fredag, desember 29, 2017

Glamorøs fredag (årets siste)


Flere enn meg som hadde glemt at det var fredag i dag? Som tidligere nevnt; straks lillejulaften er her går jeg i surr i dagene. I dag er antrekket foreløpig pysjamas, jeg har tilbragt morgenen foran peisen med en del kopper te og fin musikk, sånn ser det ut: 


og nå er det straks frokost. Babyen krabber rundt i grønn kjole med rådyr på og utforsker alt som utforskes kan. Vi har det fint! Det eventyrlige snølandskapet utenfor vinduene er fristende, så det spørs om vi må ut en tur med akebrett. 

Veldig hyggelig om noen vil dele sine fredager med oss andre! Alle rapporter er hjertelig velkomne i kommentarfeltet. Siste sjans i 2017, husk det!



Utsikt.



16 kommentarer:

HildeSofie sa...

God glamorøs fredag!
Jeg kom tilbake til Tigerstaden i går, heldigvis var det ikke iskaldt i leiligheten etter en uke borte, og jeg priser meg lykkelig for å ha tatt meg tid til å rydde og vaske før jeg dro på juleferie. Litt "ferierot" gjenstår å ryddes: julegaver må få seg en plass i hyller og skap og kofferten må gjemmes bort, men det bidrar jo til en slags julestemning det også!
Antrekket er foreløpig lite glamorøst, men snart skal jeg ta en dusj og stelle meg litt, og komme meg av gårde på butikken for å fylle kjøleskapet.
Senere i dag blir det en liten tur til sentrum for å bytte en julegave, og forhåpentligvis får jeg til et lite kafebesøk med en fin fyr. Andre planer for årets siste helg: Se Little Women på NRK, lakke negler, lese bok og aviser og drikke masse te, og så smått begynne å forberede meg mentalt på å begynne på jobb igjen. Og søke ny jobb, hoho! Kontrakten min der jeg er nå går ut til sommeren, så det er på tide å begynne letingen. Skummelt og spennende på samme tid, men det føles veldig riktig.
Søndag og nyttårsaften tilbringes med hyggelige folk jeg ble kjent med på årets sommerferie. Og hos meg ryddes ikke julen ut før tjuendedagen, så her blir det lun stemning i to uker til!

koristen sa...

Åja, det er visst fredag i dag! Jeg er på jobb, men likevel går jeg surr i dagene. Antrekket er sort kjole pyntet med et søtt og blingete uglesmykke.

Håret er nyvasket, men den korte frisyren er av type "Utvokst Pjusk", så det er visst tid for et besøk til frisøren, hihi.

Ellers er det mest glamorøse med dagen at forkjølelsen jeg har kranglet med i to uker nesten er borte. Kanskje jeg til og med orker å glamourifisere leiligheten min litt før nyttår, det hadde vært moro!

God helg og takk for det gamle året til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

Hermia Says sa...

Har inte varit med på så många glamorösa fredagar i år men nu är det ju som sagt den allra sista... Dagen bjuder på jobb på biblioteket men jag tar det med ro och gör mig redo för en ledig vecka med efterlängtad romjul! Klänning och långkofta är dagens outfit, funkar lika fint på jobbet som i läsfåtöljen där hemma! :)

Tack för i år och - gott nytt år till både små och stora glamourtöser!

instance sa...

Årets siste jobbdag og det må innrømmes at jeg ikke helt har lykkes med glamouren i dag. Forsov meg litt, og skulle åpne biblioteket, så det ble bare stress med å komme seg ut døra. Rakk en liten dæsj parfyme (SJP - Lovely), og fikk satt håret i en strikk, og så var det bare å løpe. Mascaraen ble påført på jobb i dag, heldigvis har jeg alltid en liggende i veska! :D

Hører rykter om Little Women på NRK, men har ikke fått med meg noe - er det ny film? serie? Må uansett få sjekket det ut! Men kan det bli like bra som filmen med Claire Danes og Winona Ryder?! Ellers planlegges det hyggelig nyttårsfeiring med naboene, og sløv første nyttårsdag i heimen. Kanskje en skitur hvis det ikke er for kaldt. Har nesten ikke fått lest noenting i julen, og håper å få begynt på 4321. Kjøpte en signert utgave på Community Bookstore i Brooklyn i vår, men har ikke fått begynt på den enda, så det gleder jeg meg veldig til!

