre at du liker både sommer- og høst-innlegg, og (forhåpentligvis) finner inspirasjon til Göteborg-reise! Riktig god tur! :)

mbl_spl: Tusen takk for det! :) Og takk for hyggelige ord!

Anonym sa...

Haha! Glemme passord etter ferien vet jeg alt om! Kan heller ikke fordra når jeg får melding på PC'en at "Passord må skiftes innen..."
Hegepege

Ingvild S L sa...

Bildet av vogna i hagen er fortsatt et av de koseligste jeg har sett i sommer, så glad på deres vegne :)

Glamourbibliotekaren sa...

Hegepege: Tror jeg måtte bytte passord fire ganger i går før systemet lot meg slippe til :D

Ingvild S L: Så hyggelig å høre, takk for det! :)

Populære innlegg