onsdag, desember 28, 2016

Report from the interior / Paul Auster. - London : Faber & Faber, 2014. - 271 p.


Denne boka ble med på sykehuset da jeg skulle føde! Tror ikke jeg rakk å lese så mye i den da, husker faktisk ikke, men jeg ble i alle fall ferdig med den i ukene etterpå. Nok en fulltreffer fra Paul Auster. Og nok ei selvbiografisk bok; jeg blir ikke lei av å lese om oppveksten hans, studietida og Paris-opphold. I denne boka beskriver han i detalj filmer han så som liten, som gjorde sterkt inntrykk, og han gjengir brev han skrev til sin ungdomskjæreste og første kone Lydia Davis. Selv har han ikke tatt vare på noe som helst fra barndommen, hverken brev eller bilder eller noe, men Davis kontaktet han da hun skulle levere inn masse papirer til et arkiv og lurte på om han ville lese brevene han hadde skrevet til henne. Da kom minnene tilbake. 


2 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Har akkurat lest min første Auster-bok, "The red notebook", og det blir garantert flere! Denne høres veldig fin ut.

Glamourbibliotekaren sa...

Det er bare å kjøre på! :)

Populære innlegg