Er som vanlig full av forventninger til det nye året, og gleder meg til ny start og blanke ark! Årets hovedforsett er å sørge for å få nok søvn (En evig utfordring) - og ellers har jeg litt småplukk jeg kunne tenke meg å rydde opp i, som det alltid er greit å ta tak i i januar. Bli flinkere til å rapportere her, for eksempel! :)

Godt nyttår alle sammen, både til Glamourbibliotekaren som heldigvis holder ut og fortsetter å glede oss med verdens hyggeligste blogg (!) - og alle dere andre fine og inspirerende menneskene som jeg får gleden av å lese rapporter til her - og takk for det gamle! Vi "ses" i 2018!

Glamourlegen sa...

Hoi, her var det glissent gitt, håper folk er travle med romjulskos :) Takk for link med tilbakeblikk fra 2008 her for noen uker siden, deilig mimring!

Mye jobb og syke/pjuske barn og lite søvn for tiden, vært en tidvis slitsom, tidvis veldig fin jul. Nye stretchjeans på i dag - mile high super skinny er den nye favoritten, og synes den nye svarte har enda bedre passform enn den mørkeblå jeg har fra før av. Nytt navnesmykke med småjentenes navn på, siden det forrige manglet minsta og ble helt brukt opp. Fri i helgen, lurer på om vi rømmer på hytta ved sjøen for å unngå raketter. Gøy nok for voksne, mindre gøy med små barn som ikke sover og likevel våkner tidlig. Meldt regn men kan bli fint likevel. Håper alle får en god fredag og fin nyttårshelg :)

Stine Arkeologine sa...

Vi er hjemme hos oss selv igjen etter julehelg med storfamilien. Alltid godt å være der, men det er fint å komme hjem til jul i sitt eget hus også! Til masse snø, rådyrspor i hagen og julebrev og pakker i postkassa. Gleder meg til resten av jula, utenom et par kaffebesøk skal vi bare være hjemme, gå skiturer og være sammen vi tre. Jeg har skjørt, bluse og Noa Perle parfyme og strikker på en ny kofte til meg selv i dag, og i bokstativet foran meg står «Mansfield Park» - den ene Austenboka jeg ikke har lest før. Fortsatt god jul og en fin nyttårshelg til alle her! <3

Inger sa...

En liten hilsen fra Sørlandet på årets siste fredag. I dag er det nydelig vintervær med 1 cm snødryss og sol. Da er det flott å ha skog og mark rett i nærheten med fine turstier. Nå er turtøyet byttet med skjørt, silkebluse og duft fra Burberry, vi skal i juleselskap med god mat og hyggelig prat. Det er fredagsglamour!

Marianne sa...

Det mest glamorøse her er nyklippet hår! Første frisørbesøk med hårvask, massasje og det hele på flere år. Nydelig! Mye å ordne i romjula, men satser på at innsatsen gir en myk start på 2018. Takk for det gamle til både Glamourbibliotekaren og dere andre!

Mira sa...

Kjøpte gåsunger i dag.

Stupedama sa...

God fredag!
I dag har jeg og barna vært på lunsj/kaffe/skravling med mine venninner og alle barn. Siden vi ikke bor i Norge er det jo ikke så ofte vi får til å ses, det var sååå koselig! Dette skal jeg leve lenge på. Av ytre glamor så har jeg ihverfall sminka meg i dag! Bebis hadde arvet antrekket etter en venninnes barn og hun ble så gla av å se klærne i bruk. Jeg er overlykkelig for at vi får arve så mye fint:) Lillemann har fått leka av seg litt, nå synker vi ned i soffan hos mommo.

Alene sa...

God fredag!

Tenk at dette året også er i ferd med å bli historie. Synes at tiden bare går raskere og raskere.
Denne dagen har glamouren bestått av utelukkende egentid. Etter mye sosialisering i julen (noe som er veldig hyggelig), har det vært vidunderlig å tilbringe dagen, hovedsakelig, i sofaen. Med deilig «reste-te» fra julekalenderen, julekaker, levende lys og julens eneste julegavebok; « En moderne familie» av Helga Flatland. Og at gutta mine har latt kone/mor få litt tid for seg selv!
Da er det skjønt å innta nyttårshelgen uthvilt, selv om det ikke blir de store krumspringene.

