mandag, oktober 24, 2016

Babymoon


Vi to, som har reist på så mange turer sammen i tosomhet i alle år, i mange land og byer og vært hverandres beste reisekamerater, fant ut at vi måtte ta en siste liten ferie mens vi fremdeles er bare to. En såkalt "babymoon", et nokså fjollete uttrykk, men hyggelig konsept! Å dra til et rolig landlig sted hvor man kan prate mye og slappe av føltes som det mest naturlige. Storby var ikke tingen nå. Valget falt på et lite pensjonat, Villa Sjötorp, i Bohuslän. Det var nydelige høstfarger nedover kysten, det blåste, løvet danset rundt oss - perfekte forhold for å være innendørs med en jumbokopp te og ei favorittbok det er lenge siden jeg har lest. Og pakke seg inn i sengetøy av lin. 



At stedet minnet om Stars Hollows "Dragonfly" gjorde virkelig ingenting! En koselig veranda hvor man hadde utsikt mot fjorden, og en gigantisk bøk (mener jeg det må være) med en huske i. Jeg har aldri husket i et så høyt tre før. Det var noe Anne fra Bjørkely-aktig over det hele. 


Min lille flyvertinnekoffert var naturligvis med. Se vinduene på rommet vårt! Jeg tror "Det blommiga rummet" må være det fineste i hele pensjonatet. 


Et skrivebord hadde vi også. 


Innenfor rommet vårt lå et bittelite gulmalt kammers med skråtak! Der lå jeg og leste om morgenen når min b-menneske-mann ville sove litt ekstra etter frokost. 


Dessuten en lesekrok, noe ethvert soverom bør ha. 


En av mange stuer nede i første etasje. Jeg fikk automatisk julestemning da jeg kom ned til frokost om morgenen. Levende lys, mørkt ute, dekkede bord. 


Rommet vårt var i andre etasje. Bak utskjæringene under skråtaket til venstre ser vi såvidt vinduet til det lille kammerset!


Ved inngangspartiet var det høstigt og fint. 


I trädgården var det bratt! Og det var flott utsikt til fjorden og Orust. 

Slike små ferier er gull verdt! Vi har jobbet ganske mye med å få orden på huset de siste ukene, ryddet mye, tenkt mye, en av oss har snekret mye (mens den andre har slappet av.. og vært på jobb, vel å merke), så det var veldig deilig med en liten timeout. Dessuten var det fint å være på ett sted, spise alle måltider der, drikke ferskente... og sitte i timesvis og prate ved bordet om kvelden. Vi koser oss glugg sammen. 


P.S. Oppholdet var ikke på noen måte sponset, tvert i mot er det et ganske dyrt sted å feriere - i alle fall med full pensjon! Det må også nevnes. 

7 kommentarer:

Ine sa...

Så utrolig koselig det så ut! Fikk lyst til å ta med mann (og barn) på tur dit. :)

Anglofilia sa...

Det der må være noe av det desidert koseligste jeg har sett! Sukk! Gjett om jeg fikk reiselyst nå, da. Pensjonat neste, ut med hotell...

Susie sa...

Ser ut som et nydelig sted å tilbringe ferien

Ragnhild sa...

So utruleg fint og idyllisk!

lille_maria sa...

For et nydelig sted!

Kjersti sa...

For et nydelig sted! Hvordan finner du alle de fantastiske stedene dere reiser til? Får lyst til å reise dit selv :)

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Ja, veldig fredelig og fint!

Anglofilia: Vær forberedt på hotellpriser, dog! :)

Susie: Absolutt!

Ragnhild: Ekstra fint om høsten, innbiller jeg meg!

Lille_Maria: Kan anbefales!

Kjersti: Jeg bare googler, egentlig!

Populære innlegg