tirsdag, oktober 25, 2016

Mine tekanner: Olde Country Castles


Denne! Med tilhørende kopper og asjetter. Jeg kunne ikke tro mine egne øyne da jeg kom over dem på en bruktbutikk i april i år. Jeg har lett etter noe sånt lenge, lenge, lenge! Det er jo nesten vanskelig å servere noe annet enn Earl Grey eller Darjeeling fra denne kanna. Helt perfekt til teselskaper, forøvrig!

Her er den i bruk: 






Vi brukte dette serviset senest i går til dessert. Funker like godt til frokost også, naturligvis. Absolutt blant mine favoritter!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dette har ingenting med tekanner å gjøre, men jeg må bare si at jeg blir så glad av deg! Du har reddet dagen min; snudd humøret mitt mange ganger, og i en periode av livet mitt bidro du faktisk også til at jeg holdt hodet over vannet. Du fortjener den største takk!

Anne Grethe sa...

Åh, det vakreste!

Ragnhild sa...

Ein rein draum av ei tekanne!

Ulla-Britt sa...

Hele serviset er en drøm. Kombinasjonen av romantiske motiver og den vakre, vinrøde fargen er uslåelig. Minner meg om reiser i Skottland. Jeg er glad for å ha evnen til å glede meg over det jeg ikke eier selv. Heldgvis - kjøkkenskapene er sprengt :-)
Skulle likt å få noen tips om hvordan få plass til så mange vakre serviser.

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Så hyggelig å høre! Slike tilbakemeldinger blir jeg veldig ydmyk av, og ikke minst glad for å kunne bidra med noe positivt! :) Takk og takk!

Anne Grethe: Ja.. .ååh

Ragnhild: Virkelig!

Ulla-Britt: Ja, samme her, man kan jo ikke kjøpe alt man synes er fint her i verden. Enkelte ting kan man bare være glad for å se, evt drikke te av hos andre. Jeg har en policy nå på at noe må ut hvis noe skal inn, og siden jeg ikke har så lyst til å kvitte meg med særlig mer, er det heller ikke mye som kommer inn lenger. Kanskje bare en kuvert her og en kuvert der, så kan man heller blande litt serviser.

Populære innlegg