Gleder meg faktisk til et nytt år. Det føles deilig med en slags restart. Nye muligheter,uten å love seg selv for mye!

Ønsker alle alt godt i det nye året med minst et knippe gode opplevelser ��

Anaruh sa...

God fredagskveld! Jeg rapporterer for 52. gang i år nå, og anser dermed mitt eneste nyttårsforsett for 2017 som oppfylt!

Dagen i dag har vi tilbragt i skiløypa med godt føre og roser i kinnene. Det er så vakkert ute nå! Dessuten får man. Visst litt ekstra energi, for plutselig har jeg byttet ut planene om en fredagskveld på sofaen med en tur i svømmehallen i stedet. Skal svømme litt og deretter ta badstue og hoppe en tur i kaldkulpen - det er deilig det!

Ønsker alle en fortsatt fin romjul og god helg!

Ida sa...

Ahh, jeg går i surr på dagene i romjulen jeg også. Det er som om jula nøytraliserer behovet for å vite noe som helst annet enn at vi koser oss. Og i kattelivet koser vi oss ordentlig! Dog sitter influensaen min godt i enda. Men det stopper ikke meg fra å ligge på sofaen i morgenkåpe, med varmeflaske, og en kopp jule-te i hånda mens jeg ser på Home Alone sammen med kjæresten og kattepusen.

Også kunne jeg også glede meg over at vår hyggelige nabodame plutselig kom med en nydelig blomst på døra. På kortet ønsket hun meg god bedring og et godt nytt år. Jeg blir så varm i hjertet av hvor god og omsorgsfull mange er. Håper alle dere andre også nyter fine romjulsdager, enten det er hjemme i sofaen eller ute på tur eller på jobb.

Glamouren sparer vi denne gangen til søndagen - årets aller siste dag. Romjulsklem fra oss i kattelivet. Og godt nytt år!

Anonym sa...

Hei og god romjul! Her er klokka av og dagene går i surr...

Glamouren har vært litt såsomså i dag, men fått kost mye med guttungen, gjort nødvendige ting... Fant ut at jeg er gravid nå i jula, gledelig! Men samtidig litt nervepirrende (spist mye rart), litt ensomt å ikke dele enda og allerede en del kjipe symptomer... Men mest av alt noe å være takknemlig over!
Det betyr at 2018 blir et spennende år!

Godt nytt år, alle sammen! Må vi få et år med kjærlighet, respekt og bærekraft på mange måter!

Ingerid sa...

Jeg slenger meg med før fredagen er over! I dag har vi hatt romjulsbesøk, og det er veldig glamorøst med gode venner på besøk og pent dekket bord. Hele huset skinner liksom av julelys og god mat. Helgen vil forhåpentligvis by på skitur - Vi tok en i går og det var magisk å se byen forsvinne på Frognerseteren og gå rett inn i eventyrland. Nesten bedre enn nyttår, selv om det også er veldig fint. Takk for det gamle og en riktig god feiring av det nye året til alle som følger denne fine bloggen! Og tusen takk til Glamourbibliotekaren for at du holder på!

Elisabeth sa...

Hei, og god glamorøs fredag (selv om klokka har bikket midnatt mot lørdag)! Dagen startet i Vesterålen med glamorøst og vakkert vintervær, og nå rapporteres det fra Bodøbyen. Jeg har med andre ord reist hjem fra juleferie i dag - glamorøst med smidig reise når man beveger seg langs widerøes nettverk og i tillegg reiser med stor hund og digert bur!

Dagen ellers har vært stillferdig og glamorøs - jeg har lest ferdig 'Berge' av Jan Kjærstad, som jeg fikk til jul. Boka anbefales på det varmeste; den er klok og innsiktsfull samtidig som den er lett å lese, blir aldri overfladisk. Innimellom tok jeg strikkepauser for å bli ferdig med en genser som skal til en seksåring i Oslo på nyåret. Bare hetta som gjenstår! (ja, det er en osloanorakk)

Nå sitter jeg i godstolen, fyrer i ovnen for å få opp temperaturen og gleder meg til å legge meg en gang utpå natta og kunne sove til langt på dag i morgen! Etterhvert blir det hyttetur ved havet gjennom nyttårshelga. Perfekt for både meg og hunden - og selskapet!

Populære innlegg